Arbeids- og kompetanseområde
Jeg er ansatt ved FHS ved fagseksjonen Master i jordmorfag og helsesykepleier og ved Senter for kunnskapsbasertpraksis. Ved utdanningen har jeg fokus på studentaktive læringsformer og tar i bruk ulike digitale løsninger som VR-briller, videoforelsening, samarbeidende læring, og en kombinasjon av forelesning og digtale resurser for studentene.
Fikk i 2022 status som merittert underviser ved HVL
Underviser i
- Den normale fødsel
- Fosterovervåkning
- Simulering/ferdighetstrening
- Kunnskaspsbasert praksis
Forskar på
- Kunnskapsbasertpraksis
- Læring i praksis - simuleringstrening
- Digitale læringsverktøy
Forskargrupper
- JOR507, Kliniske studium del 3: Jordmorfag ved normale og avvikande tilhøve, Høst 2024, emneansvarlig
- JOR508, Masteroppgåve, Vår 2025
- JOR508, Masteroppgåve, Høst 2024
- JOR509, Kliniske studium del 4: Heilhetleg avansert jordmorfag, Vår 2025, emneansvarlig
- MAJOR500, Grunnleggjande jordmorfag, Høst 2024, emneansvarlig
- MAJOR503, Avansert jordmorfag, Vår 2025, emneansvarlig
- MAJORP501, Grunnleggjande jordmorfag i praksis I , Høst 2024, emneansvarlig
- MAJORP502, Grunnleggjande jordmorfag i praksis II , Vår 2025, emneansvarlig
Publikasjonar
-
Immersive Virtual Reality (VR) when learning anatomy in midwifery education: A pre-post pilot study
-
Midwives’ experiences with a safe childbirth checklist: A grounded theory study
-
Virtual Reality (VR) in Anatomy Teaching and Learning in Higher Healthcare Education
-
Migrant Somali women’s experiences with their first contact with the labor ward prior to admission: A qualitative study
-
Collaborative learning in small groups in an online course – a case study
Laster...