-
Hauge, Kjellrun Hiis, Kacerja, Suela, Lilland, Inger Elin, Steffensen, Lisa (2024)
-
Literacy in a world-centred education in science and mathematics -an explorative case study on a school project on textiles
Hauge, Kjellrun Hiis, Hasselöw, Helen, Fosse, Trude, Lilland, Inger Elin (2024)
-
Hauge, Kjellrun Hiis (2024)
-
Ecosocial perspectives on (music) teacher education: Advancing interdisciplinary conversations in uncertain times
Partti, Heidi, Christophersen, Catharina Renate, Hauge, Kjellrun Hiis (2024)
-
Med norsk, matematikk og engelsk mot konspirasjonsteoriar.
Hauge, Kjellrun Hiis, Breivega, Kjersti Maria Rongen, Rimmereide, Hege Emma, Lilland, Inger Elin, Berg-Brekkhus, Åshild (2024)
-
Bærekraftsutdannelse. Hva er det – og trenger vi det?
Pilskog, Ingjald, Hauge, Kjellrun Hiis, Gregersen, Thea (2023)
-
Modellering av samfunnsaktuelle og kontroversielle tema
Steffensen, Lisa, Hauge, Kjellrun Hiis, Lilland, Inger Elin (2023)
-
The development of narratives related to a graph during a mathematics lesson
Hauge, Kjellrun Hiis, Fosse, Trude, Breivega, Kjersti Maria Rongen, Steffensen, Lisa (2023)
-
Utvikling av fortellinger knyttet til en graf om holdninger til demokrati
Hauge, Kjellrun Hiis, Fosse, Trude, Breivega, Kjersti Maria Rongen (2023)
-
Matematikk og bærekraft i et tverrfaglig prosjekt på 9. trinn
Fosse, Trude, Hauge, Kjellrun Hiis (2023)
-
Etisk tenkning og programmering
Steffensen, Lisa, Hauge, Kjellrun Hiis, Herheim, Rune (2023)
-
Ethical awareness, critical thinking and empowerment in mathematics education for critical citizenship: How can mathematics education play a role in facilitating critical thinking, ethical awareness, and empowering students in projects about critical citizenship
Hauge, Kjellrun Hiis, Lilland, Inger Elin, Steffensen, Lisa, Kacerja, Suela (2023)
-
Matematikkfaget, etisk bevissthet og myndiggjøring av elever som kritiske samfunnsborgere
Lilland, Inger Elin, Hauge, Kjellrun Hiis, Steffensen, Lisa, Kacerja, Suela (2023)
-
Mathematics and Sustainability in an interdisciplinary project
Fosse, Trude, Hauge, Kjellrun Hiis (2023)
-
LitEd: Fagspesifikk literacy i lærerutdannningen – et tverrfaglig intervensjonsstudium
Breivega, Kjersti Maria Rongen, Fosse, Trude, Hauge, Kjellrun Hiis, Rimmereide, Hege Emma, Wang, Yvonne Margaretha (2022)
-
Idealer for et bærekraftig samfunn
Hauge, Kjellrun Hiis (2022)
-
Bærekraft – Kompleksitet, usikkerhet og håp
Hauge, Kjellrun Hiis (2022)
-
Questionable numbers in society - Educational approaches
Hauge, Kjellrun Hiis (2022)
-
Diskusjon om oljeboring i Lofoten – elevers læring og danning
Hauge, Kjellrun Hiis (2022)
-
Ethical and democratic dilemmas of education for sustainability
Hauge, Kjellrun Hiis (2022)
-
Educating students to handle complexity and controversy
Om Klimadanning og barnehagelærerutdanningen sin rolle.
Hauge, Kjellrun Hiis (2022)
-
Danning og bærekraft – hvordan skal barn og unge møte fremtiden?
