Arbeids- og kompetanseområde
Allmennpedagogikk, yrkespedagogikk, pedagogisk filosofi, erfaringslæring, praksiserfaringar, praksisteori- og filosofi, læringsmiljø, danning, demokrati, makt, kreativitet, kjønnsforskning, mm. Deltar i forskingsklynga Kritisk og praksisorientert danningsforsking og i det EU-finansierte forskingsprosjektet Pioneered; Pioneering policies and practices tackling educational inequalities in Europe.
Underviser i
- Pedagogikk
Forskar på
- Filmdokumentarisk refleksjon omkring yrkespraksisar
- Korleis danningsteori og kjønnsteori kan utfylle kvarandre
- Filosofisk pedagogikk og pedagogisk filosofi
- Korleis praksis utløyser læring
- Kritiske perspektiv på pensumet i obligatorisk skule
Forskargrupper
Research in Learning and Teaching (RiLT)
Lived Democracy
- MDIP504, Vitskapsteori og metode, 24/25
- MDIP550F, Masteroppgåve - Yrkesdidaktikk, 24/25
- MPUV505, Utdanningsforsking i praksis, 24/25
- PPUY305, Leiing av læreprosessar - leiing av lærings- og utviklingsarbeid i eit individ- og gruppeperspektiv, 24/25, emneansvarlig
- PPUY306, Skulen i samfunnet - leiing av lærings- og utviklingsarbeid i eit organisasjons- og samfunnsperspektiv, 24/25, emneansvarlig
Publikasjonar
-
Utvikling av regional konkurransekraft gjennom arbeidslivsfaget
-
Arbeidslivsfaget som samarbeid mellom ungdomsskule og yrkesfagleg vidaregåande opplæring
-
Epistemisk urettvise i obligatorisk skule
-
Competence and Mastery in Practice: On Participation, Responsibility and Believing in Your Own Abilities
-
Den læringspotente praksisen.
-
Å dannast inn mot helsefagarbeidaryrket.
-
Seeing Bildung in the light of Luce Irigaray’s philosophy.
-
Forskjell som føresetnad for utvikling: Ein refleksjon over praksis/teori-dualismen i ljos av filosofien til Luce Irigaray
-
Ein opinion for ei meir praktisk allmennutdanning?
-
Forskingsformidling gjennom filmmediet - ei forsøksvis tilnærming.
-
Ei praktisk danning inn mot helsefagarbeidaryrket
-
Uteklasserom hjelper elevane med motivasjonen.
-
Myndig og kyndig i praksis.
-
Danning og utdanning i bedrift
-
Profesjonsdagar om overgang frå ungdomsskulen til vidaregåande opplæring, 1 GLU 5-10, HVL
-
Danning og utdanning i eit praksisfellesskap. Samtalar med tømrar og lærling.
-
Å trekke om ein stol og trekke inn teoriar om kunnskap
-
«Det handlar om personlege kvalitetar, og viljen til å møtast på tvers av skoleslaga.» Ungdomsskulepraksisen på PPUY: Eit utforskande møte mellom to kunnskapskulturar.
-
Mot ein kunnskapsdemokratisk grunnskule
-
”Øivind (14) er skoleflink. Og skolelei. Flere satsinger skulle gjøre ungdomsskolen mer praktisk og elevene mer motivert. Hva gikk galt?”
-
Grethe Nina Hestholm om teori og praksis i yrkesfagene.
-
Oppgitt emne til prøveforelesing: Nemninga praktisk kunnskap er kompleks og fleirtydig. Kommenter i ljos av elevens danning.
-
Kort presentasjon av avhandlinga: Kva talar for ein likeverdig representasjon av praktiske og teoretiske kunnskapar i obligatorisk skulepensum? Kunnskapsteoretiske, danningsfilosofiske og utdanningssosiologiske argument.
-
Kva talar for ein likeverdig representasjon av praktiske og teoretiske kunnskapar i obligatorisk skulepensum? Kunnskapsteoretiske, danningsfilosofiske og utdanningssosiologiske argument.
-
Korleis er vår omgang med materialar dannande?
-
Argument for ein likeverdig representasjon av praktiske og teoretiske kunnskapar i obligatorisk skule. Fagleg innlegg til debatt på PPU-seminar i Sogndal 4.-5.2.2020
-
Har faglærte lite kulturell kapital?
