Arbeids- og kompetanseområde
Jeg er ansatt ved FHS ved fagseksjonen Master i jordmorfag og helsesykepleier og ved Senter for kunnskapsbasertpraksis. Ved utdanningen har jeg fokus på studentaktive læringsformer og tar i bruk ulike digitale løsninger som VR-briller, videoforelsening, samarbeidende læring, og en kombinasjon av forelesning og digtale resurser for studentene.
Fikk i 2022 status som merittert underviser ved HVL
- Den normale fødsel
- Fosterovervåkning
- Simulering/ferdighetstrening
- Kunnskaspsbasert praksis
- Kunnskapsbasertpraksis
- Læring i praksis - simuleringstrening
- Digitale læringsverktøy
Publikasjonar
-
Midwives’ experiences with a safe childbirth checklist: A grounded theory study
-
Virtual Reality (VR) in Anatomy Teaching and Learning in Higher Healthcare Education
-
Migrant Somali women’s experiences with their first contact with the labor ward prior to admission: A qualitative study
-
Collaborative learning in small groups in an online course – a case study
-
Learning pelvic anatomy and fetal rotation using Virtual Reality
-
Kvinners opplevelse med hjemmebesøk av jordmor
-
Traumatiske hendelser i fødsel
-
En kartleggingsstudie av barselkvinners opplevelse av mottatt sosial støtte fra helsepersonell
-
Innleggelse i fødeavdeling i fødselens latensfase
-
Virtual Reality briller i anatomiundervisning
-
Online collaborative learning - a case study
-
Hvordan utdanne flere jordmødre i Norge?
-
Midwives’ experiences with a safe childbirth checklist: a grounded theory study
-
Somali women's experiences of antenatal care: A qualitative interview study
-
Nettbasert undervisning - erfaringer fra MaMet
-
Rapport utvikling og implementering av et digitalt emne i vitenskapsteori og metode – MaMet500 ved Fakultet for Helse - og omsorgsvitskap HVL
-
Bruk av innkomst-CTG hos lavrisikofødende: en klinisk audit
-
Fathers' experiences during the first postnatal week at home after early discharge of mother and baby from the maternity unit: a meta-synthesis
-
Implementering av retningslinjer i Bergen kommune
-
Hva er KBP? Hvordan arbeide etter prisipper for KBP i en travel hverdag?
-
Management Involvement-A Decisive Condition When Implementing Evidence-Based Practice
-
Assessment of quality in psychiatric nursing documentation-a clinical audit
-
www.kunnskapsbasertpraksis.no - online resource for health care professionals working evidence-based
-
Utfordringer når helsearbeidere skal implementere kunnskapsbasert praksis
-
Kvalitetsarbeid
-
Kunnskapsgrunnlaget for våre avgjørelser i praksis
-
Kunnskapsbasert arbeid
-
Kunnskapsbasert praksis og kvalitet i tannhelsetjenesten
-
Challenges when implementing evidence-based practice
-
Ein klinisk audit: Samsvar mellom praksis og retninglinje for førebygging av fall og vurdering av medikamentordinasjon på sjukeheim :
-
Arbeider jordmor kunnskapsbasert?
-
Når avnavler jordmor i den normale fødsel, og hvilke kunnskapskilder støttes avnavlingstidspunkt på?
-
Klinisk audit av avnavlingspraksis i den normale fødsel
-
Å arbeide og undervise kunnskapsbasert
-
Når avklemmes navlesnor i den normale fødsel? -klinisk audit av avnavlingspraksis
-
Medikamentbruk og fall. Eit kvalitetsforbetringsprosjekt med klinisk audit som metode for å auke fokuset på medikamentbruk og fall blant sjukeheimsbebuarar