Arbeids- og kompetanseområde
Førsteamaneunsis i musikk på lærerutdanningene og barnehagelærerutdanningen / musikkpedagogisk forsker
Underviser i
- Barnehagelærerutdanningen (KKK)
- Grunnskolelærerutdanning 1–7 (musikk)
- Grunnskolelærerutdanning 5–10 (musikk)
- Lærerutdanning i praktiske og estetiske fag 1–13 (musikk)
- Master i kunstfag (musikk)
- Etter- og videreutdanningskurs (musikk, musikk i uteskole, musikk og andrespråkstilegnelse)
Forskar på
- Musikk med nyankomne elever i grunnskolen, interkulturell musikkpedagogikk, samisk musikk i lærerutdanningen, MusikkPedLab
Forskargrupper
- Culture, criticism, community (CCC)
- Sang i danning
- KKK201, Kunst, kultur og kreativitet, 24/25
- KKKD301, Kunst, kultur og kreativitet, 24/25
- MGBMU401, Musikk 2, emne 2 - Den utforskande musikklæraren , 24/25
- MGUMU101, Musikk 1, emne 1 - Grunnleggjande musikklærarkompetanse, 24/25
- MGUMU201, Musikk 1, emne 2 - Eleven og den musikkulturelle konteksten , 24/25, emneansvarlig
- MGUMU301, Musikk 2, emne 1 - Musikalske møte i og utanfor klasserommet , 24/25
- MGUMU503, Musikk 3, emne 3 - Musikkpedagogisk grunnlagstenking, tradisjonar og utviklingstrekk , 24/25
- MGUMU550, Musikk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 24/25
- SSB801, Språkutvikling og språklæring i barnehagen, 24/25
- UTE801, Didaktiske praksisar ute for skaparglede, engasjement og utforskertrang , 24/25
Publikasjonar
-
Inclusive socio-musical spaces for newly arrived migrant children in a Norwegian primary school: Teacher and school leader perspectives
-
Developing an understanding of intercultural music education in a Nordic setting
-
Music in the school life of newly arrived migrant children: potential paths to participation and belonging
-
Towards an understanding of community music in Norway