Førsteamanuensis

Dziuginta Baraldsnes

Arbeids- og kompetanseområde

Dziuginta Baraldsnes er førsteamanuensis ved Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag, Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett, Høgskulen på Vestlandet.

Hun har mastergrad i pedagogikk og mastergrad i psykologi fra Litauen og har jobbet som skolepsykolog. Fagfelt og sentrale forskningsinteresser er mobbing/ digital mobbing, psykisk helse i skolen, tilpasset opplæring, internt og eksternt samarbeid for elevenes beste. Avhandlingen hennes retter seg mot lærernes innsats til å forebygge mobbing i skolen.    



Underviser i
  • Veiledning på masternivå
  • Spesialpedagogikk (MGBSP101 / MGBSP201)

Forskar på
  • Mobbing/ digital mobbing
  • Psykisk helse i skolen
  • Tilpasset opplæring
  • Internt og eksternt samarbeid for elevenes beste

Forskargrupper
Underviser i
  • MGUSP101, Spesialpedagogikk 1, emne 1 - Spesialpedagogikk som fag og forskingsfelt, 24/25
  • MGUSP550, Spesialpedagogikk 2, emne 2 - Masteroppgåve, 24/25
  • MPUV502A, Spesialpedagogikk 2 - Psykososial utvikling og utfordringar, 24/25
  • MPUV550A, Spesialpedagogikk - Masteroppgåve, 24/25

Publikasjonar

  • Antimobbetiltak er pedagogiske handlinger.

    Dziuginta Baraldsnes, Tobias Christoph Werler, Gaute Auflem Lillesund (2024)
  • School – home collaboration in the Nordic countries: A scoping review.

    Dziuginta Baraldsnes, Ingrid Midteide Løkken, Guttorm Hermann Helgøy, André Baraldsnes (2024)
  • Teachers perceived effectiveness about school bullying prevention and intervention

    Dziuginta Baraldsnes, Simona Carla Silvia Caravita (2024)
  • Collaboration between parents and staff in Early Childhood Education and Care (ECEC) in the Nordic countries.

    Ingrid Midteide Løkken, Dziuginta Baraldsnes, Guttorm Hermann Helgøy, André Baraldsnes (2024)
  • The relations of teachers’ interventions into bullying incidents with teacher and school characteristics

    Dziuginta Baraldsnes, Simona Carla Silvia Caravita (2024)
Vis alle
Laster...