Arbeids- og kompetanseområde
Aktive prosjekter:
- Nasjonalt Prosjekt for Lærarekruttering
Underviser i
- Pedagogikk og elevkunnskap
- Forskningsmetode
Forskar på
- Psykometri og statistikk
- Motivasjonspsykologi
- Interesse, selvoppfatning, emosjoner
- Lærerrekruttering
- MGBNA401, Naturfag 2, emne 2 - Den levande naturen 2, 24/25
- MGBPES201, Pedagogikk og elevkunnskap, emne 2 - , 24/25, emneansvarlig
- MGUPE101, Pedagogikk og elevkunnskap, emne 1 - Lærarrolla og elevane si læring og utvikling, 24/25
- MGUPE201, Pedagogikk og elevkunnskap, emne 2 - Læraren og eleven i mangfaldige læringsmiljø, 24/25
- MGUPE401, Pedagogikk og elevkunnskap, emne 4 - Den forskande, nyskapande og etisk medvitne lærar, 24/25, emneansvarlig
- MGUSP550, Spesialpedagogikk 2, emne 2 - Masteroppgåve, 24/25
- PHD950, Avhandling, 24/25
Publikasjonar
-
Eksperimentelle design for å undersøke kausale sammenhenger: Hvordan kan X påvirke Y i klasserommet?
-
Måling, strukturer og manglende ontologisk fundament: En respons til Kleven og Price
-
Måling i kvantitativ utdanningsforskning: Et instrumentelt mistak?
-
Do lectures matter? Exploring students’ situational interest in two learning arenas in teacher education
-
Femårig grunnskolelærerutdanning – slik studentene beskriver den
-
Interest in teacher education: exploring the relation between student teacher interest and ambitions in teacher education
-
Masteroppgaven i GLU
-
Interesting, but Less Interested: Gender Differences and Similarities in Mathematics Interest
-
Making math interesting. An experimental study of interventions to encourage interest in mathematics
-
Making math interesting. An experimental study of interventions to encourage interest in mathematics
-
Eliciting Mathematics Interest: New Directions for Context Personalization and Example Choice
-
Triggering and maintaining situational interest with context personalization and example choice
-
Matematikkinteresse: En annerledes utfordring i skolen
-
Supporting interest of middle school students in mathematics through context personalization and example choice
-
The effect of personalization and example choice on students' interest in mathematics
-
Økt interesse for læring