Head of Department
Kristin Ran Choi Hinna
Field of work
Associate professor in mathematics didactics
Leader of the Norwegian Association of Researchers - NAR for Teacher Education (FFL)
- Writing textbooks in mathematics
Publications
-
Kunnskapsløftet
-
Språk og didaktiske verktøy
-
Statistikk og sannsynlighet
-
Algebra
-
Tall
-
Geometri og måling
-
QED1-7 Matematikk for grunnskolelærerutdanningen, Bind 1, 2. utgave
-
TIM lærerveiledning
-
TIM (Theatre in mathematics) Methodology document
-
Én, to, tre, fire... er ingen spøk
-
Innledning
-
Språkopplæring på småskoletrinnet
-
QED 1-7: Matematikk for grunnskolelærerutdanningen: Bind 2
-
QED 5-10. Matematikk for grunnskolelærerutdanningen. Bind 2
-
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt
-
Teacher educator’s beliefs to mathematics
-
Grunnleggende ferdigheter i matematikk
-
Norske lærerutdannere
-
QED 1-7 : Matematikk for grunnskolelærerutdanningen. Bind 1
-
QED 5-10 : matematikk for grunnskolelærerutdanningen. Bind 1
-
TEDS-M studien i Norge: Noen resultater omkring lærerutdanneres holdning til påstander omkring matematikk
-
Fra den internasjonale TEDS-M-studien: Lærerutdanneres oppfatning om matematikk
-
Dynamic Content Manager i matematikk
-
Nasjonale retningslinjer for grunnskolelærerutdanning, matematikk
-
TEDS-M - et innspill i forhold til ny lærerutdanning?
-
Fra den internasjonale TEDS-M-studien: Lærerutdanneres oppfatning om matematikk
-
TEDS-M
-
Dynamic Content Manager ? A New Conceptual Model for E-Learning
-
Dynamic content manager - en grafbasert læringsmodell utprøvd i matematikkundervisningen
-
TEDS-studien og ny grunnskolelærerutdanning
-
TEDS-M - et innpill i forhold til ny lærerutdanning?
-
A conceptual model for e-learning in mathematical education
-
Læreplaner og læringsteori
-
TEDS-M presentasjon Matematikk i lærerutdaningen
-
Rapport om Studiestøttesystemer ved NVU Fagforum for studiestøttesystem i 2006-2007
-
Different E-learning Paradigms - a survey
-
Different E-learning Paradigms- A Survey Nye -elæringsparadigmer introduseres nå ved Høgskolen i Bergen som en oppfølging av tidligere systemer som har vært initiert og gjennomført her. Disse nye e-læringsparadigmene er DPG og DCM. I det siste utnyttes ideen om Concept Map for å modellere relasjoner mellom kunnskapselementer som kan skapes av instruktøren eller utdanneren
-
Bruk og egnethet av fire LMS
-
Dette kan da ikke være matematikk...!?
-
Integrering av Studiestøttesystem
-
Rapport om studiestøttesystem ved NVU Forum for Studiestøttesystemgruppen
-
Kvalifisering av nettlærere- Nettverksuniversitets kokebok
-
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt
-
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt
-
Forskningsmuligheter innen e-læring
-
Rapport om forskning og utvikling innen e-læring
-
Rapport om forskning og utvikling innen e-læring : fagforum for FoU ved Nettverksuniversitetet 2004-2005
-
Teknisk verktøy eller didaktisk virkemiddel noen reflekterende betraktninger rundt IKT
-
matemania - til lek og læring i matematikk
-
Å lykkes med... matematikk i lærerutdanningen
-
ICT - A useful Teaching Device or a Lot of Hot Air?
-
matemania - mellomtrinnet
-
Rammeplaner, IKT og fag
-
IKT og matematikk i lærerutdanningen - erfaringer fra PLUTO-prosjektet,
-
Nya möjligheter för kompetenseuppbyggnad - et skandinaviskt perspektiv
-
Fagseminar i matematikk
-
ICT in Norwegian Education
-
matemania - ungdomsskoletrinnet
-
På sporet etter Piaget og Vygotsky i norske klasserom
-
Erfaringer fra PLUTO prosjekt i lærerutdanningen ved HiB
-
Refleksjon over studitilbud på nettet
-
Matematikk, en utfordring i utdanninga
-
Med papir som innfallsvinkel til geometri
-
Papirbretting
-
Origami som en del av barnehagens hverdag
-
Tiltak mot matematikkangst
-
Matematikk som allemannseie
-
Origami
-
Origami - geometriaktivitet på barnetrinnet
-
Hvordan brette matematiske figurer i 2D og 3D
-
Mattebøker uten lærerveiledning
-
Origami - geometri på barnetrinnet