Associate Professor

Anne Mette Færøyvik Karlsen

Publications

  • Når begynner og slutter ledelse?

    Fimreite, Hege, Lund, Hilde Birgitte Hjertager, Glosvik, Øyvind, Karlsen, Anne Mette Færøyvik, Sekkingstad, Dorthea, Haukedal, Kjersti Sandnes (2024)
  • Process facilitators in Lesson Study

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik, Mynott, John Paul (2023)
  • Samtalens mulighetsrom-fra tomgangssnakk til læring i profesjonelle læringsfellesskap

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik (2023)
  • Exploring pupil voice in Lesson Study

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik, Helgevold, Nina (2023)
  • Mulighetsrommet som et sosialt og relasjonelt fenomen

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik, Afdal, Geir Sigmund (2023)
  • Introduksjon: Flerstemmige perspektiver i norsk utdanningsforskning. Spenninger og muligheter

    Øien, Ola Buan, Heggernes, Sissil Lea, Karlsen, Anne Mette Færøyvik (2023)
  • Flerstemmige perspektiver i norsk utdanningsforskning. Spenninger og muligheter

    Øien, Ola Buan, Heggernes, Sissil Lea, Karlsen, Anne Mette Færøyvik (2023)
  • School leaders's challenges linked to curriculum leadership

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik, Gilje, Jan (2023)
  • "Pupil voice" i Lesson Study

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik (2022)
  • Å få arbeidet sitt publisert

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik (2022)
  • Forskerdeltakelse i kvalitative studier, muligheter og utfordringer (prøveforelesning disputas 10.06.22)

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik (2022)
  • Pupil voice in Lesson Study-a review

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik (2022)
  • Investigating Learning Processes in Teachers' Professional Discussions in Lesson Study

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik (2022)
  • Læreres samtaler som mulighetsrom for læring. En kvalitativ studie av lærersamtaler i Lesson Study.

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik, Helgevold, Nina, Ohna, Stein Erik Solbø (2022)
  • Pupils’ voices in teachers’ collaborative professional learning in Lesson Study

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik, Ohna, Stein Erik Solbø (2021)
  • In the context of Lesson Study: Pupils' voices in teacher discussions

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik, Ohna, Stein Erik Solbø (2020)
  • Pupil voice, the treasure in our very own backyards. Voices of pupils and teachers in the context of Lesson Study.

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik, Ohna, Stein Erik Solbø (2020)
  • Lesson Study:analytic stance and depth of noticing in post-lesson discussions

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik, Helgevold, Nina (2019)
  • Investigating teacher learning in Lesson Study: the important link between reported observations and change of plans

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik (2019)
  • Lesson study: analytic stance and depth of noticing in post-lesson discussions

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik, Helgevold, Nina (2019)
  • Implementing a new mathematics curriculum in England : district research lesson study as a driver for student learning, teacher learning and prefessional dialogue

    Dudley, Peter, Warwick, Paul, Vrikki, Maria, Vermunt, Jan D., Mercer, Neil, van Halem, Nicolette (2019)
  • Pupil voice in Lesson Study

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik (2018)
  • Muntlighet i klasserommet

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik (2018)
  • In the context of Lesson Study: What did teachers learn about promoting peer talk in groups?

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik (2018)
  • Pupil voice in Lesson Study discussions: Does it lead to teacher learning?

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik, Vrikki, Maria (2018)
  • What teachers notice during Lesson Study

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik (2018)
  • The role of pupil voice as a trigger for teacher learning in Lesson Study professional groups

    Warwick, Paul, Vrikki, Maria, Karlsen, Anne Mette Færøyvik, Dudley, Pete, Vermunt, Jan D. (2018)
  • Investigating teacher learning in Lesson study related to promoting peer talk

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik (2017)
  • When expert teachers use open educational resources in school based professional development

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik, Billington, Mary Genevieve, Birkedal, Inga Kjerstin (2016)
  • "Den viktige tilgangen til språket" - Språkløyper

    Berge, Ingeborg Margrete, Fuglestad, Unni , Filbrandt, Elisabeth Rege, Karlsen, Anne Mette Færøyvik, Rongved, Elisabeth (2016)
  • En stadig pågående prosess

    Mossige, Margunn, Birkedal, Inga Kjerstin, Karlsen, Anne Mette Færøyvik, Billington, Mary Genevieve (2016)
  • Veien videre med Språkløyper

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik (2015)
  • Arbeid med ord

    Rangnes, Hege, Karlsen, Anne Mette Færøyvik (2015)
  • "Ka då ittepå?

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik (2014)
  • Veien videre:"Ka då ittepå?"

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik (2014)
  • Arbeid med litteratur (skjønnlitteratur) 5.-7.trinn

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik (2014)
  • Arbeid med litteratur (skjønnlitteratur)

    Karlsen, Anne Mette Færøyvik (2014)