Arbeids- og kompetanseområde

Eg arbeider med lærarutdanning i matematikk ved Høgskulen på Vestlandet. I tillegg er eg redaksjonsmedlem i Tangenten - tidsskrift for matematikkundervising, eg sit i redaksjonsrådet til Acta Didactica, i styret til Caspar Forlag, og i Universitets og høgskolerådet sin termgruppe

I perioden 2018-2022 brukar eg mykje av forskingstida mi på prosjektet Learning about teaching argumentation for critical mathematics education in multilingual classrooms (LATACME). Der er eg leiar for gruppa som fokuserer på IKT/programmering og elevar si matematikklæring.

Frå og med 2022 er eg leiar for forskargruppa Matematikkdidaktikk i et kritisk perspektiv.

Underviser i
  • Master i Undervisningsvitenskap
  • PhD-programmet Danning og didaktiske praksisar
  • Etter- og vidareutdanningskurs på matematikk i lærarutdanning
  • Master-delen av den nye femårige lærarutdanninga 1–7
Forskar på
  • Korleis programmering kan brukast for å legga til rette for elevar si læring av matematikk
  • Digitale læremiddel i matematikkundervising
  • Korleis legga til rette for at elevar utviklar ei fleksibel og rik bruk og forståing av matematikk
  • Samanhengar mellom samtalekvalitetar og matematikklæring
  • Kritisk matematikkdidaktikk - matematikken si rolle i samfunnet
  • Kva matematikk som trengst for å utøva ulike yrker
Forskargrupper

Publikasjonar

  • Master i matematikkdidaktikk

    Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland, Rø, Kirsti, Smestad, Bjørn (2024)
  • Matematikk og PISA 2022

    Herheim, Rune (2023)
  • Students’ productive struggle when programming – an instrumental/relational understanding perspective

    Herheim, Rune (2023)
  • Etisk tenkning og programmering

    Steffensen, Lisa, Hauge, Kjellrun Hiis, Herheim, Rune (2023)
  • On the origin, characteristics, and usefulness of instrumental and relational understanding

    Herheim, Rune (2023)
  • Forskingssamarbeid om matematikk-undervising mellom HVL og skular – med masterstudentar som bindeledd

    Herheim, Rune, Eidsvåg, Fredrik (2023)
  • Digital technology in mathematics education - more than a tool

    Forsström, Sanna Erika, Herheim, Rune (2022)
  • Prescriptive modelling- mathematics teachers' discussions of the BMI

    Kacerja, Suela, Herheim, Rune, Lilland, Inger Elin, Rangnes, Toril Eskeland (2022)
  • Prescriptive modelling – mathematics teachers’ discussions of the BMI

    Kacerja, Suela, Herheim, Rune, Lilland, Inger Elin, Rangnes, Toril Eskeland (2022)
  • Wicked problems and critical judgment in school mathematics

    Steffensen, Lisa, Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2022)
  • Surveying preservice teachers’ understanding of aspects of mathematics teaching – a cluster analysis approach

    Rasmussen, Nils Henry Williams, Herheim, Rune, Hansen, Ragnhild, Lange, Troels, Meaney, Tamsin Jillian, Rangnes, Toril Eskeland (2022)
  • Levd demokrati i utdanning

    Herheim, Rune, Hauge, Kjellrun Hiis (2022)
  • Forskingssamarbeid om matematikk-undervising mellom HVL og skular: utfordringar og moglegheiter

    Herheim, Rune (2022)
  • A culture perspective on students’ programming in mathematics

    Herheim, Rune, Johnsen-Høines, Marit (2022)
  • Digital technology in mathematics education – more than a tool

    Forsström, Sanna Erika, Herheim, Rune (2022)
  • An elaborated understanding of lived democracy in education: A synthesis

    Hauge, Kjellrun Hiis, Werler, Tobias Christoph, Herheim, Rune (2022)
  • The zone of proximal Development: democratic argumentation and agency