Hauge, Kjellrun Hiis (2022)
-
Klimadanning og bærekraft –
vyer for fremtidens skole
Hauge, Kjellrun Hiis (2022)
-
Å bli noe samfunnet ikke er - bærekraftig utvikling som et danningsparadoks
Hauge, Kjellrun Hiis (2022)
-
Medborgerskap og kritisk blikk på tall i media
Lilland, Inger Elin, Hauge, Kjellrun Hiis (2022)
-
Students’ discussions of cultural, social, economic, and political aspects of the COVID-19 pandemic
Steffensen, Lisa, Hauge, Kjellrun Hiis, Nakling, Jakob Graave (2022)
-
Matematikkfaget, etisk bevissthet og myndiggjøring av elever som kritiske medborgere.
Lilland, Inger Elin, Hauge, Kjellrun Hiis, Steffensen, Lisa, Kacerja, Suela (2022)
-
Levd demokrati i utdanning
Herheim, Rune, Hauge, Kjellrun Hiis (2022)
-
Steffensen, Lisa, Johnsen-Høines, Marit, Hauge, Kjellrun Hiis (2022)
-
Using inquiry-based dialogues on climate change issues to support students’ engagement
Steffensen, Lisa, Johnsen-Høines, Marit, Hauge, Kjellrun Hiis (2022)
-
Hauge, Kjellrun Hiis (2022)
-
Å telle de usynlige
Hauge, Kjellrun Hiis, Lilland, Inger Elin (2022)
-
Students’ discussions of cultural, social, economic, and political aspects of the COVID-19 pandemic
Steffensen, Lisa, Hauge, Kjellrun Hiis, Nakling, Jakob (2022)
-
Hauge, Kjellrun Hiis, Barwell, Richard (2022)
-
Hauge, Kjellrun Hiis, Werler, Tobias Christoph, Herheim, Rune (2022)
-
Breivega, Kjersti Maria Rongen, Hauge, Kjellrun Hiis, Tjomsland, Marit (2022)
-
Hauge, Kjellrun Hiis, Gøtze, Peter, Hansen, Ragnhild, Steffensen, Lisa (2022)
-
Lived democracy in education. Young citizens' democratic lives in kindergarten, school and higher education
Herheim, Rune, Werler, Tobias Christoph, Hauge, Kjellrun Hiis (2022)
-
Students’ discussions of cultural, social, economic, and political aspects of the COVID-19 pandemic - a work in progress
Steffensen, Lisa, Hauge, Kjellrun Hiis, Nakling, Jakob (2021)
-
Læreres uttalte utfordringer knyttet til oppgaver om desinformasjon og manipulerende tall
Hauge, Kjellrun Hiis, Lilland, Inger Elin, Kacerja, Suela (2021)
-
De fleste av oss er ikke i stand til å komme med de gode ideene
Hauge, Kjellrun Hiis (2021)
-
Wicked problems i lærerutdanningene
Hauge, Kjellrun Hiis, Heggen, Marianne Presthus, Steffensen, Lisa (2021)
-
Barwell, Richard, Hauge, Kjellrun Hiis (2021)
-
Steffensen, Lisa, Hauge, Kjellrun Hiis, Herheim, Rune (2021)
-
Ethical thinking and programming
Steffensen, Lisa, Hauge, Kjellrun Hiis, Herheim, Rune (2021)
-
Kritisk blikk på tall i media – utvikling av medborgerskap og livsmestring i matematikkfaget og i tverrfaglig samarbeid.
Lilland, Inger Elin, Hauge, Kjellrun Hiis (2021)
-
Book-launch: Outdoor learning and play. Pedagogical practices and children's cultural formation
Grindheim, Liv Torunn, Sørensen, Hanne Værum, Rekers, Angela, Ridgway, Avis, Quinones, Gloria, Li, Liang (2021)
-
Children as playing agents of change in sustainable ECEC institutions
Grindheim, Liv Torunn, Bakken, Yvonne, Hauge, Kjellrun Hiis, Heggen, Marianne Presthus (2021)
-
Om modellering og om lærere som oppgavedesignere
Lilland, Inger Elin, Kacerja, Suela, Hauge, Kjellrun Hiis (2021)
-
Hvordan kan matematikk- og norskfaget bidra til kritisk demokratisk danning?
Lilland, Inger Elin, Hauge, Kjellrun Hiis, Breivega, Kjersti Maria Rongen (2021)
-
Sustainable development by involvement (SDI) Suggested education for sustainability in Norway’s work towards Agenda 2030.
