Arbeids- og kompetanseområde
Jeg er en engasjert forsker og høgskolelektor med bred internasjonal erfaring etter å ha bodd og studert i Frankrike, Katalonia og Sveits. Disse opplevelsene har beriket min akademiske og profesjonelle karriere betydelig. Siden 2018 har jeg vært PhD-stipendiat, med fokus på rehabilitering og tilbakevending til arbeid etter hjertekirurgi. Mitt arbeid undersøker hvordan helsevesenets strukturer støtter pasienters reintegrasjon i arbeidslivet, og tar for seg de psykososiale og fysiske aspektene av rehabiliteringsprosessen.
Internasjonal erfaring og ansvar:
Som en dedikert tilhenger av internasjonalisering innen helseutdanning og forskning, innehar jeg rollen som internasjonal ansvarlig for intensivutdanningen ved HVL. Jeg har etablert et utvekslingsprogram for studenter og lærere mellom Charles University i Praha og HVL. Fra 1. juli 2024, befinner jeg meg på et utlandsopphold ved Curtin University i Perth, Australia, hvor jeg viderefører mitt arbeid og forskningssamarbeid. Dette oppholdet reflekterer min kontinuerlige streben etter å integrere global kunnskap og praksis i mitt faglige arbeid og forskning.
Simuleringsbasert utdanning:
Jeg er også aktivt engasjert som fasilitator innen simulering, hvor jeg bruker avanserte simuleringsmetoder for å forbedre læringsutfallene for studentene ved HVL. Denne rollen involverer å designe og gjennomføre realistiske scenarioer som forbereder studentene på komplekse og kritiske situasjoner i deres kliniske praksis, og styrker deres beslutningstaking og teamarbeid under press.
- Intensivsykepleie
- Sykepleie
- Simulering
- Hemodynamikk
- Ernæring til den kritisk syke pasienten
- Å komme tilbake til jobb etter hjertekirurgi
- Pasientsikkerhet
- Simuleringsmetodikk
Publikasjonar
-
Collaborative learning linking nursing practice and education – Interview study with master's students and teachers
-
Collaborative learning linking nursing practice and education – Interview study with master's students and teachers
-
The influence of socio-demographic and clinical factors on sick leave and return to work after open-heart surgery: a nationwide registry-based cohort study
-
The impact of clinical and sociodemographic factors on sick leave after cardiac surgery
-
Kliniske og sosiodemografiske faktorer som fører til lengre sykemelding etter hjertekirurgi.
-
Etniske ulikheter i håndteringen av akutte smerter på akuttmottak eller postoperativ avdeling.
-
Simulation based-learning- experiences as a teacher
-
Hybrid curriculum in patient safety: integration of academic master’s education and continuous professional education in Estonia and Norway. Final conference
-
Critical care nursing students’ experiences and satisfaction regarding their studies - a cross-sectional study.
-
Critical care nursing students’ experiences and satisfaction regarding their studies - a cross-sectional study
-
The experience of developing a hybrid curriculum for nurses and master students in health sciences – a collaboration between Norway and Estonia
-
Patient safety competencies in nursing
-
Simulation-based learning
-
Nurses and master's student patient safety compentence: A cross-sectional study in Estonia
-
Instruments for measuring patient safety competencies in nursing: a scoping review
-
Self-reported confidence in patient safety competencies among health sciences master students in Estonia and Norway: A cross-sectional survey
-
Presentation of Western Norway University of Applied Sciences
-
Norske intensivstudenters erfaringer og tilfredshet med studiet
-
Etniske ulikheter i håndteringen av akutte smerter på akuttmottak eller postoperativ avdeling: en systematisk oversikt, med narrativ syntese
-
Mapping of Norwegian critical care nursing students´ experiences and satisfaction regarding their studies - a descriptive, cross-sectional study
-
Patients characteristics and intensive care unit stay after heart valve surgery in rheumatic heart disease in a low-income country
-
Return to work after coronary artery bypass grafting and aortic valve replacement surgery- hindering demographic and clinical factors: A scoping review
-
Return to work after coronary artery bypass grafting and aortic valve replacement surgery: A scoping review
-
Instruments to measure patient safety competencies in nursing
-
Intensivsykepleiestudentene må få praksis i intensivsykepleie
-
Hvem eier sykepleierstudentene?
-
Nå er det tid for å vaske hendene, klippe neglene og binde opp håret.
-
Norske intensivsykepleiestudenters tilfredshet med og opplevelse av intensivsykepleiestudiet. En tverrsnittstudie.
-
Sykepleiere får overvåkningskompetanse
-
Sykepleiere får overvåkningskompetanse