SK159 Førebuing til yrkeslivet
Emneplan for studieåret 2019/2020
Innhald og oppbygging
For å meistre sjukepleiarrolla treng sjukepleiaren innsikt i kompleksiteten og dei stadige endringane helsevesenet står overfor. Målet er å gje studentane handlingsberedskap til å kunne kople saman fagspesifikk kunnskap og forbetringskunnskap for å utvikle tenesta. Leiing av pleieteamet, innsikt i samspel med andre aktørar i mikrosystemet rundt pasienten og innsikt i organisasjonen på ulike nivå står sentralt i emnet.
Dei ulike tema i emne er:
- entreprenørskap og innovasjon i helse- og omsorgssektoren
- ny helse- og omsorgsteknologi
- styring og prioritering i helse- og sosialsektoren på ulike forvaltningsnivå
- brukarorganisasjonar som aktørar i helsetenesta
- pasientsikkerheit
- sjukepleieidentitet og profesjonalitet
- administrasjon og leiing
- tverrfagleg og tverretatleg samarbeid
- samarbeid og konfliktløysing
- generell førstehjelp og hjarte-/lungeredning
- rettar og plikter som arbeidstakar
Læringsutbytte
Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte:
Kunnskap:
Studenten
- har kunnskap om styring og organisering i helse- og sosialsektoren
- har kunnskap og syner forståing for aktuelle helsepolitiske og organisatoriske utfordringar
- har kunnskap om kontinuerleg forbetringsarbeid
- har kunnskap om pasienten/brukaren sitt nettverk
Ferdigheiter:
Studenten
- kan stille seg kritisk til helsetenesta generelt og sjukepleietenesta spesielt
- kan inkludere pasientane/brukarane i forbetring av tenesta
- kan gjennomføre eit forbetringsarbeid
- kan leie sjukepleie til ei gruppe pasientar/brukarar
- har innsikt i andre faggrupper sine funksjonar og kompetanse
- har handlingskompetanse i tverrfagleg og tverretatleg samarbeid
Generell kompetanse:
Studenten
- kan utføre basal hjarte-/lungeredning, delta i avansert hjarte-/lungeredning og kunne gjennomføre førstehjelp ved skadar
- kan utføre sjukepleie i tråd med krav til fagleg forsvarleg sjukepleie
- kan møte pasient/brukar ut frå eit heilskapssyn
- kan utøve sjukepleie i tråd med faget sitt verdigrunnlag, etiske kodar og lovverk
- kan planlegge, gjennomføre og evaluere undervisning og rettleiing
- kan syne respekt for pasientar/brukarar sin integritet, kunnskapar, erfaringar og val
Krav til forkunnskapar
Emne SK160, SK161, SK199, SK169, SK170, SK155, SK162, SK163, SK164, SK151, SK157, SK166, SK167, samt arbeidskrav i SK165 må vere greidd før start i emne SK 159.
Undervisnings- og læringsformer
- Førelesingar
- Gruppearbeid med framlegg
- Individuelt skriftleg arbeid
- Praktisk øving
- Studentaktive læringsformer for å integrere og gjere seg nytta av kunnskap i praksis.
- Erfaringslæring med refleksjon og rettleiing individuelt og i grupper
Obligatorisk læringsaktivitet
- Delta på seminar i generell førstehjelp og avansert hjarte-/lungeredning
- Delta på seminardag og gruppearbeid om uønskte hendingar
- Vere førebudd til forventningssamtale
- Levere utfylt eigenvurdering i vurderingsskjema til halvtids- og sluttvurdering
- Skriftleg oppgåve i praksis knytt til forbetringsarbeid (individuelt/gruppe)
- Munnleg presentasjon av forbetringsarbeidet i praksis
Vurderingsform
Rettleia praksis. Greidd/ikkje greidd