Arbeids- og kompetanseområde
Høgskolelektor ved SimArena i 50% stilling, med hovedansvar for drift og bruk av Rehabiliteringslab F327. Kunnskap i bruk av alt utstyr på laben, se nettsidene til SimArena eller ta kontakt for nærmere oversikt.
Er også leder for Energisenteret for barn og unge ved Haukeland Universitetssykehus, og har gjennomført en master ved UiB (Fysioterapivitskap).
- Labrelatert undervisning bachelor og master fysio
- Bachelor Fysio - HPPW Prosjekt 2
- VR som intervensjon
- Gange
- Tredemøllegange i et omslukende virtuelt miljø
- Funksjonell trening for voksne med Cerebral Parese (FUNCAP-CP)
Publikasjonar
-
Laryngeal response to high-intensity exercise in healthy athletes
-
Virtuell virkelighet og idrett: nytt og nyttig eller en bjørnetjeneste?
-
Feasibility of a physical activity intervention for children and adolescents with anxiety and depression
-
Tiltak for å vedlikeholde eller bedre gangfunksjon
-
Undersøkelse av gange
-
Hva er gange?
-
Gangfunksjon: Undersøkelse og trening
-
Et felles mål - Samarbeid om VR i helse
-
Virtual Reality (VR) in Anatomy Teaching and Learning in Higher Healthcare Education
-
Erfaringer med bruk av VR-simulering i programfaget toppidrett fotball blant elever ved en videregående skole
-
The Physical Activity and Fitness in Childhood Cancer Survivors (PACCS) Study: Protocol for an International Mixed Methods Study
-
Development and feasibility testing of a physical activity intervention for youth with anxiety and depression: a study protocol
-
Theoretical Rationale for Design of Tasks in a Virtual Reality-Based Exergame for Rehabilitation Purposes
-
The Female Menstrual Cycles Effect on Strength and Power Parameters in High-Level Female Team Athletes
-
Reliability of maximum oxygen uptake in cardiopulmonary exercise testing with continuous laryngoscopy
-
Idrettsforskning Webinar
-
Balanse under gange på tredemølle i et virtuelt miljø: En pilotstudie
-
The impact of motor task and environmental constraints on gait patterns during treadmill walking in a fully immersive virtual environment
-
Immediate gait adaptation from walking on a treadmill to walking on a treadmill in a fully immersive virtual environment
-
Dual task during treadmill walking in a fully immersive virtual environment
-
Kan man forbedre gange ved å gå i en virtuell verden?
-
Energisenteret for barn og unge –Auka meistring og fellesskap gjennom fysisk aktivitet
-
Idrettsforskning Podcast - Virtual Reality (VR) - helse og prestasjon
-
Difference in ventilation and cycling economy in two sitting position on a bike
-
Handballstjerna håpar ny mensenforsking kan gi svar på kva som gjekk gale
-
Is continuous laryngoscopy during cardiopulmonary exercise testing reliable for measuring maximum oxygen uptake?
-
Vertskap og arrangør for SUN - Simulation User Network - Lærdal Medicals Nettverks konferanse 2018
-
Bruk av virtuelle miljø i fysioterapipraksis?
-
Cross country sit skiing - A kinematic case study
-
Balanse under gange i et virtuelt miljø
-
Effect of seated short-sprint training on ergometer vs Heavy strength training on 55-meter sprint performance in well-trained cyclist