Email:
Send email
Bergen
FABRIKKGT, R231-01
Field of work
Doctoral fellow in the PhD program Studies of Bildung and Pedagogical Practice. Currently working on a dissertation on equity in Norwegian primary and secondary education.
The study is part of the EU-funded research project PIONEERED, which explores practices that aims to counteract social inequality within European education.
- Equity in primary and secondary education
- The relationship between educational policy and the teacher profession
- The Knowledge Promotion Reform
Publications
-
«Skolen har jo som mandat å utjevne sosial ulikhet» – lærerpraksis i en utjevningspolitisk kontekst
-
Social Equalization in Norwegian School Policy and Teacher Practice
-
Kunnskapsløftet
-
Skolevalg
-
Nærskoleprinsippet
-
Metodologiske utfordringer med forskning på «mangfold» i utdanningskontekster
-
sosial utjevning
-
Kan egentlig skolen utjevne sosiale forskjeller?
-
Utjevningspolitiske problem og paradoks i fagfornyelsen
-
Skolen kan verken vedta eller forby forbilder
-
Gjør lærerprofesjonen uerstattelig
-
I kjølvannet av streiken kan lærerprofesjonen befinne seg i en enda større krise enn før konflikten startet
-
Paneldebatt - Lærerutdanning i Europa – likheter, forskjeller, problemer og løsninger
-
Norwegian education as the great equalizer
-
Fagfornyelsen
-
Social Equalization in Norwegian Education
-
Slik kan vi motvirke skolesegregering i Bergen
-
Skolens nye læreplan er til liten hjelp i kampen mot rasisme
-
Vi bør vurdere mindre skolearbeid også etter koronaskolen
-
Skolens verdigrunnlag - En kritisk diskursanalyse av verdigrunnlaget i Overordnet del – verdier og prinsipper for grunnopplæringen i lys av Den generelle delen av læreplanen og Prinsipper for opplæringen i et kritisk multikulturelt perspektiv