Arbeids- og kompetanseområde
Høyskolelektor i Nyskaping, Teknologi- og Prosjektledelse
Interesse områder: Internship, Innovasjon/tjenesteinnovasjon, entreprenørskap, forretningsutvikling og bærekraft. Med utgangspunkt i Judit Johnstad Bragelien sin interesse for bærekraft og sirkulær økonomi, inkluderer hun disse tema i egn undervisning. Videre deltar Bragelien i en rekke prosjekter og ekstern ressursgruppe innenfor sirkulær økonomi. Hun er emneansvarlig for en rekke emner innenfor "Bærekraft og Sirkulær økonomi", samt Innovasjon og entreprenørskap i praksis. Tidligere har johnstad Bragelien undervist en årrekke i innovasjons-emnet teknologiledelse for ingeniør studenter i Bergen.
Utdannet: Siviløkonom - Master i Økonomi og administrasjon ved NHH med hovedprofil innenfor Strategi og ledelse og støtteprofilen Brand management. Utredning: Teori og "best practice" for "customer co-creation" ved tjenesteinnovasjon.
Arbeidserfaring: Høgskulen på Vestlandet (tidligere Høyskolen i Bergen) siden 2015. En kortere periode som konsulent i Experis Norway, med oppdrag innenfor offentlig sektor. Lang og solid erfaring fra byggebransjen innenfor kjededrift, utvikling og ledelse av virksomheter i tett sammarbeid med kunder. Hos E. A. Smith AS avd. HIBA HUS, Bygger`n Norge og AS HIBA.
Annet: Forfatter og foredragsholder.
- MOØ240 Innovasjon og entreprenørskap i praksis
- ØAO016 Strategi- og virksomhetsutvikling
- STR801 Strategi- og virksomhetsutvikling
- ØAA117 Prosjektarbeid og innovasjon
- DKR003 Bærekraft, Sirkulær økonomi og digitalsamfunnet
- INV001 Innovasjon og endringsledelse
- ING103 Prosjektledelse
- ING101 Teknologiledelse, økonomi og nyskaping (for Ing. studenter)
- Pedagogiske metoder i entreprenørskapsfag: Studentaktive metoder, kreativitet, bruk av student mentorer og innovasjon på tvers av profesjoner
- Bærekraft, sirkulær økonomi og tjenesteinnovasjon
- Innovasjon og entreprenørskap
- Bærekraft og grønn innovasjon
Publikasjonar
-
Promoting Collaborative Social Innovation through Entrepreneurial Education: A Case Study
-
Promoting Collaborative Social Innovation through Entrepreneurial Education: A Case Study
-
EXPLORING STUDENTS’ CONTRIBUTION IN AN INTERNSHIP COURSE - THE COMPANY PERSPECTIVE OF HAVING STUDENT INTERNS
-
How to develop high-quality internship programs in innovation and entrepreneurship? Learning lessons from educators, students, and internship firms
-
Entrepreneurship education through sustainability orientation – exploring a project initiating and structuring industry mentors