Heggen, Marianne Presthus, Bakken, Yvonne, Grindheim, Liv Torunn, Hauge, Kjellrun Hiis (2020)
-
Interessekonflikter i forskning - eksempler fra debattene om lakselus, iskanten og oljeboring.
Hauge, Kjellrun Hiis (2020)
-
FNs bærekraftsmål i lærerutdanningene – erfarte muligheter og utfordringer ved HVL
Hauge, Kjellrun Hiis, Goga, Nina, Vågenes, Vibeke, Bergersen, Ane, Eidsvik, Erlend, Heggen, Marianne Presthus (2020)
-
Teaching about issues of climate change in mathematics classrooms: Empowerment of critical citizenship.
Abtahi, Yasmine, Hauge, Kjellrun Hiis, Steffensen, Lisa, Barwell, Richard (2019)
-
Føre var-prinsippet og naturkatastrofer
Hauge, Kjellrun Hiis, Ingierd, Helene, Mikkelsen, Øyvind (2019)
-
Grindheim, Liv Torunn, Bakken, Yvonne, Hauge, Kjellrun Hiis, Heggen, Marianne Presthus (2019)
-
Hauge, Kjellrun Hiis, Heggen, Marianne Presthus (2019)
-
Lekende endringsagenter i bærekraftige barnehager
Grindheim, Liv Torunn, Bakken, Yvonne, Gislefoss, Tonje, Hauge, Kjellrun Hiis, Heggen, Marianne Presthus (2019)
-
Xenophobia and numbers in the media – discussing mathematics education in the post-truth era
Hauge, Kjellrun Hiis, Kacerja, Suela, Lilland, Inger Elin (2019)
-
Fake news og matematikkfaget.
Lilland, Inger Elin, Hauge, Kjellrun Hiis, Kacerja, Suela (2019)
-
Early childhood education on sustainability through contradicting and overlapping dimensions
Grindheim, Liv Torunn, Bakken, Yvonne, Hauge, Kjellrun Hiis, Heggen, Marianne Presthus (2019)
-
Kolstø, Stein Dankert, Hauge, Kjellrun Hiis (2019)
-
Matematikkfaget og konspirasjonsteorier
Lilland, Inger Elin, Kacerja, Suela, Hauge, Kjellrun Hiis (2019)
-
La elevene bli rustet til å møte de store samfunnsutfordringene, Jan Tore Sanner!
Biseth, Heidi, Lenz, Claudia, Leming, Tove, Huang, Lihong, Anker, Trine, Erdal, Silje Førland (2019)
-
Kunnskapsbasert forvaltning og dilemmaer knyttet til usikkerhet
Hauge, Kjellrun Hiis, Bjørkan, Maiken (2019)
-
Når særinteresser påvirker forskning
Ingierd, Helene, Bay-Larsen, Ingrid Agathe, Hauge, Kjellrun Hiis (2019)
-
Introduksjon
Ingierd, Helene, Hauge, Kjellrun Hiis, Bay-Larsen, Ingrid Agathe (2019)
-
Approaching fake news in mathematics education
Hauge, Kjellrun Hiis (2019)
-
Bjørkan, Maiken, Hauge, Kjellrun Hiis (2019)
-
Fake news og kritisk danning
Lilland, Inger Elin, Hauge, Kjellrun Hiis, Kacerja, Suela, Breivega, Kjersti Maria Rongen, Brekkhus, Åshild Berg (2019)
-
Fake news
Hauge, Kjellrun Hiis, Lilland, Inger Elin, Kacerja, Suela, Brekkhus, Åshild Berg, Breivega, Kjersti Maria Rongen (2019)
-
Interessekonflikter i forskning
Ingierd, Helene C., Bay-Larsen, Ingrid Agathe, Hauge, Kjellrun Hiis (2019)
-
Med norsk og matematikk mot konspirasjonsteorier
Hauge, Kjellrun Hiis, Breivega, Kjersti Maria Rongen, Lilland, Inger Elin, Kacerja, Suela, Brekkhus, Åshild Berg, Werler, Tobias Christoph (2019)
-
My mathematical journey from right/wrong to non-controllable uncertainty
Hauge, Kjellrun Hiis (2018)
-
Hauge, Kjellrun Hiis, Barwell, Richard (2017)
-
Students’ informal knowledge on risk: A study on students
