Field of work
Early Childhood Teacher Education
Pedagogical Leadership in Early Childhood Education
Arts in Early Childhood Education
Play and Drama in Early Childhood Education
Art, Culture and Creativity
Arts in Early Childhood Education
Pedagogical Leadership
Drama - theory and practice
Play and Drama in Early Childhood Education
Pedagogical Leadership in Early Childhood Education
Art Pedagogy for professional development in Early Childhood Education
Play and Drama in Early Childhood Education
Drama in Education and Societal Contexts: Drama i Utdannings- og Samfunnskontekster (DUSK) - Høgskulen på Vestlandet (hvl.no)
Culture – Criticism – Community: Culture – Criticism – Community - Høgskulen på Vestlandet (hvl.no)
Publications
-
Children as co-creators - creative and interactive processes in the making of play spaces
-
Grounded Theory Research - paradigms and possibilities
-
I rommet mellom Kunst og Pedagogikk
-
Partnerskap - Fra to barnehager til en - organisasjonskultur - lærende organisasjon - verdier
-
Kunstpedagogisk utviklingsarbeid i barnehagen
-
Virker du? - den lekende pedagogen
-
Forord
-
Innledning - om bokens innhold
-
Fra musikk til språk i barnehagen
-
Kunstpedagogisk utviklingsarbeid i barnehagen
-
Flerfaglige vurderingsformer i barnehagelærerutdanningen - erfaringer og aktuelle utfordringer.
-
De estetiske fagenes posisjon i barnehagelærerutdanningen – muligheter og utfordringer: «Lekende voksne i barnehagen»
-
Våg å leke med barna
-
Slik kan dere bli bedre sammen
-
Do you work? -how Kindergarten Teachers function in sociodramatic play interactions
-
Den lekende læreren, - medierende barnehagelærere i barns sosiodramatiske lek.
-
Å øve seg på musikk gjennom utviklingsarbeid om språkstimulering i barnehagen
-
Fra musikk til språk - utviklingsarbeid som setter spor i barnehagen
-
Kindergarten Teachers as mediators in sociodramatic play interaction.
-
Try it With Music! - Lingual Development through Music Activities in Norwegian Kindergartens
-
Of sound Mind and Matter - creating, sustaining and identifying aesthetic form within framed dramatic play
-
Of Sound Mind and Matter : creating, sustaining and identifying aesthetic form within framed dramatic play
-
Of sound Mind and Matter – creating, sustaining and identifying aesthetic form within dramatic play
-
Of sound Mind and Matter – creating, sustaining and identifying aesthetic form within framed dramatic play