Førsteamanuensis

Anne Grethe Sønsthagen

Arbeids- og kompetanseområde

Eg er førsteamanuensis i pedagogikk ved institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag. 

Forsking

EX-PED-LAB: Exploration and Pedagogical Innovation Laboratories

Eg er forskar i det NFR-finansierte prosjektet EX-PED-LAB som fokuserer på utforskande prosessar og pedagogisk innovasjon i barnehagen gjennom verkstadsmetodologi. I prosjektet har eg fokus på leiing og organisasjonslæring og etter kvart verkstadsmetodologien sitt replikasjonspotensiale til barnehagelærarutdanninga. Eg har også eit meiransvar for oppfølging og kontakt i samarbeidet med detalakande barnehage(ar) i Kinn kommune. 

Doktorgradsstudie

02.11.2021 disputerte eg med doktorgradsstudie som har tittelen: Leadership and responsibility: A study of early childcare institutions as inclusion arenas for parents with refugee backgrounds.

I studien såg eg på inkludering av foreldre med flyktningbakgrunn, der relasjonen og interaksjonen med personalet stod sentralt. Eg undersøkte personalet sin fleirkulturelle kompetanse og behov for kompetanseheving og leiinga sitt ansvar for dette. I studien har eg følgt to barnehagar som deltok i den nasjonale satsinga Kompetanse for Mangfald.

Dei fire artiklane er publisert (lenka til under utvalde publikasjonar): 
Artikkel I - "Jeg savner barnet mitt". Møter mellom somaliske mødre og barnehagen.
Artikkel II - Early childcare as arenas of inclusion: the contribution of staff to recognising parents with refugee backgrounds as significant stakeholders.
Artikkel III - 'Learning by talking?' - The role of local line leadership in organisational learning.
Artikkel IV - Interkulturell kompetanseutvikling - ein studie om leiing av barnehagepersonalet som lærer å lære om foreldresamarbeid 

Eg følgte doktorgradsprogrammet "Pedagogiske ressurser og læreprosesser" ved Universitetet i Sørøst-Norge. Heidi Biseth ved USN var min hovudrettleiar og Øyvind Glosvik ved HVL var medrettleiar.

 

Anna forsking

Våren 2020 starta eg og kollega Karin Street studien: "Samarbeid mellom barnehage og heim - før og under Corona-epidemien". Dette er ei kvantitativ studie, der formålet er å undersøke om foreldre og pedagogar opplever at samarbeidet mellom barnehage og heim har endra seg etter at barnehagane opna igjen etter stenging på grunn av Corona-utbrotet, 2020. Styrar/dagleg leiar i 630 barnehagar i Vestland fylke har fått forespurnad om å vidaresende nettbaserte spørreskjema til pedagogar og foreldre i sine barnehagar. I tillegg har styrar/dagleg leiar blitt spurt om å fylle ut kort bakgrunnsinformasjon om barnehagen. 

 

Tidlegare erfaring 

Frå januar 2015 til hausten 2016 arbeida eg som høgskulelektor på barnehagelærarutdanninga med hovudfokus på fleirkulturell pedagogikk og leiing i barnehagen. 
I 2016-2017 var eg koordinator for Kompetanse for mangfald i Sogn og Fjordane.

Eg har tidlegare arbeida som assistent, pedagogisk leiar og assisterande styrar i barnehage og programrådgjevar i flyktningtenesta.

Utdanning

Eg har bachelor i førskulelærar frå Høgskulen i Sogn og Fjordane, med fordjuping i Global knowledge (3 månadar praksisopphald i Zambia).
Master tok eg ved Høgskulen i Oslo og Akershus, i fleirkulturell og internasjonal utdanning, med 2 månadars feltarbeid i Sør-Afrika. Tittel på masteroppgåve: "Education in post-apartheid South Africa: A limited approach to social justice and redress".

