Arbeids- og kompetanseområde
Førsteamanuensis i matematikkdidaktikk.
Underviser i
Matematikk på lærerutdanningen
Forskar på
Forskningsinteresser er bl.a. knyttet til kritisk matematikkdidaktikk, og hvordan komplekse og samfunnsaktuelle problemstillinger kan knyttes til matematikkundervisning for å fremme et kritisk medborgerskap. Forsker også på programmering i skolen, elevers etiske refleksjoner og demokratiske danning. Videre er argumentasjon og kritisk matematikkdidaktikk i flerspråklige klasserom, knytt til emner som matematisk modellering og IKT av forskningsinteresse.
Forskargrupper
Kritisk demokratisk danning
LATACME
- FPM801, Fagdidaktisk bruk av programmering i matematikk, 24/25
- MDIP501G, Matematikk- og naturfagdidaktikk i praksisfeltet, 24/25
- MDIP502G, Matematikk og naturfag som allmenndannande fag, 24/25, emneansvarlig
- MGBBNM550, Begynnaropplæring i norsk og matematikk 4 - Masteroppgåve, 24/25
- MGBMA502, Matematikk 3, emne 2 - Vitskapsteori og metode, 24/25
- MGBMA550, Matematikk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 24/25
- MGUMA502, Matematikk 3, emne 2 - Vitskapsteori og metode, 24/25
- MGUMA550, Matematikk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 24/25
- MPUV505, Utdanningsforsking i praksis, 24/25
- PHD908, Kritisk matematikkdidaktikk: undervisning og forsking, 24/25
Publikasjonar
-
The 15th International Congress on Mathematical Education
-
Presentasjon av "Designing modelling tasks about environmental sustainability"
-
Modellering av CO2-utslipp
-
Layers of Ethical Awareness: Mathematics Teachers’ Concerns on Including Socio-political Issues
-
Developing Responsible Citizenship Through Integrated STEM Education Activities
-
Discourse structures when modelling a dream bag of candies
-
Myr - et tverrfaglig prosjekt i matematikk og naturfag ... en del av RePeat
-
Perspectives from critical mathematics education – and integrated STEM-approaches
-
Modelling - Mathematics for school and society
-
Matematikkfaget, etisk bevissthet og myndiggjøring av elever som kritiske borgere
-
Modellering av samfunnsaktuelle og kontroversielle tema
-
SUSTAINABILITY AND MATHEMATICAL MODELLING IN 5<sup>TH</sup> GRADE
-
Modellering - Matematikk for skole og samfunn
-
The development of narratives related to a graph during a mathematics lesson
-
«Det er på tide!»
-
Etisk tenkning og programmering
-
Ethical awareness, critical thinking and empowerment in mathematics education for critical citizenship: How can mathematics education play a role in facilitating critical thinking, ethical awareness, and empowering students in projects about critical citizenship
-
Sustainability and mathematical modelling in 5th grade: How PTs bring awareness to environmental issues while learning mathematical modelling to their 5th-grade students
-
Integrating Societal Issues with Mathematical Modelling in Pre-Service Teacher Education
-
Matematikkfaget, etisk bevissthet og myndiggjøring av elever som kritiske samfunnsborgere
-
How can mathematic teacher educators support pre-service teachers to engage their students in environmental sustainability issues through mathematical modelling?
-
Medborgerskap, demokrati og kritisk bevissthet - fra et matematikkdidaktisk perspektiv
-
“Forced to flee”—mathematical modelling and problem-posing in 7th grade
-
Wicked problems and critical judgment in school mathematics
-
5th graders’ democratic practices when negotiating “The candy bag of dreams”
-
Students’ discussions of cultural, social, economic, and political aspects of the COVID-19 pandemic
-
Matematikkfaget, etisk bevissthet og myndiggjøring av elever som kritiske medborgere.
-
Discourse structures when modelling a dream bag of candies
-
“Forced to flee”—mathematical modelling and problem-posing in primary school
-
Using inquiry-based dialogues to explore controversial climate change issues with secondary students: An example from Norway
-
“Forced to flee”—mathematical modelling in primary school
-
Climate change & sustainability issues in Norwegian mathematics classroom
-
The process of writing «the kappe»
-
Experiences as a PHD-candidate in Studies of Bildung and pedagogical practices Lisa Steffensen, HVL
-
Using inquiry-based dialogues on climate change issues to support students’ engagement
-
"På flukt" – mathematical modelling in primary school - a work in process
-
Students’ discussions of cultural, social, economic, and political aspects of the COVID-19 pandemic
-
Potentials for critical reflections on climate change figures
-
Students’ discussions of cultural, social, economic, and political aspects of the COVID-19 pandemic - a work in progress
-
From the Present towards Hope for the Future
-
Wicked problems i lærerutdanningene
-
Ethical thinking and programming
-
Ethical thinking and programming
-
Demokrati medborgerskap og modellering-om modellering i skolen.
-
The Mathematical Formatting of How Climate Change Is Perceived
-
Students discussing Climate Change
-
Carbon Footprints Calculators and Climate Change
-
Critical mathematics education and mathematical modelling in a time of societal crises. Climate change and the COVID-19 pandemic
-
Bærekraft ved lærerutdanningen i "Mobilizing SDG knowledge in Higher Education"
-
Critical mathematics education and climate change A teaching and research partnership in lower-secondary school
-
Climate Change and Students’ Critical Competencies: A Norwegian Study
-
Teaching about issues of climate change in mathematics classrooms: Empowerment of critical citizenship.
-
Climate change and road tolls ... in the mathematics classroom
-
Carbon footprint calculators and Climate Change
-
Kritisk matematikk undervisning og klimaendringer: Hvordan kan matematikkundervisning om klimaendringer bidra til å utvikle studenters kritiske demokratisk kompetanse?
-
Critical Mathematics Education and Climate Change: How can mathematic education contribute to develop students’ critical competencies by working with climate change?
-
Klimaendring i matematikkundervisning - lærerperspektiver
-
Climate change controversies in the mathematics classroom
-
Wicked problems in school mathematics
-
Wicked problems in school mathematics
-
Hvordan kan elever bli kritiske medborgere gjennom matematikkundervisning med fokus på klimaendringer?
-
Critical Mathematics Education and Post-Normal Science: A literature overview
-
Teaching climate change in mathematics classrooms: An ethical responsibility
-
CATEGORIES OF CRITICAL MATHEMATICS BASED REFLECTIONS ON CLIMATE CHANGE
-
HOW TEACHERS IMPLEMENT AND IMAGINE WORK WITH CLIMATE CHANGE IN MATHEMATICS CLASSROOMS IN NORWAY AND CANADA
-
CLIMATE CHANGE IN MATHEMATICS CLASSROOMS
-
Climate Change and Critical Mathematics Education
-
Climate change and mathematics in classrooms