Arbeids- og kompetanseområde
Eg har utdanningsbakgrunn innan ernæring og folkehelsevitenskap, og har ein doktorgrad i matrelatert forbrukeratferd frå 2020. Eg har ei særleg interesse for kosthaldsvalg og matrelatert forbrukeratferd på befolkningsnivå, og synest det er spanande å undersøke korleis miljøet rundt oss påverkar matvala våre.
Ved HVL er størsteparten av arbeidet mitt knytt til Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet (https://mhfa.no/), der eg blant anna arbeider med skulefaget mat og helse, og mat og måltid i skulen. Eg arbeidar for tida med LOTAS-prosjektet som er et forskningsprosjekt på mat- og helsefaget på ungdomstrinnet. Prosjektet fokuserer blant anna på elevmedverknad og læringsutbytte i mat- og helsefaget.
Tidlegare har eg jobba mykje med nudging som verkemiddel for å påverke matrelaterte val, samt undersøkt forbrukarar si meining om matrelatert nudging. Eg har også forska på faktorar som påverkar val av ultra-prosesserte matvarer, samt samanhengen mellom tidspress og bruk av ultra-prosesserte matvarer.
Underviser i
Eg underviser på bachelor i folkehelsearbeid og lærarutdanninga i mat- og helse, samt rettleiar oppgåver på både på bachelor- og masternivå.
- Bachelor i folkehelsearbeid med vekt på kosthald og fysisk aktivitet
- Grunnskulelærarutdanning 1. - 7. trinn
- Grunnskulelærarutdanning 5.-10. trinn
Forskar på
- Skulefaget mat og helse, elevmedverknad
- Forbrukeratferd i ein matkontekst
- Nudging og valarkitektur
Forskargrupper
- FHA1112, Bacheloroppgåve, 24/25
- FHA518, Arenaer for kostholdsarbeid, 24/25, emneansvarlig
- FHA851, Kunnskapsbasert praksis i folkehelsearbeid , 24/25, emneansvarlig
- FHA852, Verktøy og metodar i systematisk folkehelsearbeid, 24/25
- MHE804, Mat og helse 1, emne 2 - Mat og helse som undervisningsfag, 24/25
Publikasjonar
-
Folkehelse og livsmestring i skolen
-
En studie om matmerkeordningene Nøkkelhullet og Brødskalaen blant norske ungdomsskoleelever
-
Pupil participation in the Food and Health subject
-
En oversiktsstudie av empirisk forskning på det norske skolefaget mat og helse i perioden 2006-2023.
-
Er brød farlig no igjen?