Arbeids- og kompetanseområde
Dziuginta Baraldsnes er førsteamanuensis ved Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag, Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett, Høgskulen på Vestlandet.
Hun har mastergrad i pedagogikk og mastergrad i psykologi fra Litauen og har jobbet som skolepsykolog. Fagfelt og sentrale forskningsinteresser er mobbing/ digital mobbing, psykisk helse i skolen, tilpasset opplæring, internt og eksternt samarbeid for elevenes beste. Avhandlingen hennes retter seg mot lærernes innsats til å forebygge mobbing i skolen.
- Veiledning på masternivå
- Spesialpedagogikk (MGBSP101 / MGBSP201)
- Mobbing/ digital mobbing
- Psykisk helse i skolen
- Tilpasset opplæring
- Internt og eksternt samarbeid for elevenes beste
Publikasjonar
-
The relations of teachers’ interventions into bullying incidents with teacher and school characteristics
-
Collaboration between home and educational settings in Nordic Countries- A scoping review
-
Casebasert refleksjon som pedagogisk handling: rom for utvikling av praktisk klokskap
-
Antimobbetiltak er pedagogiske handlinger
-
Reflection in a case-based teaching as an educational act: a space for the developing practical wisdom?