Email:
Send email
Bergen
KRONSTAD, C326
MaTecSus, Materiality, Technology and Sustainability, HVL, IK
Publications
-
Teachers' operationalization of the subject’s food and health and arts and crafts in primary school -In the gap between ideals and practices
-
Når lærere selv tar i bruk tegning som visuell kommunikasjon, VK, i læringssituasjoner og kombinerer visualisering i form av konkrete tegnehandlinger og verbale forklaringer
-
En tegnende lærer
-
Forsideillustrasjon til boken; Flerstemmige perspektiver i norsk utdanningsforskning. Spenninger og muligheter.
-
Visuell kommunikasjon og utvikling av tegneferdigheter
-
A network of co-created knowledge - A field in progress
-
En undersøkelse om formingsforskning, kunnskapsutvikling og endring i faget Kunst og håndverk
-
Formingsforskning i en ny tid? En undersøkelse om formingsforskning, kunnskapsutvikling og endring i faget Kunst og håndverk
-
Bokillustrasjon: Inquiry as a Bridge in Teaching and Teacher Education: NAFOL 2022
-
Visuell kommunikasjon og utvikling av tegneferdigheterhttps://kunstkultursenteret.no/ressursbase/visuell-kommunikasjon-og-utvikling-av-tegneferdigheter/
-
Presentasjonsfilm om casestudie som forskningsmetode og om forskningsprosjektet, Læreres oppfattelse og operasjonalisering av tegning i ungdomsskolen
-
Et liv med tegning! Tegning kan brukes i alle fag som et didaktisk verktøy i undervisningen
-
Presentasjon av phd avhandling; Læreres oppfattelse og operasjonalisering av tegning i kunst og håndverk i ungdomsskolen
-
Presentasjon av doktoravhandling, Læreres oppfattelse og operasjonalisering av tegning i faget kunst og håndverk i ungdomsskolen
-
Tegning i kunst og håndverk i ungdomsskolen. Hvordan oppfatter lærere i ungdomsskolen tegning i læreplanen, og hva gjør de når de underviser i tegning?
-
Tegning som visuell kommunikasjon - et didaktisk verktøy i lærerutdanningen?
-
PhD avhandling. Læreres oppfattelse og operasjonalisering av tegning i kunst og håndverk i ungdomsskolen
-
"Det ekstra laget"- for en helhetlig undervisning. Observasjonstegning og forestillingstegning i skolen-hva står på spill
-
Blikk for en helhetlig undervisning- i spennet mellom observasjonstegning og forestillingstegning i kunst og håndverk
-
Drawing and didactic practices in arts and crafts in secondary school
-
Tegning og didaktiske praksiser i kunst og håndverk
-
Læringsutbyttebeskrivelser LUB, knyttet til observasjonstegning og forestillingstegning i elevoppgaver
-
How is drawing operationalized in the arts and crafts subject in upper secondary school?
-
Ungdomsskolelæreres oppfatninger av tegning sett i lys av den grunnleggende ferdigheten "å skrive" i kunst og håndverk.
-
Ungdomsskolelæreres oppfatninger av tegning i læreplanen LK06
-
Tegning i faget kunst og håndverk i ungdomskolen
-
Tegning og grunnleggende ferdigheter i Kunst og håndverk i ungdomsskolen
-
Tegning i faget kunst og håndverk i ungdomskolen
-
Billedskapende arbeid og fagdidaktiske utfordringer