PhD Candidate

Lamin Andre Kvaale-Conateh

Lamin Andre Kvaale-Conateh
Email: Send email
Bergen
FABRIKKGT, R231-01

Field of work

Doctoral fellow in the PhD program Studies of Bildung and Pedagogical Practice. Currently working on a dissertation on equity in Norwegian primary and secondary education.

The study is part of the EU-funded research project PIONEERED, which explores practices that aims to counteract social inequality within European education.

Research areas
  • Equity in primary and secondary education
  • The relationship between educational policy and the teacher profession
  • The Knowledge Promotion Reform 
Research groups

Publications

  • «Skolen har jo som mandat å utjevne sosial ulikhet» – lærerpraksis i en utjevningspolitisk kontekst

    Kvaale-Conateh, Lamin Andre, Jobst, Solvejg (2024)
  • Social Equalization in Norwegian School Policy and Teacher Practice

    Kvaale-Conateh, Lamin Andre (2024)
  • Kunnskapsløftet

    Kvaale-Conateh, Lamin Andre, Burner, Tony (2024)
  • Skolevalg

    Kvaale-Conateh, Lamin Andre (2023)
  • Nærskoleprinsippet

    Kvaale-Conateh, Lamin Andre (2023)
  • Metodologiske utfordringer med forskning på «mangfold» i utdanningskontekster

    Hagen, Fredrik Stenhjem, Kvaale-Conateh, Lamin Andre, Lund, Hilde Birgitte Hjertager (2023)
  • sosial utjevning

    Kvaale-Conateh, Lamin Andre (2023)
  • Kan egentlig skolen utjevne sosiale forskjeller?

    Kvaale-Conateh, Lamin Andre (2023)
  • Utjevningspolitiske problem og paradoks i fagfornyelsen

    Kvaale-Conateh, Lamin Andre (2023)
  • Skolen kan verken vedta eller forby forbilder

    Kvaale-Conateh, Lamin Andre (2023)
  • Gjør lærerprofesjonen uerstattelig

    Kvaale-Conateh, Lamin Andre (2023)
  • I kjølvannet av streiken kan lærerprofesjonen befinne seg i en enda større krise enn før konflikten startet

    Kvaale-Conateh, Lamin Andre, Lønning, Eigil Hole (2022)
  • Paneldebatt - Lærerutdanning i Europa – likheter, forskjeller, problemer og løsninger

    Kvaale-Conateh, Lamin Andre (2022)
  • Norwegian education as the great equalizer

    Kvaale-Conateh, Lamin Andre (2022)
  • Fagfornyelsen

    Kvaale-Conateh, Lamin Andre (2022)
  • Social Equalization in Norwegian Education

    Kvaale-Conateh, Lamin Andre (2022)
  • Slik kan vi motvirke skolesegregering i Bergen

    Kvaale-Conateh, Lamin Andre (2021)
  • Skolens nye læreplan er til liten hjelp i kampen mot rasisme

    Kvaale-Conateh, Lamin Andre (2020)
  • Vi bør vurdere mindre skolearbeid også etter koronaskolen

    Kvaale-Conateh, Lamin Andre (2020)
  • Skolens verdigrunnlag - En kritisk diskursanalyse av verdigrunnlaget i Overordnet del – verdier og prinsipper for grunnopplæringen i lys av Den generelle delen av læreplanen og Prinsipper for opplæringen i et kritisk multikulturelt perspektiv

    Kvaale-Conateh, Lamin Andre (2019)