Arbeids- og kompetanseområde
Førstelektor i sykepleie og tverrprofesjonell samarbeidskompetanse FHS-IHO-Fagseksjon for master i klinisk sykepleie. Tidligere arbeidserfaring som sykepleier på legevakt, i barneavdelinger, lungeavdeling og i kommunale hjemmetjenester.
Har lang erfaring som lærer og praksisveileder, og har i tillegg erfaring med utdanningsledelse og prosjektledelse gjennom stillinger som valgt studieleder for sykepleierutdanningen (1998-2003), instituttleder i institutt for videreutdanning (2009-2011), utdanningsleder for masterutdanning i klinisk sykepleie (2015-2018) og som prosjektleder i arbeid med samordning av nettstøttete studieretninger i master i klinisk sykepleie, på tvers av tre campuser.
Engasjert i utvikling av tverrprofesjonell utdanning og praksis, og samspillet mellom utdanning og praksis og har koordinert arbeidet med tverrprofesjonell utdanning i HiB/HVL 2009-2020. Nestleder i TVEPS https://www.uib.no/tveps 2012-forts.
Institusjonsansvarlig for skikkethetsvurdering HVL-Bergen fra 2021.
Er engasjert i utdanningspolitisk arbeid og har vært valgt representant for vitenskapelig tilsatte i styret for HiB/HVL i to perioder fra 2011-2019
Underviser i
Tverrprofesjonell samarbeidslæring
Praksisvurdering
Forskar på
Utvikling av tverrprofesonell kompetanse
Publikasjonar
-
TPS-grupper i praksis (Tverrprofesjonell samarbeidslæring i praksisstudier) Delprosjekt 1b i OPERASJON BACHELORPRAKSIS, FHS
-
Evidence of validity for the Norwegian version of the interprofessional collaborative competency attainment survey (ICCAS)
-
Kapittel 7: Verdier i profesjonell og tverrprofesjonell samhandling
-
Sustainable development through collaboration in education between the North and the South: A comparison of interprofessional educational activities
-
Interprofessional education as a contributor to professional and interprofessional identities
-
New arenas for interprofessional work training in Western Norway
-
THE FIRST APPROVAL PROCESS OF AN ANESTHESIA PROGRAM IN NORWAY
-
Rapport: Videreføring av studieopplegget "Nettbasert TPS i Vest"
-
Betydningen av å utvikle tverrprofesjonell samarbeidskompetanse: Efaringer fra TVEPS som arena for tverrprofesjonell utdanning
-
Student Interprofessional Workplace Learning and Payoff for Patient Safety within Nursing Home Learning
-
Law students in teams with health professional students. The experiences from students and nursing home staff
-
Aligning interprofessional education with transforming health care?
-
Co-designing a blended learning interprofessional education qualification through a north- south collaboration: Lessons learnt
-
Internasjonal godkjenning av norsk anestesiutdanning
-
«TPS i Vest» - Tverrprofesjonell samarbeidslæring ved seks utdanningsinstitusjonar på Vestlandet - Ein pilot
-
Educating change agents. A qualitative descriptive study of graduates of a Master’s program in evidence-based practice.
-
Tverrprofesjonell samarbeidslæring I UH-nett Vest. Rapport frå TPS-abeidsgruppa
-
Å utdanne endringsagenter: ein kvalitativ deskriptiv studie av tidlegare studenter i Master i Kunnskapsbasert praksis sin kompetanse
-
A user-role in online interprofessional learning
-
Kvalifisering for tverrprofesjonelt samarbeid i helse- og sosialsektoren
-
Masterstudentar i kunnskapsbasert praksis; deira opplevingar og erfaringar under og etter studiet
-
Ekstern evaluering av Bachelorstudiet i radiografi, Avdeling for Helse- og Sosialfag, Høgskolen i Bergen. Rapport fra Komité
-
An Interprofessional, collaborative learning unit: Development, implementation and evaluation within a framework of action research
-
Sykepleierutdanningens forskningstilknytning The Integration of Research in Nursing Education