    Abtahi, Yasmine, Herheim, Rune (2022)
  • Introduction: Exploring and defining lived democracy in education

    Werler, Tobias Christoph, Herheim, Rune (2022)
  • Lived democracy in education. Young citizens' democratic lives in kindergarten, school and higher education

    Herheim, Rune, Werler, Tobias Christoph, Hauge, Kjellrun Hiis (2022)
  • Ethical thinking and programming

    Steffensen, Lisa, Hauge, Kjellrun Hiis, Herheim, Rune (2021)
  • Blokkbasert programmering med robot og skjerm

    Herheim, Rune, Rekstad, Martine (2021)
  • Surveying mathematics preservice teachers

    Meaney, Tamsin Jillian, Lange, Troels, Hansen, Ragnhild, Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland, Rasmussen, Nils Henry Williams (2021)
  • South African and Norwegian Prospective Teachers’ Critical Discussions About Mathematical Models Used in Society

    Kacerja, Suela, Julie, Cyril, Gierdien, Muhammad Faaiz, Herheim, Rune, Lilland, Inger Elin, Smith, Charles Raymond (2021)
  • Surveying preservice teachers’ understanding of aspects of mathematics teaching – a cluster analysis approach

    Rasmussen, Nils Henry Williams, Herheim, Rune, Hansen, Ragnhild, Lange, Troels, Meaney, Tamsin Jillian, Rangnes, Toril Eskeland (2021)
  • Students’ productive struggle when programming in mathematics

    Herheim, Rune, Johnsen-Høines, Marit (2021)
  • Ethical thinking and programming

    Steffensen, Lisa, Hauge, Kjellrun Hiis, Herheim, Rune (2021)
  • Fagdidaktiske verkstadarbeid: Master i matematikkdidaktikk

    Drageset, Ove Gunnar, Herheim, Rune (2021)
  • Programmering og matematikkundervising

    Herheim, Rune, Eidsvåg, Fredrik (2021)
  • The Mathematical Formatting of How Climate Change Is Perceived

    Steffensen, Lisa, Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2021)
  • Digitale relasjoner

    Bjørkelo, Brita, Herheim, Rune, Almås, Aslaug Grov (2021)
  • Problemløysing

    Herheim, Rune (2021)
  • South African and Norwegian Prospective Teachers’ Critical Discussions About Mathematical Models Used in Society

    Kacerja, Suela, Julie, Cyril, Gierdien, Muhammad Faaiz, Herheim, Rune, Lilland, Inger Elin, Smith, Charles Raymond (2021)
  • Kva vil det seia å forstå matematikk?

    Herheim, Rune (2021)
  • Vert det lysare tider snart?

    Herheim, Rune (2021)
  • Surveying mathematics preservice teachers

    Meaney, Tamsin Jillian, Lange, Troels, Hansen, Ragnhild, Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland, Rasmussen, Nils Henry Williams (2021)
  • Surveying preservice teachers’ understanding of aspects of mathematics teaching – a cluster analysis approach

    Rasmussen, Nils Henry Williams, Herheim, Rune, Hansen, Ragnhild, Lange, Troels, Meaney, Tamsin Jillian, Rangnes, Toril Eskeland (2021)
  • Students’ productive struggle when programming in mathematics

    Herheim, Rune, Johnsen-Høines, Marit (2021)
  • Eit krevjande år for skulen

    Herheim, Rune (2020)
  • A culture perspective on students' programming in mathematics

    Herheim, Rune, Johnsen-Høines, Marit (2020)
  • Utvikling og iverksetting av nye læreplanar

    Herheim, Rune (2020)
  • Nye læreplanar trer i kraft til hausten

    Herheim, Rune (2020)
  • Scratch programming and student’s explanations

    Herheim, Rune, Severina, Elena (2020)
  • Scratch programming and students' explanations

    Herheim, Rune, Severina, Elena (2020)
  • Oppgåver - ein sentral faktor i matematikkundervising

