Arbeids- og kompetanseområde
Doktorgradsstipendiat i Studier av Danning og Didaktiske Praksiser. I min forskning arbeider jeg med spørsmål knyttet til danning og læring, bevegelse, utdanningsulikhet, videreutdanning av lærere, og fenomenologi.
I selve doktorgradsprosjektet undersøker jeg kroppslig læring slik det fremgår i læreplanen LK20. Ellers underviser og veileder jeg masterstudenter i grunnskolelærerutdanningen.
Jeg har tidligere arbeidet i PioneerED og Senter for Fysisk Aktiv Læring (SEFAL).
Publikasjonar
-
The experience of conscious reflection within a general theory of learning
-
‘Challenging Pupils’: Positive Discrimination for the Sake of Inclusion
-
Embodiment in physical education: a step toward a unifying framework
-
Principals' perceptions on integrating physically active learning through a continuous professional development programme
-
Embodied Bildung: a phenomenological inquiry into an embodied understanding of emancipation and autonomy in education
-
Challenges Faced in Pioneering Practices Tackling Educational Inequalities in Europe
-
Workplace-based continuing professional development program for physically active learning: designing a framework and prospective directions
-
Facilitating agency in Norwegian pupils struggling to stay in school—An alternative approach to emancipatory education
-
Positiv diskriminering i en skole for alle
-
Senter for fysisk aktiv læring: Sluttrapport 2018-2023