- Pedagogikk
- Spesialpedagogikk
- Psykisk helse
- Psykologi
- Forebyggande intervensjonsprogram
- Engstelse og angst
- Sosiale ferdigheter
SIRIUS - spesialpedagogisk forskergruppe
Publikasjonar
-
Skulebesøk på Katrinebjergskolen, der dei nyttar NEST-pedagogikk
-
Samtidsdagane
-
Angst og humor
-
Besøk ved Ljungfälleskolan, ein spesialskule i Sverige
-
Innledning
-
Temperament i en læringskontekst
-
Temperament og stress
-
Innledning
-
Temperament og kjønn
-
Kartlegging av temperament på 3. trinn
-
Temperament hos små og store barn
-
Anxiety in Young Children
-
Still eller vill, engslighet och uro hos barn og unge
-
Humorens rolle i pedagogiske og spesialpedagogiske settinger i barnehage og skole
-
Kjære barnehagelærere - stå opp for den kunnskapen dere har
-
Tilpassing av kroppsøving for elever med fysisk funksjonsnedsetting
-
Sosial angst hos barn - jeg ble stemplet som hysterisk
-
Et helt vanlig barn
-
Angst hos barn, still eller vill
-
Stemmer, God nok festivalen, Engeløya, Steigen
-
International Conference on Research in Education
-
Sjenerte elever
-
Humor and Laughter
-
Er du forelder til et sjenert barn?
-
Jenter om kva som styrker psykisk helse
-
Barnehagelæraren si betyding i relasjonsbygging med foreldre i foreldresamtalar
-
Gutters forståelse av egen psykiske helse
-
Humor in Children
-
Småbarns utvikling av generelle motstandsressurser
-
International Special Education Conference
-
Barnehagen under koronapandemien
-
Barnehagen under coronapandemien
-
Norway during covid 19
-
Dette er forskjellen på normal og unormal seksuell lek hos barn
-
Pedagogikk og humor - på godt og vondt
-
Toåringer utvikler vennskap i lek
-
Forsvinner normaliteten i leting etter avvik?
-
Når søsken har autismespekterforstyrrelse
-
Spesialpedagogikkens rolle – i et utdanningspolitisk perspektiv
-
Skal elever med lese- og skrivevansker få spesialundervisning i eller utenfor klasserommet?
-
Kjenneteikn på seksuell overgrep mot barn
-
Joint Conference on Research in Education
-
Miljøterapeuter i skolen - et uforløst potensiale
-
Kule krabater leker - tryggere gjennom lek
-
Angst og sjølvbilete hjå barn i 8-13års alder
-
Barnehagebarn og angst
-
Still eller vill - engstliga barn
-
Barn trenger stress - i passe mengder
-
Korleis kan barnehagelærarar fremme god psykisk helse? Relasjonskompetanse si betyding for å fremme god psykisk helse for barn i barnehagen.
-
Livsmestring skal inn i skolen
-
Et helt vanlig barn
-
Systemperspektiv eller sakkyndighetsarbeid - konfliktfylte oppdrag eller to sider av samme sak?
-
Bokomtale, Befring & Moen (2017) Ungdom,læring og forebygging
-
Elever med eksepsjonelle evner - mer enn bare skoleflinke
-
International Entrepreneour Ship
-
International week
-
Still eller vill - engstelige barn
-
Engstliga barn og unge
-
Anxious children
-
Fra normal engstelig til angst
-
Korleis oppdage seksuelle overgrep?
-
Dei stille barna blir ikkje sett
-
Stille barn
-
Sosial angst i barnehagen
-
Oppvekst og miljø. Barn og unges utvikling
-
Cool Little Kids - en pilotutprøving av et angstforebyggende program for foreldre
-
Barn med sosial angst og sjenanse - revidert utgave
-
Akkreditering master i spesialpedagogikk
-
Kartlegging av kunnskap om sosial angst i skolen
-
Psykisk helse, normalitet og angst
-
Barn med angst og depresjon. Intervju med Samantha Cartwright-Hatton, Universitetet i Sussex
-
Kule krabater leikar - angstførebygging gjennom leik
-
En bok som forsvarer retten til å være stille og introvert
-
Barn med angst og depresjon
-
Massiv informasjonsmengd om læring
-
Forebyggende arbeid i barnehagen
-
De usynlige barna
-
Barnehagebarn og angst
-
The Cool Little Kids Anxiety Prevention Program - Therapist Manual
-
Cool Little Kids Anxiety Prevention Program - Parent’s Workbook
-
Barn og angst
-
Barn med sosial angst
-
Sorter spesialpedagogikken
-
Angst hos barn, med hovudfokus på sosial angst
-
Barnehagebarn og angst
-
Pedagogiske tiltak for barn med ADHD
-
Program for forebygging av angst, et pilotprosjekt gjennomført på 5.trinn
-
Barn med sosial angst og sjenanse