-
Questions and answers – indirect teaching to foster students independent thinking and freedom
Eide, Marianne Leikvoll, Brekke, May Britt Revheim (2024)
-
Spørsmål som en pedagogisk handlingsform
Brekke, May Britt Revheim, Eide, Marianne Leikvoll (2024)
-
Grunnlag for kvalifisering til førstelektor i pedagogikk
Brekke, May Britt Revheim, Eide, Marianne Leikvoll (2022)
-
Sæverot, Herner, Brekke, May Britt Revheim, Baraldsnes, Dziuginta, Torgersen, Glenn-Egil (2022)
-
Bakgrunn for utvikling av prosjektet Å spørre som en pedagogisk handlingsform, knyttet til arbeidskrav 3 (MGUPE101)
Eide, Marianne Leikvoll, Brekke, May Britt Revheim (2021)
-
Kritisk tenkning og refleksjon. En pilotundersøkelse
Brekke, May Britt Revheim, Eide, Marianne Leikvoll (2021)
-
Eide, Marianne Leikvoll, Brekke, May Britt Revheim (2021)
-
Aktiv deltakelse i pedagogikkstudiet i lærerutdanningen
Brekke, May Britt Revheim, Eide, Marianne Leikvoll, Røneid, Kjersti Nedland (2021)
-
"Praksis er praksis, og skole er skole, tenker jeg"
Brekke, May Britt Revheim, Eide, Marianne Leikvoll (2021)
-
Oppdragende undervisning i høyre utdanning (lærerutdanning): Gjelder oppdragelse også for voksne?
Eide, Marianne Leikvoll, Brekke, May Britt Revheim (2020)
-
Referee
Brekke, May Britt Revheim (2020)
-
Deltakelse og kritisk tenkning - praksisnær forskning
Brekke, May Britt Revheim, Eide, Marianne Leikvoll (2020)
-
Brekke, May Britt Revheim, Eide, Marianne Leikvoll (2019)
-
Erfaringer med studentaktive læringsformer
Brekke, May Britt Revheim, Eide, Marianne Leikvoll (2018)
-
Utprøving av studentaktive læringsformer i PEL-faget GLU (2017): Et samarbeidsprosjekt mellom faglærere ved HVL.
Eide, Marianne Leikvoll, Brekke, May Britt Revheim, Iversen, Gunn Tone, Jenssen, Eirik S. (2018)
-
Praksisfortellingen som studentaktiv læringsform
Brekke, May Britt Revheim, Eide, Marianne Leikvoll (2018)
-
Hva er undervisningskvalitet i lærerutdanningen?
Brekke, May Britt Revheim (2017)
-
Midtveisevaluering PEL i GLU, 1 trinn (1-7)
Brekke, May Britt Revheim (2017)
-
Midtveisevaluering PEL i GLU, 1.Trinn (5-10)
Brekke, May Britt Revheim (2017)
-
Eide, Marianne Leikvoll, Brekke, May Britt Revheim, Holthe, Asle (2017)
-
Pedagogisk refleksjon i "det undersøkende rommet"
Brekke, May Britt Revheim (2017)
-
"Profesjonsfaget" eller "Pedagogikk og elevkunnskap" - mer enn navnet må vinnes.
Brekke, May Britt Revheim, Grimsæth, Gerd (2016)
-
Refleksjonens betydning for læring
Brekke, May Britt Revheim (2015)
-
Refleksjon som et pedagogisk begrep
Brekke, May Britt Revheim (2015)
-
Referee
Brekke, May Britt Revheim (2015)
-
Praksismøtet som læringsarena. Fokus på funn.
Brekke, May Britt Revheim, Eide, Marianne Leikvoll (2015)
-
Trepartsamtalen. Lærerstudentenes forståelse av teori og praksis i praksissamtalen.
Eide, Marianne Leikvoll, Brekke, May Britt Revheim (2015)
-
"Pedagogisk kunnskap under press"
Brekke, May Britt Revheim, Eide, Marianne Leikvoll (2015)
-
"Praksismøte"
Kalgraf, Solveig, Brekke, May Britt Revheim (2014)
-
Pedagogikkens plass i lærerutdanningen
Brekke, May Britt Revheim, Eide, Marianne Leikvoll (2014)
-
Videosekvenser: Samtaler om gjennomført undervisning i praksis
Kalgraf, Solveig, Brekke, May Britt Revheim (2014)
-
Kjønn i skolen
Brekke, May Britt Revheim (2014)
-
Kommunikasjonen i praksismøtet
Kalgraf, Solveig, Bjørgaas, Gro Karper, Brekke, May Britt Revheim (2012)
-
"Veiledning og vurdering av studenter i praksis - hvordan kan praksisskole og høyskole samarbeide om dette?"
Brekke, May Britt Revheim (2011)
-
Undervisningsmateriell
Brekke, May Britt Revheim (2010)
-
Metodespesialisering i kvantitativ metode
Brekke, May Britt Revheim (2010)
-
Bruk av kvantitativ metode i pedagogisk forskning
Brekke, May Britt Revheim (2010)
-
Forskeren. Gutters skoleresultater
Revheim Brekke, May-Britt (2008)
-
Skolene må diskutere kjønn.
Revheim Brekke, May-Britt (2008)
-
Skolene må diskutere kjønn
Valsø, Karen, Brekke, May Britt Revheim (2008)
-
Gutter ut av rekken går. Betydningen av kjønn og sosial bakgrunn for skoleresultater.
Brekke, May Britt Revheim (2007)