discussing oil exploitation close to their hometown
Hauge, Kjellrun Hiis (2017)
-
Teaching climate change in mathematics classrooms: An ethical responsibility
Abtahi, Yasmine, Gøtze, Peter, Steffensen, Lisa, Hauge, Kjellrun Hiis, Barwell, Richard (2017)
-
Transforming vaules, ideas and paradoxes to education for sustainability
Heggen, Marianne Presthus, Bakken, Yvonne, Grindheim, Liv Torunn, Hauge, Kjellrun Hiis (2017)
-
Forskningens samfunnsansvar når kunnskap er usikkher
Hauge, Kjellrun Hiis (2017)
-
Participatory approaches in mathematics education in teacher education
Hauge, Kjellrun Hiis, Johnsen-Høines, Marit, Kacerja, Suela (2017)
-
Riper i Laksen
Bjørkan, Maiken, Bay-Larsen, Ingrid Agathe, Hauge, Kjellrun Hiis (2017)
-
Conflict of interest as a research ethical challenge - Experiences from Norway
Hauge, Kjellrun Hiis, Ingierd, Helene, Bay-Larsen, Ingrid Agathe (2017)
-
Formidling av usikkerhet og risiko som forskningsetisk utfordring
Hauge, Kjellrun Hiis (2017)
-
Kritisk refleksjon om global temperaturutvikling
Vethe, Tor Inge, Hagen, Andreas Austlid, Sørngård, Maria Astad, Bringeland, Terje André, Sumstad, Marius Sætren, Hauge, Kjellrun Hiis (2017)
-
Agents of change while playing with water?
Grindheim, Liv Torunn, Bakken, Yvonne, Hauge, Kjellrun Hiis, Heggen, Marianne Presthus, Gislefoss, Tonje (2017)
-
CATEGORIES OF CRITICAL MATHEMATICS BASED REFLECTIONS ON CLIMATE CHANGE
Hauge, Kjellrun Hiis, Gøtze, Peter, Hansen, Ragnhild, Steffensen, Lisa (2017)
-
Er forskning på sjødeponier kjøpt og betalt?
Hauge, Kjellrun Hiis (2016)
-
FORSKET BÅDE MED
OG PÅ STUDENTENE
Hauge, Kjellrun Hiis (2016)
-
Klasseromsdebatt som danningsarena
Breivega, Kjersti Maria Rongen, Hauge, Kjellrun Hiis, Johnsen-Høines, Marit, Rangnes, Toril Eskeland (2016)
-
HOW TEACHERS IMPLEMENT AND IMAGINE WORK WITH CLIMATE CHANGE IN MATHEMATICS CLASSROOMS IN NORWAY AND CANADA
Steffensen, Lisa, Hauge, Kjellrun Hiis, Hansen, Ragnhild, Abtahi, Yasmine, Barwell, Richard (2016)
-
CLIMATE CHANGE IN MATHEMATICS CLASSROOMS
Steffensen, Lisa, Hansen, Ragnhild, Hauge, Kjellrun Hiis (2016)
-
Matematikksamtaler om risiko
Hauge, Kjellrun Hiis (2016)
-
Hauge, Kjellrun Hiis (2016)
-
Students’ critical reflections on a graph of temperature anomalies
Hauge, Kjellrun Hiis (2015)
-
Utfordringer med risikovurderinger - eksempler knyttet til fiskekvoter og åpning av nye petroleumsområder
Hauge, Kjellrun Hiis (2015)
-
Uncertainty in texts about climate change: A critical mathematics education perspective
Hauge, Kjellrun Hiis, Barwell, Richard (2015)
-
Reflections on uncertainty aspects in a student project on traffic safety
Hauge, Kjellrun Hiis, Herheim, Rune (2015)
-
Students’ understanding of sustainable development - a classroom study
Hauge, Kjellrun Hiis (2015)
-
Students’ capabilities on discussing risk – a classroom study
Hauge, Kjellrun Hiis (2015)
-
Hauge, Kjellrun Hiis (2015)
-
An interdisciplinary narrative dialogue to enhance our understanding of education for sustainable development in early childhood education
