NORBARN ph.d.-medlemmer tatt opp i 2024

 

Ingrid Skarprud

Ingrid Skarprud er ph.d.-kandidat ved Høgskolen på Vestlandet.

Tittel på hennes ph.d.-prosjekt er "Pedagogisk innovasjon".

Presentasjon av prosjektet

Stillinga er knytt opp til EX-PED-LAB, som arbeider mot å undersøke korleis ein ved bruk av verkstadsmetoden kan skape pedagogisk innovasjon i barnehagelærarutdanninga og barnehagar.
Hensikta med dette prosjektet er å kartlegge kva for kvalitetar som finst i undervisningsformene i kunstfaga, og på kva måte dette kan vera med å utvikle medverkande og utforskande arbeidsmetodar i barnehagelærarutdanninga. Eg skal undersøke korleis ein kan nytte seg av verkstadsmetodar og kva for kvalitetar som finnest i denne måten å bygge opp undervisning på. Målet er å oppnå ny pedagogisk innsikt, der prosjektet søker å erverve ny kunnskap som kan vera med på å skape nye pedagogiske praksisar i barnehagelærarutdanninga.
Prosjektet søker kunnskap om innsikt og praksisar, med utgangspunkt i kunsten, og korleis desse kan vera med å skape ny forståing om kva opne og skapande prosessar har av verdi i eit tverrfagleg perspektiv.

Karoline Jørgensen

Karoline Jørgensen er ph.d.-kandidat ved UiT – Norges arktiske universitet.

Tittel på hennes ph.d.-prosjekt er: "Omsorgsbegrepets kompleksitet og implikasjoner for barnehagefaglige praksiser i fremtidens barnehager"

Presentasjon av prosjektet

Hovedmålet med dette ph.d.prosjektet er å rette søkelyset mot begrepet omsorg og videre undersøke om det er forenelig med pedagogisk bruk av digital teknologi i den norske barnehagen. Gjennom et sekvensielt eksplorerende mixed methods design vil jeg undersøke barnehagefaglige forståelser av omsorgsbegrepet, og videre belyse mulighetsrom og fallgruver ved å kombinere omsorg med pedagogisk bruk av digital teknologi. Gjennom en litteraturgjennomgang vil jeg belyse konseptuelle forståelser, gjennom gruppeintervju belyses kontekstuelle forståelser og gjennom survey vil jeg belyse operasjonelle forståelser av profesjonell omsorg og digital teknologi i barnehagen.

Thilde Kleppe Vårnes

Thilde Kleppe Vårnes er ph.d.-kandidat ved Høgskolen på Vestlandet.

Tittel på hennes ph.d.-prosjekt er: "Physical activity and physical fitness among preschoolers"

Presentasjon av prosjektet

My PhD-project is a part of a multi-methodological and interdisciplinary research project called “Move-play-explore in early childhood education” (MoveEarly). This is a big RCT at Western Norway University of Applied Sciences (HVL), where the main aim is to “develop and test a novel early childhood education (ECE) pedagogical approach integrating movement, play and exploration as conceptual cornerstones for improved child development” (HVL, 2022). The projects’ background is two challenges in our society, 1) the “schoolification” within the ECEC system (Bingham & Whitebread, 2018; Lunde et al., 2022), and 2) the ongoing globally challenge around inactivity and sedentary lifestyles (Carson et al., 2017). The present study is a part of work package (WP) 4, and will focus on the child-level effect of the intervention, i.e. the impact on children’s physical activity, sedentary time, physical fitness, self-regulation and early academic learning.

Chloë Carpi

Chloë Anne Marie Carpi er ph.d.-kandidat ved Høgskolen på Vestlandet.

Tittel på hennes ph.d.-prosjekt er "Exploring children’s perceptions, experiences and reflections on taste: A mixed methods qualitative study in Norwegian kindergarten settings"

Presentasjon av prosjektet

Evidence on early taste education and how children perceive it is limited, highlighting the need for more child-centered studies to enhance educational strategies. This qualitative study aims to explore children's perceptions and experiences of food and taste in Norwegian kindergartens. We will recruit children aged three to six years from three kindergartens in Western Norway and one in Eastern Norway. The methodology includes direct observations and video recordings of lunch meals over three days in each kindergarten. To gain in-depth insight into children's taste perceptions in these settings, we will supplement observational data with the mosaic approach, which incorporates drawing and focus group interviews. Data will be analyzed using NVivo through thematic analysis, employing a deductive approach based on seven dimensions of taste.

Hilde Alme

Hilde Alme er ph.d.-kandidat ved Høgskolen på Vestlandet.

Tittel på hennes ph.d.-prosjekt er "Naturen som arena for barns danning og deltaking".

Presentasjon av prosjektet

I prosjektet utforskar eg korleis danning og deltaking skjer i naturbarnehagen. Prosjektet vil gi viktig kunnskap om ein ny berekraftig danningspraksis i og med natur, der barna er deltakande saman med personale. Kunnskapsutvikling om naturen som danningsarena for barna blir bidraget til kunnskapsfeltet. Hovudproblemstilling; Kva rolle har naturen som arena for barn si danning og deltaking?
Eit sentralt teoretisk perspektiv for undersøkinga er Klafki (2021) si danningstenking og nøkkelproblem i samfunnet, som miljøutfordringar og at barna skal sosialiserast og engasjerast. Perspektivet blir utfylt av Biesta (2015), sine forståingar om korleis den enkelte utviklar seg i forhold til seg sjølv. Metodologisk er studien inspirert av etnografisk design, med kombinasjon av ulike kvalitative metodar som fokusgruppeintervju og leikande samtale (barn). Empirisk materiale er henta frå 30 barn i alderen 3 til 5 år i seks naturavdelingar og seks fokusgruppeintervju av 20 tilsette i samenaturavdelingane.