Field of work
Associate professor at Department of Arts Education, Western Norway University of Applied Sciences – Bergen.
Teaching and research is mainly within new, digital media in realtion to physical maetrials and spaces.
Current projects:
More information (mainly in Norwegian) in my blog and at Foredrag.infodesign.no
Publications
-
Praksisfortelling om Pappenheim
-
Diktillustrasjon med kunstig intelligens (KI)
-
KI og bildeskaping
-
Spherical (360) Media in Education
-
Spherical media, VR and AR
-
Reflections on didactical challenges in teaching computer programming
-
Auditolocomotiv – automatoner som tegner
-
Aquafoni – interaktiv lydinstallasjon – over fem avsatser
-
Auditomosjon – haptisk lydkunst
-
Nyskaping gjennom bruk av roboter i undervisning
-
Spherical media and haptic interfaces
-
Sanke, samle, fortelle
-
Utvidet virkelighet i bøker for barn – «Augmented Reality» og analoge bøker
-
Utvidet virkelighet i bøker for barn – «Augmented Reality» og analoge bøker
-
CHALLENGES IN TEACHING PROGRAMMING
-
Challenges in teaching programming
-
Aquafoni
-
Nyskaping gjennom bruk av roboter i undervisning
-
New digital media - opportunities and future prospects
-
Auditomosjon – haptisk og auditiv immersjon
-
Auditomosjon - haptisk lydkunst
-
Parametrisk design og digital materialitet
-
Lafuba
-
Learning about materiality through tinkering with Micro:bits
-
Experiencing (from) the inside – Mediated perspectives in kindergartens
-
Estetikk og algoritmikk
-
Bokomslag til "Digitale medier og materialitet"
-
Digitale medier og materialitet
-
Programmering for alle?
-
Auditomosjon
-
Exploring spherical (360) media
-
Koding, automatoner og medborgerskap
-
Digital Learning Tools in the Age of Machine Intelligence
-
Interactive Virtual Field Trips
-
Automatoner – Våre nye medborgere?
-
Utvidet virkelighet i bøker for barn
-
Interactive Virtual Field Trips
-
Interactive Virtual Field Trips
-
Student participation with spherical media
-
Hive Mind
-
Auditolocomotiv
-
Bokillustrasjon i en utvidet virkelighet
-
Producing Hypertext Narratives for Mobile Phones
-
Experiencing (from) the inside – Mediated perspectives in kindergartens.
-
Stedsfortellinger med sfæriske medier
-
Materialitet og digitalitet
-
Hvordan utvide virkeligheten?
-
Learning about materiality through tinkering with Micro:bits
-
Læringsteknologi
-
VR and Robotization in teacher Education
-
Fortellerteknikk for sfæriske medier
-
Utvidet undervisning
-
Utforsking av visuell kultur gjennom remiksing av eventyr
-
Kinetisk skulptur – Prosjekter med Micro:bit
-
Robotassistert kunstguide
-
Digital Argumentation Aesthetics
-
Aesthetic Experience Through Students’ Production of Digital Books
-
Robot Assisted Teaching
-
Robotassistert undervisning – Webinarfestivalen 2018
-
Utforsking av visuell kultur gjennom remiksing av eventyr
-
Bokomslag til "Ecocritical Perspectives on Children's Texts and Cultures - Nordic Dialogues"
-
Bærekraftig utdanning vha. programvare
-
Operasjon Bruno – Utvidet virkelighet med lyd
-
Kartfortellinger med skoleroboter
-
Fagformidling med sfæriske medier
-
Tilhører – En prototype på fremtidens omsluttende radio
-
Digitale arkitekturfortellinger
-
Arkitekturformidling med sfæriske medier
-
Operasjon Bruno
-
Expectationes ex Ulriken
-
Poetics of the 360-sphere
-
Erfaringer med interaktive moduler i en MOOC
-
Design for Digital Technology in Arts Education
-
360-technologies -– mobility into the classroom
-
Multimodal Storylines in Language Learning
-
Designing the auditor: a prototype of locative radio with original sound content
-
Locative Storytelling
-
Designing a locative radio medium addressing headphone listeners
-
Lokative kartfortellinger
-
Performativt e-håndverk
-
"Drit i det!"