    Herheim, Rune (2020)
  • Mathematics teacher educators' critical colleagueship

    Kacerja, Suela, Herheim, Rune (2019)
  • Building bridges between school mathematics and workplace mathematics

    Herheim, Rune, Kacerja, Suela (2019)
  • Programmering og algoritmisk tenking

    Herheim, Rune (2019)
  • Barn og unge sitt matematiske potensiale

    Herheim, Rune (2019)
  • Our research on programming in LATACME – potential links between programming and mathematics learning

    Herheim, Rune (2019)
  • Fagfornyinga: Djupnelæring og arbeidsmåtar i matematikk

    Herheim, Rune (2019)
  • South African and Norwegian prospective teachers’ discussions about the Body Mass Index in mathematics education

    Kacerja, Suela, Julie, Cyril Martin, Gierdien, Muhammad Faaiz, Herheim, Rune, Lilland, Inger Elin, Smith, Charles Raymond (2019)
  • Programmering i Scratch junior og matematikkfaglig argumentasjon

    Herheim, Rune, Severina, Elena (2019)
  • Lærers tilrettelegging for argument og agens

    Rangnes, Toril Eskeland, Herheim, Rune (2019)
  • Skule og utdanning er viktig!

    Herheim, Rune (2019)
  • Erfarings- og idéutveksling, Syklus 2 i den nye femårige lærarutdanninga

    Herheim, Rune (2019)
  • Kva handlar matematikkundervising om?

    Herheim, Rune (2019)
  • Korleis inkludere masterstudenter i eigen forskingsaktivitet

    Herheim, Rune, Kacerja, Suela (2019)
  • Building bridges between school mathematics and workplace mathematics

    Herheim, Rune, Kacerja, Suela (2019)
  • Mathematics teacher educators' critical colleagueship

    Kacerja, Suela, Herheim, Rune (2019)
  • Språk teller. Om hvordan elever løser, tenker rundt og skriver om et regnestykke

    Ulland, Gro, Røskeland, Marianne, Herheim, Rune (2018)
  • Masteroppgaver i den nye lærerutdanningen

    Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2018)
  • Masteroppgaver i matematikkdidaktikk: kvaliteter, veiledning og vurdering

    Rangnes, Toril Eskeland, Herheim, Rune (2018)
  • In-service teachers’ positioning when discussing the body mass index

    Rangnes, Toril Eskeland, Herheim, Rune, Kacerja, Suela (2018)
  • Teachers’ mathematical discussions of the Body Mass Index formula

    Hansen, Ragnhild, Herheim, Rune, Lilland, Inger Elin (2018)
  • Elever som med-forskere

    Herheim, Rune (2018)
  • Research Forum: Otherness in mathematics education

    Abtahi, Yasmine, ADLER, Jill, Guillemette, David, Herheim, Rune, Lerman, Steve, Maheux, Jean-François (2018)
  • Otherness in Mathematics Education

    Abtahi, Yasmine, ADLER, Jill, Guillemette, David, Herheim, Rune, Lerman, Steve, Maheux, Jean-François (2018)
  • Wicked problems in school mathematics

    Steffensen, Lisa, Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2018)
  • Wicked problems in school mathematics

    Steffensen, Lisa, Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2018)
  • Fagfornying for framtida

    Herheim, Rune (2018)
  • Språkbruk og huskeregler i matematikkundervisning - muligheter og konsekvenser

    Herheim, Rune (2018)
  • Er matematikk relevant? Kva spør me om? Kvifor spør me? Korleis spør me?

