Arbeids- og kompetanseområde
Underviser iPraktisk-pedagogisk utdanning, IKT i læring
Forskargrupper
Kvantegruppa – forskargruppe for kvantitativ utdanningsforsking, HVL
Gruppa utviklar og driv eigne utviklings- og forskingsprosjekt, men har og ein støttefunksjon for forskingsprosjekt og -søknader lokalisert i andre forskergrupper.
Gruppa finner du på campus Stord, Høgskulen på Vestlandet.
https://www.hvl.no/forsking/gruppe/kvantegruppa
Teknologi og læring, UiT Norges Arktiske Universitet
Gruppen er engasjert i forskning innen læringsteknologi (EdTech), som omhandler bruk av IKT i formidling og læring, både i skole og samfunn. Dette skjer via et bredt spekter av aktiviteter som strekker seg fra fagartikler til konferanser, fagnettverk og media.
https://uit.no/forskning/forskningsgrupper/Teknologi_og_læring
Mangfold og inkludering - forskergruppe ved HVL
Barnehage og skole skal ta imot alle elever uansett bakgrunn, evner og forutsetninger, og vi fokuserer derfor både på mangfold og inkludering overfor barn, unge og voksne med særlige behov, og på flerkulturalitet. Sentrale spørsmål for forskergruppen er hvordan barnehager og skoler kan tilrettelegge for individuelle behov uten samtidig å segregere og stigmatisere, og hvordan barnehager og skoler kan utvikle fellesskap uten samtidig å overse individuelle forskjeller. Gruppa bistår barnehager og skoler regionalt med forskningsbasert kompetanse gjennom seminarer og forelesninger på fagdager, planleggingsdager og gjennom andre samarbeidsformer, med utgangspunkt i identifiserte behov. Vi vil slik bidra til å videreutvikle kunnskapsgrunnlaget for profesjonene i praksisfeltet.
https://www.hvl.no/forsking/gruppe/mangfold-og-inkludering/
- MDIP504, Vitskapsteori og metode, 24/25
- MGUPE401, Pedagogikk og elevkunnskap, emne 4 - Den forskande, nyskapande og etisk medvitne lærar, 24/25
- MPUV550B, IKT i læring - Masteroppgåve, 24/25
- PPUA305, Leiing av læreprosessar - leiing av lærings- og utviklingsarbeid i eit individ- og gruppeperspektiv, 24/25
- PPUA306, Skulen i samfunnet - leiing av lærings- og utviklingsarbeid i eit organisasjons- og samfunnsperspektiv, 24/25
- PPUY305, Leiing av læreprosessar - leiing av lærings- og utviklingsarbeid i eit individ- og gruppeperspektiv, 24/25
- PPUY306, Skulen i samfunnet - leiing av lærings- og utviklingsarbeid i eit organisasjons- og samfunnsperspektiv, 24/25
- SPILL101, Spillpedagogikk, 24/25
Publikasjonar
-
«Pasjonstidens mysterium, et middelalderprosjekt» Deltakerdemokrati i et praksisfellesskap
-
Digital spillbasert læring i arbeid med fagspesifikke og overordnede læreplanmål ved Helse- og oppvekstfag i videregående skole
-
Med masken på – elever og studenter i utforskende læreprosess
-
"Pasjonstidens mysterium", et middelalderprosjekt- Elever og kunstfagstudenter i et praksisfellesskap med praktisk/esteisk tilnærming i undervisningen.
-
Presentasjon i forskergruppe, prosjekt/paper "Trivsel i Tromsø 2" / indikatorer om mobbing, digital mobbing og mental helse.