-
A Mobile Learning Toolkit and good practice of eBook design
-
Workshop - Sonic Augmented Reality
-
Prøveforelesning, Kunst og håndverk
-
Locative Storymaps
-
Universell utforming av video
-
Opphavsrett
-
Lær av folket på Nymark
-
Locative Storytelling in Sound
-
Interactive modules in a MOOC
-
Interactive modules in a MOOC
-
Producing hypertext narratives for mobile phones
-
Micro-positioned Storytelling in Sound – Field Trial Evaluation of a Media Prototype
-
Locative Audio Play
-
Bokomslag "Natur og danning"
-
Applying memory theory in game design (case study)
-
Science at the beach with iPads and eBooks
-
Applying Memory Theory in Game Design (Case Study)
-
Naturopplevelser på mobilen – danning på Instagram
-
Samtaler om digitale bilder
-
Nettstøttet læring fram mot 2025
-
Digital dannelse
-
TELLA - maths for small kids
-
Digital argumentation
-
4K-video meets cross platform publishing
-
Digital commonplacing
-
Digital Book Production
-
How to make an E-book? Cross curricular use of Book Creator
-
Producing E-Books: Science and English Collaboration in Teacher Education
-
“Webbøker” - konvergens mellom ebøker og web
-
Loaktiv lydbok møter radio – mikroposisjonert stedsforflytning med lyd
-
Lokativ lydbok
-
Speilånd
-
Tilhører / Auditor
-
MOOCs og det papirløse bibliotek
-
Audiovisuelle verktøy i språkopplæringen
-
Elæring og kvalitet i undervisningen
-
Ebøker og informasjonskompetanse
-
Utvikling av medierike e-bøker
-
Medierike ebøker – nye sjangrer eller remediering?
-
Commonplace books meets remixing
-
Multimodal Storylines in Language Teaching
-
«Ebokas materialitet»
-
«Education 3.0»
-
«Personlig undervisningsnettverk»
-
Digital kompetanse for nettstudenter
-
Webdokumentar
-
Filmens historie
-
Posisjon som multimodal affordans
-
“Wiki Storyline in Second Language Teaching.”
-
"'Storyline med Wiki' - Døme frå lærarutdanninga."
-
”Wiki storyline in second language teaching.”
-
Bruk av Web 2,0 i ein virtuell campus. Samarbeid på tvers av landegrensar
-
Bruk av bloggbasert læringsnettverk i undervisning Teaching
-
Åndsverk og rettigheter
-
Stedsframstilling i digitale rom
-
Promoting the Good e-Teacher: Didactical Choices when developing E-Pedagogical Competences
-
Memoz - Spatial Weblogging
-
Å fremje den gode læraren: didaktiske val for å utvikle e-pedagogisk kompetanse
-
Bokomsalg - "Tekst 2 null"
-
Tekst 2 null : nettsamtalenes spillerom
-
Publiseringsverktøy for visuelle og romlige uttrykk
-
Blogg som åpen læringsplattform
-
Mellom transmisjon og emergens - kollektiv deltagelse i informasjon og læring
-
Den topografiske tekst : romlig publisering brukt i undervisning
-
E-teacher training: didactical principles for developing e-teacher competences
-
Workshop: Med en rød tråd gjennom veven
-
Personal Publishing Environments
-
Memoz - spatial webpublishing
-
Spatial webpublishing and bricolage
-
Se her er jeg! Selvframstilling på en læringsarena
-
Web 2.0 tools - experiences in teaching so far. Visions for 2010
-
Digital fotografering
-
Personleg publisering som verktøy for læring
-
Ungdoms digitale hverdag
-
Dype tanker
-
Informasjonsarbeid i en verden på nett
-
Media expressions and positioning
-
Stedfesting- samspill mellom fysiske og "virtuelle" steder
-
Må vi alle bli digitale forbrytere
-
Digitale utfordringer : hvordan fremme læring gjennom fellesskap på nett?
-
Å blogge seg til læring Erfaringer med læringsverktøy med personlig grensesnitt
-
Strategies and Tactics in Education: Influence on the Design of eLogg ¿ a Virtual Learning Environment
-
Openness in Communication
-
Er et LMS nok?
-
Selvfremstilling i personlige læringsomgivelser
-
Personal Publishing and Media Literacy. Designing a virtual learning arena based on weblogs and wikis
-
Digital dannelse
-
Personlig publisering som læringsverktøy
-
Videoblogs as Collective Documentary BlogTalk 2
-
Informasjonsdesign for digitale medier
-
tXt - nettsted for leseglede