Førstelektor

Ketil Langørgen

Underviser i
  • Veilederutdanning for praksislærere
  • Master i Undervisningsvitenskap (MAUND)
  • Grunnskolelærerutdanningen (GLU 1-7 og 5-10)
Forskar på
  • Profesjonsidentitet for nye lærerutdannere

Publikasjonar

  • Fagfelle-lærebok i pedagogikk

    Langørgen, Ketil (2023)
  • Veilederutdanning med felles tilbud for lærere i barnehage og grunnskole, Kompetanse for kvalitet.

    Økland, Magli Sofie, Borgen, Siv Kristin Yndestad, Langørgen, Ketil (2021)
  • Støtte og utvikling i jobben som ny lærerutdanner i Norge

    Langørgen, Ketil, Smith, Kari (2018)
  • Profesjonsrettet praksislærerutdanning Informasjon, innspill, samtale og organisering

    Borgen, Siv Kristin Yndestad, Langørgen, Ketil (2017)
  • Refleksjon og veiledningsteori

    Langørgen, Ketil (2017)
  • Norske veiledningstradisjoner

    Langørgen, Ketil (2017)
  • Profesjonsretta praksislærarutdanning

    Langørgen, Ketil, Borgen, Siv Kristin Yndestad (2017)
  • What attitudes and assumptions do the practice teachers bring into their mentoring studies?

    Vogt, Jessica, Langørgen, Ketil, Borgen, Siv Kristin Yndestad (2017)
  • Praksislærerutdanningen-hvilke teorier skal vi arbeide med?

    Vogt, Jessica, Borgen, Siv Kristin Yndestad, Langørgen, Ketil (2017)
  • Research and development and new teacher educators in Norway

    Langørgen, Ketil, Kalgraf, Solveig (2017)
  • Støtte og utvikling i jobben som ny lærerutdanner

    Langørgen, Ketil (2015)
  • What kind of support and supervision do novice teacher educators experience in Norway the first three years in the profession?

    Langørgen, Ketil (2015)
  • What characterizes research on beginning teacher educators in international educational research literature?

    Langørgen, Ketil (2014)
  • Who are the new teacher educators in Norway, and what qualifications are emphasized for new teacher educators in Norway?

    Langørgen, Ketil (2014)
  • Who are the new teacher educators in Norway?

    Langørgen, Ketil (2013)
  • PhD-prosjekter ved AL, Høgskolen i Bergen

    Lea, Kjersti, Faye, Reidun, Langørgen, Ketil, Tynæs, Arne Kristoffer, Birkeland, Åsta, Lyså, Ida Marie (2013)
  • Utdannet til veileder-utdannet til hva?

    Helleve, Ingrid, Langørgen, Ketil (2012)
  • Becoming a teacher educator - a Norwegian perspective

    Langørgen, Ketil (2012)
  • What can experienced teachers learn from newcomers? Newly qualified teachers as a resource in schools

    Ulvik, Marit, Langørgen, Ketil (2012)
  • Lærerutdannerens digitale kompetanse

    Krumsvik, Rune Johan, Westrheim, Kariane , Sunde, Eva, Langørgen, Ketil (2012)
  • Høgskolen i Bergen

    Borgen, Siv Kristin Yndestad, Birkeland, Åsta, Tynæs, Arne Kristoffer, Langørgen, Ketil (2012)
  • Mentors as support for experienced teachers professional development

    Helleve, Ingrid, Langørgen, Ketil (2011)
  • Hvilken betydning kan veiledning av nye lærere ha for nye lærere og deres veiledere, for skolen og skoleeier, og for utdanningen?

    Langørgen, Ketil (2011)
  • Veilederutdanning

    Helleve, Ingrid, Langørgen, Ketil (2010)
  • Mentors’ professional development

    Helleve, Ingrid, Langørgen, Ketil (2010)
  • Induksjon til lærende fellesskap

    Helleve, Ingrid, Langørgen, Ketil (2009)
  • The PEK-Project "Teach as we preach" - Teacher educators digital competence. Preliminary findings from the project

    Krumsvik, Rune Johan, Westrheim, Kariane, Sunde, Eva, Langørgen, Ketil (2009)
  • What can be learned from a novice teacher? Newly qualified teachers as a resource in schools

    Ulvik, Marit, Langørgen, Ketil (2008)
  • Self assessment and community of practice for teacher educators

    Solbue, Vibeke, Helleve, Ingrid, Langørgen, Ketil (2007)