International Summer School of Narrative Inquiry

Sommeren 2025 holder forskerskolen NORBARN sommerskolen "International Summer School of Narrative Inquiry"

NORBARN arrangerer i samarbeid med andre miljøer på Høgskulen på Vestlandet, UiT – Norges arktiske universitet og University of Alberta, Canada, en sommerskole 11-15 August 2025.

Sommerskolen finner sted utenfor Bergen, på Fana Folkehøgskole. Stedet ligger i tilknytning til vakre Fanafjorden med badeplasser, rosehage og  parken Arboretet på Milde, bare en kort kjøretur unna fra Flesland flyplass, eller den lokale bybanen.

Sommer skolen vil ha en kostnad på 15 000 kr pr. person som dekker kursavgift, kost (tre måltider), snacks, samt losji alle dager. Sommer skolen passer for forskere i alle stadier i sin karriere, som bruker Narrative Inquriy (NI). Derfor ønsker vi både PhD studenter, veiledere og andre junior og seniorforskere velkommen. Invitasjon til kurset vil bli delt i internasjonale nettverk, men forskerskoledeltakere, som bruker NI i sitt avhandlingsarbeid, vil få dekket kursavgift, kost og losji på sommerskolen. Det er begrenset antall deltakere til maksimum 20 deltakere.

Påmelding til sommerskolen vil åpne i november, med søknadsfrist 14.mars2025.

Sommerskolens tema: narrative Inquriy er dedikert til ideen om at menneskets erfaringer, er levd, organisert og forstått gjennom fortellinger. Sommerskolen gir anledning til møte verdensledende forskere og de fremste eksperter på metoden. Her er plass til feedback på skriveprosesser, nettverksbygging og tid til egen skriving.

Sommerskolens inviterte gjester er:

  1. Jean Clandinin is a Professor Emerita at the University of Alberta, Canada.

Jean Clandinin has a lifelong engagement with stories of teachers, children, physicians, and families. Her recent work alongside Indigenous children, youth, and families and her work alongside refugee families has added to her understandings of narrative inquiry. She is the author of Narrative Inquiry (2000) with Michael Connelly and author of Engaging in Narrative Inquiry in 2013/2022. She edited the 2007 Handbook of Narrative Inquiry: Mapping a Methodology and co-authored Narrative Inquiry - Philosophical Roots (2022) with Sean Lessard and Vera Caine.

2. Vera Caine, Professor, School of Nursing, University of Victoria, Canada

Vera Caine has a long-standing interest in narrative inquiry. Her research focuses primarily on the relationship between the social determinants of health and people living with HIV and people who are refugees. She is interested in how experiences unfold over time and shape identity making and agency. She is interested in the relational and ethical aspects of narrative inquiry, as well as community based and participatory research methods and methodologies.

 

3. Bodil H. Blix, Professor, UIT - the Artic University of Norway and the Western Norway University of Applied Sciences, Norway

Bodil H. Blix’s research interests are in the intersections of critical gerontology, narrative gerontology, and healthcare service research, with a particular attentiveness to inequities in health and healthcare. She is interested in the lives and experiences of older adults in general, Indigenous Sami older adults in particular, family caregivers, and health and care professionals.