Arbeids- og kompetanseområde
Dziuginta Baraldsnes er førsteamanuensis ved Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag, Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett, Høgskulen på Vestlandet.
Hun har mastergrad i pedagogikk og mastergrad i psykologi fra Litauen og har jobbet som skolepsykolog. Fagfelt og sentrale forskningsinteresser er mobbing/ digital mobbing, psykisk helse i skolen, tilpasset opplæring, internt og eksternt samarbeid for elevenes beste. Avhandlingen hennes retter seg mot lærernes innsats til å forebygge mobbing i skolen.
Underviser i
- Veiledning på masternivå
- Spesialpedagogikk (MGBSP101 / MGBSP201)
Forskar på
- Mobbing/ digital mobbing
- Psykisk helse i skolen
- Tilpasset opplæring
- Internt og eksternt samarbeid for elevenes beste
Forskargrupper
- MGUSP101, Spesialpedagogikk 1, emne 1 - Spesialpedagogikk som fag og forskingsfelt, 24/25
- MGUSP550, Spesialpedagogikk 2, emne 2 - Masteroppgåve, 24/25
- MPUV502A, Spesialpedagogikk 2 - Psykososial utvikling og utfordringar, 24/25
- MPUV550A, Spesialpedagogikk - Masteroppgåve, 24/25
Publikasjonar
-
Antimobbetiltak er pedagogiske handlinger.
-
School – home collaboration in the Nordic countries: A scoping review.
-
Teachers perceived effectiveness about school bullying prevention and intervention
-
Collaboration between parents and staff in Early Childhood Education and Care (ECEC) in the Nordic countries.
-
The relations of teachers’ interventions into bullying incidents with teacher and school characteristics
Laster...