 

 

Publikasjonar

  • Lærande linjeleiarar si rolle i utviklinga av barnehagen som ein lærande organisasjon – eit krysspress mellom institusjonelle omgivnadar sine krav og forventningar og eigen autonomi

    Sønsthagen, Anne Grethe (2024)
  • Lærarrolla i utdanningsverkstad

    Fimreite, Hege, Pedersen, Lillian, Sønsthagen, Anne Grethe , Glosvik, Øyvind (2024)
  • Hvordan vi ser for oss at forskningsprosjekter ved BARNkunne, kan bidra til policy utvikling og styrking av barnehagesektoren? Om BARNkunnes portefølje og hva de bidrar til

    Ødegaard, Elin Eriksen, Sadownik, Alicja R., Andreadakis, Zacharias, Glosvik, Øyvind, Sønsthagen, Anne Grethe , Fimreite, Hege (2024)
  • Den kompetente barnehagen

    Fimreite, Hege, Sønsthagen, Anne Grethe , Birkeland, Johanna (2024)
  • Verksted - et rom for kunnskapsutvikling

    Fimreite, Hege, Glosvik, Øyvind, Birkeland, Johanna, Sønsthagen, Anne Grethe, E. Rasmussen, Mona, D. Sivertsen, Siri (2023)
  • Den lærande barnehagen som inkluderingsarena

    Sønsthagen, Anne Grethe (2023)
  • Foreldresamarbeid i norske barnehagar: Ei undersøking av strukturell validitet av, og COVID-19 relaterte skilnadar i, foreldreundersøkinga

    Sønsthagen, Anne Grethe, Street, Karin Elisabeth Sørlie (2023)
  • The learning early childhood education and care institution as an inclusion arena

    Sønsthagen, Anne Grethe (2023)
  • Framtidas barnehage – fleire hender eller fleire barnehagelærarar?

    Sønsthagen, Anne Grethe (2023)
  • Kva med statusen til barnehagelæraryrket?

    Sønsthagen, Anne Grethe (2023)
  • Den lærande linjeleiaren i eit sosialt berekraftsperspektiv

    Sønsthagen, Anne Grethe (2023)
  • Different approaches to leadership of The Competent Kindergarten

    Fimreite, Hege, Sønsthagen, Anne Grethe (2023)
  • Kjære barnehagelærere - stå opp for den kunnskapen dere har

    Hofslundsengen, Hilde Christine, Pedersen, Lillian, Bøyum, Sigrid, Alme, Hilde, Fimreite, Hege, Bakken, Astrid Reidun Berglid (2022)
  • The Competent Preschool - three approaches to management and knowledge development

    Fimreite, Hege, Birkeland, Johanna, Sønsthagen, Anne Grethe (2022)
  • Leiing av den kompetente barnehagen

    Fimreite, Hege, Sønsthagen, Anne Grethe , Birkeland, Johanna (2022)
  • Den kompetente barnehagen

    Fimreite, Hege, Sønsthagen, Anne Grethe , Birkeland, Johanna (2022)
  • Eit inkluderande foreldresamarbeid i den lærande barnehagen – linjeleiinga sitt ansvar

    Sønsthagen, Anne Grethe (2022)
  • Den kompetente barnehagen: tre tilnærmingar til leiing og kunnskapsutvikling

    Birkeland, Johanna, Fimreite, Hege, Sønsthagen, Anne Grethe (2022)
  • Leadership and responsibility: A study of early childcare institutions as inclusion arenas for parents with refugee backgrounds

    Sønsthagen, Anne Grethe (2021)
  • BluPodden: Leiing i den lærande barnehagen (podcast)

    Fimreite, Hege, Sønsthagen, Anne Grethe , Glosvik, Øyvind (2021)
  • BluPodden: Når tale blir handling (podcast)

    Fimreite, Hege, Sønsthagen, Anne Grethe , Glosvik, Øyvind (2021)
  • BluPodden: Mellom kvardagsverd og system (podcast)

    Fimreite, Hege, Sønsthagen, Anne Grethe , Glosvik, Øyvind (2021)
  • Dette påverkar tilsette sitt syn på foreldre med flyktningbakgrunn

    Sønsthagen, Anne Grethe (2021)
  • Leiing og ansvar: Barnehagen som inkluderingsarena for foreldre med flyktningbakgrunn

    Sønsthagen, Anne Grethe (2021)
  • Barnehagen og foreldre med flyktningbakgrunn

    Sønsthagen, Anne Grethe (2021)
  • Visste du at ei lærande linjeleiing ser ut til å vere nødvendig for at barnehagen skal fungere som ein inkluderingsarena for foreldre med flyktningbakgrunn?

