Arbeids- og kompetanseområde
Fagkoordinator for RLE - gruppen
Undervisning
Forskning
MGBKRV/MGUKRV101
MGBKR/MGUKR 503
MGUPE201
Religious and worldview literacy and RE
Social psychology and RE
Intercultural and interreligious dialogue
Religion og livstolkning
Negotiating Narratives
Publikasjonar
-
LitEd: Fagspesifikk literacy i lærerutdannningen – et tverrfaglig intervensjonsstudium
-
Mindfulness og yoga som vestens nye religion eller en evidensbasert terapeutisk tilnærming?
-
KRLE-FAGETS MULIGHETER TIL Å FREMME FORSTÅELSE FOR BÆREKRAFTIG UTVIKLING
-
Transition Process in the Norwegian national curriculum of RE. From knowing about to having attitudes towards religious diversity?
-
Exploring religion and worldview literacy in the Norwegian RE curriculum through the lens of previous research
-
KRLE-fagets muligheter til å fremme forståelse for bærekraftig utvikling.
-
«Barndommen min har aldri forlatt meg» En undersøkelse av trosfortellinger og unges deltagelse i interreligiøs dialog
-
Møte mellom elever i videregående skole og en interreligiøs dialoggruppe: Holdningsendringer og dialog i RE
-
Jerusalem - Religious Meaning and Peacebuilding
-
Trosfortellinger som brobygger
-
The Dynamics of Dialogue through Narratives Interreligious Youth preforming and developing narratives through dialogue
-
Toleranse og interkulturell kompetanse : europeiske retningslinjer for religions- og livssynsundervisningen
-
Dialog og dannelse – skolens eller tros- og livssynssamfunnenes oppgave?
-
Religiøst fredsarbeid i Jerusalem - i møte med vestlige kristne :
-
Strategic Engagement and Religious Peace-building: a case study of religious peace work in Jerusalem
-
Abrahams barn
-
How can religion contribute to peace in the Holy Land? : a study of religious peacework in Jerusalem
-
Religion kan skape fred
-
Religionsdialog og fredsarbeid i et hellig land