    Herheim, Rune (2018)
  • Fysioterapi og matematikk

    Berrefjord, Ole, Haugland, Kristina Mowatt Storm, Nilssen, Amalie, Herheim, Rune (2018)
  • Fire fokus for god matematikkundervising

    Herheim, Rune (2018)
  • Stimulating critical mathematical discussions in teacher education: use of indices such as the BMI as entry points

    Kacerja, Suela, Rangnes, Toril Eskeland, Herheim, Rune, Pohl, Meinrad, Lilland, Inger Elin, Hansen, Ragnhild (2017)
  • Rike oppgåver

    Herheim, Rune (2017)
  • Kjerneelement

    Herheim, Rune (2017)
  • Teacher's Mathematical discussions of the body mass index

    Hansen, Ragnhild, Herheim, Rune, Lilland, Inger Elin (2017)
  • Læreres posisjonering når de diskuterer indekser og BMI

    Rangnes, Toril Eskeland, Herheim, Rune, Kacerja, Suela (2017)
  • Tre sentrale punkt for ei god Bacheloroppgåva

    Herheim, Rune (2017)
  • In-service teachers’ positioning when discussing the body mass index

    Rangnes, Toril Eskeland, Herheim, Rune, Kacerja, Suela (2017)
  • Changing communication patterns in mathematics teaching by using applied drama

    Herheim, Rune (2017)
  • Matematikk i musikkbransjen

    Tronstad, Trygve, Graff, Sigmund, Herheim, Rune (2017)
  • Potensiale for læring

    Herheim, Rune (2017)
  • Matematikk som noko forståeleg, meiningsfullt og relevant

    Herheim, Rune (2017)
  • Leiar: TIMSS og Holmboeprisen

    Herheim, Rune (2017)
  • Matematikk og arbeidsliv: Matematikk og forsikring

    Mjeldheim, Georg, Bjørdal, Elias Seim, Rashdan, Abdallah Jamal Issa, Herheim, Rune (2017)
  • Dei tre viktigaste aspekta for å få god karakter på Bachelor-oppgåva

    Herheim, Rune (2017)
  • SIMSubsea: An educational game combining commercial game-play with contextual mathematical problem-solving

    Wold, Marius Fjeld, Kristensen, Lars Michael, Røkenes, Tone Helene Bergset, Trefall, Pål Solberg, Herheim, Rune (2016)
  • Matematikk i arbeidslivet

    Herheim, Rune, Selstø, Anne-Marit (2016)
  • Femårig lærarutdanning

    Herheim, Rune (2016)
  • Lærarutdanning generelt og matematikkundervising spesielt

    Herheim, Rune (2016)
  • Skule er meir enn gudsteneste

    Herheim, Rune (2016)
  • Leiar

    Herheim, Rune (2016)
  • Mogelegheiter i ny rammeplan

    Herheim, Rune (2016)
  • Problematiske sider ved ny læreplan

    Herheim, Rune (2016)
  • Discussing risk and probability - more than numbers

    Rangnes, Toril Eskeland, Herheim, Rune (2016)
  • Presentasjon av paperet "Students’ argumentation for working with a risk issue in mathematics"

    Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2016)
  • Samtale- og språkmangfald i matematikkundervising - ulikskap som ressurs

    Herheim, Rune (2016)
  • Fagleg fortsetjande gruppesamtalar i matematikk

    Herheim, Rune (2016)
  • Kritisk-matematisk argumentasjon og agens

    Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2016)
  • Forord

    Herheim, Rune, Johnsen-Høines, Marit (2016)
  • Innledning: Samtaler danner rom for læring

    Johnsen-Høines, Marit, Herheim, Rune (2016)
  • Ulikskap som grunnlag for å utvikla samtalekvalitetar i matematikk

    Herheim, Rune (2016)
  • Matematikksamtaler. Undervisning og læring - analytiske perspektiv

    Herheim, Rune, Johnsen-Høines, Marit (2016)
  • Nasjonale retningslinjer for grunnskolelærerutdanning, retningslinjer for matematikk

    Enge, Ole, Fauskanger, Janne, Herheim, Rune, Holmedal, Sigrun, Maugesten, Marianne (2016)
  • Nasjonale retningslinjer for fag

    Enge, Ole, Fauskanger, Janne, Herheim, Rune, Holmedal, Sigrun, Maugesten, Marianne (2016)
  • Når pc-en påverkar den faglege samtalen i klasserommet

    Herheim, Rune (2016)
  • Maritfisering av tekst

    Rangnes, Toril Eskeland, Herheim, Rune (2016)
  • Matematikk som magi - hugsreglar og konsekvensar

