Førsteamanuensis

Dziuginta Baraldsnes

Arbeids- og kompetanseområde

Dziuginta Baraldsnes er førsteamanuensis ved Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag, Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett, Høgskulen på Vestlandet.

Hun har mastergrad i pedagogikk og mastergrad i psykologi fra Litauen og har jobbet som skolepsykolog. Fagfelt og sentrale forskningsinteresser er mobbing/ digital mobbing, psykisk helse i skolen, tilpasset opplæring, internt og eksternt samarbeid for elevenes beste. Avhandlingen hennes retter seg mot lærernes innsats til å forebygge mobbing i skolen.    

Underviser i
  • Veiledning på masternivå
  • Spesialpedagogikk (MGBSP101 / MGBSP201)
Forskar på
  • Mobbing/ digital mobbing
  • Psykisk helse i skolen
  • Tilpasset opplæring
  • Internt og eksternt samarbeid for elevenes beste
Forskargrupper

Publikasjonar

  • The relations of teachers’ interventions into bullying incidents with teacher and school characteristics

    Baraldsnes, Dziuginta, Caravita, Simona Carla Silvia (2024)
  • Collaboration between home and educational settings in Nordic Countries- A scoping review

    Baraldsnes, Dziuginta, Løkken, Ingrid Midteide, Helgøy, Guttorm Hermann, Baraldsnes, André (2024)
  • Casebasert refleksjon som pedagogisk handling: rom for utvikling av praktisk klokskap

    Jensen, Vigdis Stokker, Foldnes, Vibeke Solsvik, Baraldsnes, Dziuginta, Eide Eriksen, Knut (2024)
  • Antimobbetiltak er pedagogiske handlinger

    Baraldsnes, Dziuginta, Werler, Tobias Christoph, Lillesund, Gaute (2024)
  • Reflection in a case-based teaching as an educational act: a space for the developing practical wisdom?

    Jensen, Vigdis Stokker, Baraldsnes, Dziuginta, Foldnes, Vibeke Solsvik, Eide, Knut Eriksen (2023)
Vis alle