-
Educable or not? Teacher’s alternatives when connecting curriculum to pupils
-
Educable or not? Teacher’s alternatives when connecting curriculum to pupils
-
Har faglærte lite kulturell kapital?
-
Glad for det nye valfaget Praktisk handverksfag
-
Høyringsinnspel til det nye valfaget Praktisk handverksfag
-
Glad for det nye valfaget Praktisk handverksfag
-
Kritiske refleksjonar om praksiskunnskapens stilling i det obligatoriske grunnskuleløpet – Ein fenomenologisk analyse av møtet mellom pensum og elev
-
Å «faktisk oppleve materialar» Ei kritisk drøfting av Hannah Arendts Vita activa
-
Når lærere sitter på skolebenken. Kommende yrkesfaglærere stiller ut.
-
Kva dannande potensiale har praktisk kunnskap? Ei kritisk drøfting av Hannah Arendts Vita Activa
-
«Skulen som tradisjon. Ein fenomenologisk kritikk av praksiskunnskapens marginaliserte posisjon i obligatorisk skule»
-
”Arbeidslivsfaget – til gagn eller skade for yrkesfaga?
-
«Paradiset på Hestholmen», s. 14 og 15
-
Ved holmar og sund: Glimt frå liv og levekår til ei slekt på nord-vestlandet gjennom eit hundreår, av Norvald Hestholm (2. utgåve)
-
”Er munnleg eksamen riktig metode?”
-
Ved holmar og sund. Glimt frå liv og levekår til ei slekt på Nord-Vestlandet gjennom eit hundreår, av Norvald Hestholm (1. utgåve)
-
Grunnskulens danningssvik
-
Vilkår som hemmar og fremmar læring i møte mellom skuleinstitusjon og bedrift
-
«Angrer på barnehagestart» Intervju i TV-reportasje om det å vere heime med barn, versus det å ha dei i barnehage. LørdagsMagasinet, kl. 18.50, TV2, 9. mars 2013
-
Treng feminismen frigjering? Bokmelding på kulturdebattsida av boka: Kristin Briseid: Likestillingslykke. Kolofon forlag. Utgitt med støtte frå Fritt Ord (131 sider).
-
“Å bringe disse ofre”. kronikk i Bergens Tidende, 20. mai 2011, s. 30
-
Var intervjuobjekt i boka: Nilssen, Olaug (2012): Kjøkenbenkrealisme. Ærlege historier om tidsklemma. Bergen: Samlaget. Kapittel: «Valde barna framfor karrieren.»
-
”Et unorsk valg” Artikkel i BTMagasinet, s. 20
-
”Rett kunnskap til rett klasse?”
-
”En mor mot strømmen”, DagenMagazinet, s. 12 og 13
-
Bokmelding av boka: Tomas Englund (red.) Utbildning som kommunikation. Deliberativa samtal som möjlighet. Bokförlaget Daidalos AB, Göteborg (421 sider).
-
”Lat oss tolke de Beauvoir på ny”
-
”Barnlaus offentlegheit”
-
”Arbeidarparti-feminisme”
-
”Faenskap, lidenskap og vitenskap. Ein danningstragedie mellom akademistar og fantastar i konstruksjons- og dekonstruksjonsvitenskapane” I: Replikk” - tverrfaglig tidsskrift for akademia og kunst, nummer 26, haust 2008, s. 124 – 127
-
”Til Anniken Huitfeldt”
-
”Kulturdominans i skulen”, debattinnlegg i Klassekampen, 24. september 2008, s. 22 og 23
-
”Kva er kunnskap?”, debattinnlegg i Klassekampen, 9. oktober 2008, s. 22
-
”Ideologiske føringar”
-
”Eg hadde ikkje lyst å høre mer.” Stengsler ved det teoretiske kunnskapsidealet. Vilkår for tilpassing, læring og danning
-
«Jeg holder vel ut» – Kritikk av grunnskulens teoretiske kunnskapsideal
-
"Eg køyrer - altså er eg"
-
"Slutt å mobbe kontantstøtta"
-
"Det kulturelle apartheid"
-
”Politikerne er useriøse i kontantstøttesaken”, s. 3