    Herheim, Rune (2016)
  • Matematikk i arbeidslivet

    Herheim, Rune (2015)
  • Regning som grunnleggende ferdighet og kollegabasert samarbeid

    Lilland, Inger Elin, Herheim, Rune (2015)
  • Reflections on uncertainty aspects in a student project on traffic safety

    Hauge, Kjellrun Hiis, Herheim, Rune (2015)
  • Mathematical agency in a traffic safety project

    Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2015)
  • Pedagogikk og matematikkdidaktikk

    Herheim, Rune (2015)
  • Utvikling av digitalt læremiddel – forskingssamarbeid mellom avdelingar og med næringsliv

    Herheim, Rune (2015)
  • Rekning i alle fag - kva og kvifor?

    Herheim, Rune, Lilland, Inger Elin (2015)
  • Intervju: spørsmålstilling og dokumentering

    Herheim, Rune (2015)
  • Rekning som grunnleggande dugleik + Hugsereglar

    Herheim, Rune (2015)
  • Kva er god matematikkundervising?

    Herheim, Rune (2015)
  • Two Projects: Oil industry in Lofoten and Traffic safety in Austevoll

    Johnsen-Høines, Marit, Herheim, Rune (2015)
  • Critical mathematical argumentation and agency - a traffic safety project

    Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2015)
  • Tangenten 25 år - veteransamtalar

    Herheim, Rune (2015)
  • Kritisk matematisk argumentasjon og agens

    Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2015)
  • Managing differences by focusing on communication qualities: Pupils learning mathematics in pairs at a computer

    Herheim, Rune (2015)
  • Reflections on uncertainty aspects in a student project on traffic safety

    Hauge, Kjellrun Hiis, Herheim, Rune (2014)
  • Matematikk som religion - hugsereglar og konsekvensar

    Herheim, Rune (2014)
  • "Det der er ikkje ein trekant!" Undersøkjande samtale og omgrepsutvikling i matematikk

    Herheim, Rune (2014)
  • Matematikk som magi. Om hugsereglar i matematikk og mogelege konsekvensar av desse

    Herheim, Rune (2014)
  • SIM Subsea: ein digital læringsarena der du brukar matematikk til å løysa reelle utfordringar i olje- og gassindustrien

    Herheim, Rune (2014)
  • Presentation of the paper "Mathematical agency in a traffic safety project"

    Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2014)
  • SIM Subsea - ein digital læringsarena

    Herheim, Rune (2014)
  • SIM Subsea - utvikling av eit digitalt læremiddel

    Herheim, Rune (2014)
  • Det matematiske og pedagogiske i SIM Subsea

    Herheim, Rune (2014)
  • SIM Subsea

    Trefall, Pål Solberg, Herheim, Rune, Røkenes, Tone Helene Bergset, Kristensen, Lars Michael (2014)
  • Pippi Langstrømpe utfordrar kommunikasjonen i matematikklasserommet

    Herheim, Rune (2013)
  • Kommunikasjon og læring når ein brukar PC i matematikk

    Herheim, Rune (2013)
  • Critical Democratic Competence and Classroom Discussion – a project at an initial stage

    Herheim, Rune, Høines, Marit Johnsen, Hauge, Kjellrun Hiis, Rangnes, Toril Eskeland (2013)
  • Matematikk i vinden

    Herheim, Rune (2013)
  • Critical democratic competence and classroom discussion - A project at an intial stage

    Herheim, Rune, Hauge, Kjellrun Hiis, Johnsen-Høines, Marit, Rangnes, Toril Eskeland (2013)
  • SIM Subsea: Utvikling av eit digitalt læremiddel

    Herheim, Rune (2013)
  • Critical democratic competence and classroom discussion – a project at an initial stage

    Hauge, Kjellrun Hiis, Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2013)
  • PC-bruk, kommunikasjon og læring i matematikk