    Sønsthagen, Anne Grethe (2021)
  • Interkulturell kompetanseutvikling - ein studie om leiing av barnehagepersonalet som lærer å lære om foreldresamarbeid

    Sønsthagen, Anne Grethe , Bøyum, Sigrid (2021)
  • Den lærande linjeleiaren i fleirkulturell kompetanseheving

    Sønsthagen, Anne Grethe (2021)
  • ‘Learning by Talking?’ – The role of local line leadership in organisational learning.

    Sønsthagen, Anne Grethe , Glosvik, Øyvind (2020)
  • Leadership and responsibility: A study of early childcare institutions as inclusion arenas for parents with refugee backgrounds

    Sønsthagen, Anne Grethe (2020)
  • ‘Learning by talking?’ – The role of local line leadership in organisational learning

    Sønsthagen, Anne Grethe, Glosvik, Øyvind (2020)
  • Samarbeid med foreldre med minoritetsbakgrunn

    Sønsthagen, Anne Grethe (2020)
  • Early childcare as arenas of inclusion: the contribution of staff to recognising parents with refugee backgrounds as significant stakeholders

    Sønsthagen, Anne Grethe (2020)
  • Leadership’s work with multicultural professional development: The kindergarten as an arena of inclusion for refugees

    Sønsthagen, Anne Grethe (2019)
  • Etablering og utvikling av tillit mellom somaliske mødre og barnehagepersonalet

    Sønsthagen, Anne Grethe (2019)
  • Inkluderande og ekskluderande praksisar i barnehagen - med eit fleirkulturelt perspektiv

    Sønsthagen, Anne Grethe (2019)
  • Korleis barnehagen kan fungere som ein inkluderingsarena for flyktningar gjennom personalet sitt arbeid med fleirkulturell kompetanseheving

    Sønsthagen, Anne Grethe (2019)
  • Barnehagen som inkluderingsarena for flyktningar gjennom personalet sitt arbeid med fleirkulturell kompetanseheving

    Sønsthagen, Anne Grethe (2019)
  • Inclusion in kindergartens

    Sønsthagen, Anne Grethe (2019)
  • Fleirkulturell kompetanseheving og barnehagen som inkluderingsarena for flyktningar

    Sønsthagen, Anne Grethe (2018)
  • «Jeg savner barnet mitt». Møter mellom somaliske mødre og barnehagen

    Sønsthagen, Anne Grethe (2018)
  • Dei yngste flyktningane frå Syria går no i barnehagar over heile Noreg.

    Sønsthagen, Anne Grethe (2016)
  • Need for a democratic approach to social justice in education and training

    Sønsthagen, Anne Grethe (2016)
  • "Er det noko du saknar i barnehagen? - Barnet mitt". Møter mellom somaliske mødre og barnehagen

    Sønsthagen, Anne Grethe (2016)
  • Slik bør barnehagen møte minoritetsforeldrene

    Sønsthagen, Anne Grethe (2016)
  • Barnehagar som profesjonelle praksisfellesskap?: Ein studie av lærande barnehagar i indre Sogn

    Glosvik, Øyvind, Sønsthagen, Anne Grethe , Pytte, Gunstein (2016)
  • Språkstimulering for flerspråklige barn i barnehagen

    Hofslundsengen, Hilde, Bøyum, Sigrid, Engesæter, Mari, Sønsthagen, Anne Grethe (2016)
  • Korleis arbeide med dei sju prinsippa for læring i nettbasert undervisning?

    Grimeland, Benedikte, Sønsthagen, Anne Grethe (2016)
  • Perceptions regarding collaboration between Norwegian kindergartens and Somalian mothers 

    Sønsthagen, Anne Grethe (2016)
  • Haldningsarbeid og inkludering

    Sønsthagen, Anne Grethe (2015)
  • Den fleirkulturelle barnehagen

    Sønsthagen, Anne Grethe (2015)
  • A comparative look at social justice in South African education and Norwegian introduction programme for refugees

    Sønsthagen, Anne Grethe (2015)
  • A comparative look at social justice in South African education system and Norwegian introduction programme for refugees

    Sønsthagen, Anne Grethe (2015)