Arbeids- og kompetanseområde
Er førstelektor i miljøterapeutisk arbeid, utdannet vernepleier og master i kunnskapsbasert praksis (KBP). Leder nå internasjonalt team ved Institutt for Velferd og Deltaking (IVD) med ansvar for koordinering og implementering av internasjonalisering helhetlig på bachelor og masterutdanninger på IVD.
Har vært programkoordinator og fagseksjonsleder for Bachelor i vernepleie. Campus Bergen.
Leder for internasjonalt prosjekt Crossing Borders. Leder HKdir prosjektet Ut i Verden! Institusjonsansvarlig for Norec prosjektet: Children with disabilities and Human Rights conventions.
Vitenskapelig ansatt i Utdanningsutvalget på HVL.
Miljøteraputisk arbeid, kunnskapsbasert praksis, forskning og metode, prosjektarbeid, internasjonalisering og flerkulturelle perspektiver i utdanningene.
Utviklingsarbeid og kvalitetsforbedring i utdanningene
Internasjonalisering hjemme
Miljøterapeutisk arbeid
Autismespektertilstander
Traumesensetiv omsorg i skole
Kunnskapsbasert praksis
Simulering
- Medlem i forskningsgruppen Forskning ogutviklingsarbeid
- Medlem i forskningsgruppen Profesjonskunnskap ved HVL
- Medlem i forskningsgruppen: Applied and Experimental Behavior Analysis in Clinical Practice ved OsloMet
Publikasjonar
-
Hvorfor skal vernepleierstudenter søke utveksling?
-
NOREC-prosjektet i Arusha, Tanzania
-
Small-scale Collaborative International Online Learning – is that the future when thinking of internationalisation as quality improvement in bachelor degrees?
-
Into the World! Internationalisation starts at your doorstep!
-
Internationalisation at home – A viable transnational and multi-disciplinary program. Crossing Borders
-
Sustainable internationalization at home. Collaborative Online International Learning (COIL) - points from the symposium, September 2022.
-
Community Implementation of Early Behavioural Intervention: Higher Intensity and Quality Gives Better Outcomes
-
Internasjonalisering - praksis Delprosjekt 3 i Operasjon bachelorpraksis FHS
-
Community Implementation of Early Behavioral Intervention: Higher Intensity Gives Better Outcome
-
Effects of Functional Discrimination Training on Initial Receptive Language in Individuals With Autism Spectrum Disorder
-
Simulation-based training for nurses: systematic review and meta-analysis
-
Effects of Functional Reinforcement on Receptive Discriminations in Children with Autism.
-
Establishing Joint Attention in Children with Autism; A Systematic Review
-
Går du i gummistøvler på fest når det regner?
-
Community Implementation of Behavioral Intevention for children with Autism
-
Effects of Automatic Reinforcement on Basic Receptive Discriminations in Children with Autism.
-
Implementering av en anbefaling i en kunnskapsbasert retningslinje - et kvalitetsforbedringsprosjekt i Bergen kommune