Bakken, Yvonne, Grindheim, Liv Torunn, Hauge, Kjellrun Hiis, Heggen, Marianne Presthus (2015)
-
Forskjeller og motsetninger som vilkår for læring i et samarbeid om tverrfaglig undervisning
Bakken, Yvonne, Grindheim, Liv Torunn, Hauge, Kjellrun Hiis, Heggen, Marianne Presthus (2015)
-
Elevers uttrykte kunnskap om bærekraftig utvikling i en diskusjon om oljeboring
Hauge, Kjellrun Hiis, Heggen, Marianne Presthus (2015)
-
CRITICAL REFLECTIONS ON TEMPERATURE CHANGE
Hauge, Kjellrun Hiis, Sørngård, Maria Astad, Vethe, Tor Inge, Bringeland, Terje André, Hagen, Andreas Austlid, Sumstad, Marius Sætren (2015)
-
Students’ expressed capabilities related to risk
Hauge, Kjellrun Hiis (2014)
-
Mathematics education and post-normal science
Hauge, Kjellrun Hiis (2014)
-
Co-learning in a lecturer - student project on critical reflection
Hauge, Kjellrun Hiis, Bringeland, Terje André, Hagen, Andreas Austlid, Sumstad, Marius Sætren, Sørngård, Maria Astad, Vethe, Tor Inge (2014)
-
The weather: how it feels, expert knowledge and how we can work with it in math class
Hauge, Kjellrun Hiis (2014)
-
Environmental risk and mathematics education
Hauge, Kjellrun Hiis (2014)
-
Developing sustainability literacy through discussing petroleum exploitation
Hauge, Kjellrun Hiis, Reis, Giuliano, Barwell, Richard (2014)
-
Students’ informal knowledge on risk - a study on students discussing oil exploitation close to their hometown
Hauge, Kjellrun Hiis (2014)
-
Students’ expressed capabilities related to risk
Hauge, Kjellrun Hiis (2014)
-
Reflections on uncertainty aspects in a student project on traffic safety
Hauge, Kjellrun Hiis, Herheim, Rune (2014)
-
Hauge, Kjellrun Hiis, Blanchard, Anne, Andersen, Gisle, Boland, Ragnhild, Grøsvik, Bjørn Einar, Howell, Daniel (2014)
-
Blanchard, Anne, Hauge, Kjellrun Hiis, Andersen, Gisle, Fosså, Jan Helge, Grøsvik, Bjørn Einar, Handegard, Nils Olav (2014)
-
Critical Democratic Competence and Classroom Discussion – a project at an initial stage
Herheim, Rune, Høines, Marit Johnsen, Hauge, Kjellrun Hiis, Rangnes, Toril Eskeland (2013)
-
BRIDGING POLICY DEBATES ON RISK ASSESSMENTS AND MATHEMATICAL LITERACY
Hauge, Kjellrun Hiis (2013)
-
Min matematiske reise
Hauge, Kjellrun Hiis (2013)
-
Critical democratic competence and classroom discussion - A project at an intial stage
Herheim, Rune, Hauge, Kjellrun Hiis, Johnsen-Høines, Marit, Rangnes, Toril Eskeland (2013)
-
Critical democratic competence and classroom discussion – a project at an initial stage
Hauge, Kjellrun Hiis, Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2013)
-
Röckmann, Christine, Ulrich, Clara, Dreyer, Marion, Bell, Ewan, Borodzicz, Edward, Haapasaari, Päivi (2012)
-
Hauge, Kjellrun Hiis (2011)
-
Joint PINRO/IMR report on the state of teh Barents Sea Ecosystem 2005-2006
Stiansen, Jan Erik, Aglen, Asgeir, Bogstad, Bjarte, Budgell, William Paul, Dalpadado, Padmini, Dolgov, Andrei (2006)
-
Status report on the Barents Sea Ecosystem, 2004-2005
Stiansen, Jan Erik, Bogstad, Bjarte, Budgell, William Paul, Dalpadado, Padmini, Gjøsæter, Harald, Hauge, Kjellrun Hiis (2005)