    Herheim, Rune (2013)
  • SimSubsea - eit e-læringsmiddel i matematikk

    Herheim, Rune (2013)
  • Å meistra ulikskap ved å fokusera på kommunikasjonskvalitetar

    Herheim, Rune (2013)
  • Kommunikasjonskvalitet og matematikklæring når elever arbeider i par og brukar pc

    Herheim, Rune (2013)
  • Pippi og matematikkundervising

    Herheim, Rune (2012)
  • Kommunikasjon og læring når ein brukar pc i matematikk på ungdomstrinnet

    Herheim, Rune (2012)
  • Pupils collaborating in pairs at a computer in mathematics learning: investigating verbal communication patterns and qualities. PhD Thesis

    Herheim, Rune, Krumsvik, Rune Johan (2012)
  • The relationship between talk at computers and students' learning of mathematics. Theoretical perspectives and implications for practice

    Herheim, Rune (2012)
  • Frisk Skyss - Tretti med sprett i

    Herheim, Rune (2011)
  • Samtale- og læringskvalitet når elevar brukar pc

    Herheim, Rune (2011)
  • IKT og matematikk. Felles diskusjon for parallelløktene innan matematikk og IKT

    Herheim, Rune (2011)
  • Verbal Communication at a Stand-alone Computer

    Herheim, Rune (2011)
  • Verbal communication at a stand-alone computer

    Herheim, Rune, Krumsvik, Rune Johan (2011)
  • Kommunikasjonsmønster

    Herheim, Rune (2011)
  • Communication at computers

    Herheim, Rune (2010)
  • Communication and learning at computers: an overview

    Herheim, Rune (2010)
  • Et Ph.D.-prosjekt, et forskningsreview og noen tenkere: Læring, refleksjon og samtale når elev-par bruker pc

    Herheim, Rune (2009)
  • Bruk av pc i undervising. Døme på korleis pc-basert undervising kan vera positivt for elevar si læring

    Herheim, Rune (2009)
  • Siste nytt frå fronten. IKT, kommunikasjon og læring

    Herheim, Rune (2009)
  • Learning Mathematics by Talking and Reflecting in Face-to-Face Small Group Settings using Computers

    Herheim, Rune (2009)
  • ICT and Learning – a Dialogic Approach

    Herheim, Rune (2008)
  • Metodiske utfordringar ved ein prosjektplan

    Herheim, Rune (2007)
  • Communication in mathematics classrooms and how the use of language can promote mathematics learning

    Herheim, Rune (2007)
  • Inquiring Dialogue in Mathematics Learning

    Herheim, Rune (2007)
  • Pedagogisk bruk av Matemania, eit interaktivt læremiddel

    Herheim, Rune (2006)
  • Pedagogisk bruk av Matemania, eit interaktivt læremiddel

    Herheim, Rune (2006)
  • Skole med egne solur og snart også eget kraftverk

    Herheim, Rune, Rangnes, Toril Eskeland (2006)
  • "Det der er ikkje ein trekant!" Omgrepsutvikling i matematikk

    Herheim, Rune (2006)
  • Observasjoner fra første besøk i en femte klasse på Nattland skole. Forberedelser til prosjekt om praksissituasjon i bruk med matemania

    Kirfel, Christoph, Herheim, Rune (2005)
  • Elevar sin bruk av IKT i matematikkundervising

    Herheim, Rune (2005)
  • "Det der er ikkje ein trekant!"

    Herheim, Rune (2005)
  • Selvevalueringsrapport. Selvevaluering av allmennlærerutdanningen. Program for allmennlærerutdanning. Avdeling for lærerutdanning. Høgskolen i Bergen

    Hove, Synnøve, Herheim, Rune, Michelsen, Per Arne (2005)
  • Aksepter, ta skuld og iverksett!

    Herheim, Rune (2005)
  • Klasseundervising - Dialogisk, sosiokognitiv læring

    Herheim, Rune (2004)
  • Kommunikasjon ved kateterundervising i matematikk

    Herheim, Rune (2002)