Epost:
Send epost
Bergen
FABRIKKGT, R231-01
Arbeids- og kompetanseområde
Doktorgradsstipendiat ved ph.d.-programmet Studiar av danning og didaktiske praksisar. Lærerutdannet og har tidligere jobbet som kontaktlærer i grunnskolen.
Arbeider for tiden med en avhandling om sosial utjevning i grunnopplæringen. Prosjektet handler om det utdanningspolitiske målet om å motvirke sosial ulikhet i samfunnet gjennom skolen, og hvordan lærere forholder seg til denne politikken i sin praksis.
Studien er en del av det EU-finansierte forskningsprosjektet PIONEERED, som utforsker praksiser som har til hensikt å motvirke sosial ulikhet innen utdanning i Europa.
- Sosial utjeving i grunnopplæringen
- Forholdet mellom utdanningspolitikk og lærerprofesjonen
- Fagfornyelsen - LK20
Publikasjonar
-
«Skolen har jo som mandat å utjevne sosial ulikhet» – lærerpraksis i en utjevningspolitisk kontekst
-
Social Equalization in Norwegian School Policy and Teacher Practice
-
Kunnskapsløftet
-
Skolevalg
-
Nærskoleprinsippet
-
Metodologiske utfordringer med forskning på «mangfold» i utdanningskontekster
-
sosial utjevning
-
Kan egentlig skolen utjevne sosiale forskjeller?
-
Utjevningspolitiske problem og paradoks i fagfornyelsen
-
Skolen kan verken vedta eller forby forbilder
-
Gjør lærerprofesjonen uerstattelig
-
I kjølvannet av streiken kan lærerprofesjonen befinne seg i en enda større krise enn før konflikten startet
-
Paneldebatt - Lærerutdanning i Europa – likheter, forskjeller, problemer og løsninger
-
Norwegian education as the great equalizer
-
Fagfornyelsen
-
Social Equalization in Norwegian Education
-
Slik kan vi motvirke skolesegregering i Bergen
-
Skolens nye læreplan er til liten hjelp i kampen mot rasisme
-
Vi bør vurdere mindre skolearbeid også etter koronaskolen
-
Skolens verdigrunnlag - En kritisk diskursanalyse av verdigrunnlaget i Overordnet del – verdier og prinsipper for grunnopplæringen i lys av Den generelle delen av læreplanen og Prinsipper for opplæringen i et kritisk multikulturelt perspektiv