Arbeids- og kompetanseområde
Jeg har siden 2002 arbeidet ved barnehagelærerutdanning på Høgskulen i Sogn og Fjordane og Høgskulen på Vestlandet innen fagfeltene pedagogikk, dramapedagogikk, entreprenørskap, digital kompetanse og fleksibel læring. I tillegg til arbeid ved barnehagelærerutdanning har jeg en stillingsdel som pedagogisk utvikler og kontakt for Fakultet for lærerutdanning, kultur og idrett (FLKI) i Avdeling for utvikling av læring og undervisning (ALU).
Jeg har undervisningsoppdrag på barnehagelærerutdanning, grunnskolelærereutdanning, ved HVL, Campus Sogndal. Jeg har også arbeidsoppgaver tilknyttet videreutdanning for yrkesfaglærere. I inneværende år har jeg emneansvar for en nettbasert videreutdanning for lærere Mooc i profesjonsfaglig digital kompetanse.
Jeg driver BluPodden, som er en podcast laget av forskergruppa Kvardagslivet i barnehagen (KIB)ved Høgskulen på Vestlandet og formidler forskningsbasert fagstoff til forskere, studenter og barnehagefeltet.
- Pedagogikk
- Kunst, kultur og kreativitet
- IKT og fleksibel læring
- Pedagogisk entreprenørskap
- IKT og fleksibel læring
- Kvardagsliv i barnehagen (KiB)
- Research in Pedagogical Entrepreneurship (RiPE)
Publikasjonar
-
Rollespill og dramaforløp i klasserommet
-
International Conference on Research in Education
-
BLUPODDEN uteleikens pedagogiske paradoks
-
Kampen om 6 åringen
-
BluPodden: Rom for inkludering
-
Roleplaying games and teaching: The interactive role of the teacher. RPG – entertainment or education?
-
All Norwegians are rich and wealthy - testing of a Role Playing Game
-
Bruk av Escape Room i undervisningsøyemed
-
Planet Hexagon - final testing
-
All Norwegians are rich and wealthy - a roleplayinggame based on a cliché
-
International Entrepreneour Ship
-
REAL som fagleg og pedagogisk verktøy i lærarutdanning : utvikling og utprøving av eit erfaringsbasert læringsverktøy
-
PedEnt
-
"Digitale praksisforteljingar"
-
Digital kompetanse i barnehagen
-
Digital kompetanse i barnehagen
-
It's the REAL thing - REAL som fagleg og pedagogisk verkty i skule og lokalsamfunn
-
REAL som fagleg og pedagogisk verkty Med særleg vekt på REAL for småskulesteget
-
WHAT TEACHERS THINK: WHAT KIND OF COMPETENCE AND SUPPORT DO TEACHERS NEED IN DESIGN OF LEARNING?
-
Sluttrapport studentteaterfestival, Idea 2001, Bergen
-
Å være eller late som om: Om Bjørn Rasmusens doktoravhandling