Førstelektor

Ketil Langørgen

Underviser i
  • Veilederutdanning for praksislærere
  • Master i Undervisningsvitenskap (MAUND)
  • Grunnskolelærerutdanningen (GLU 1-7 og 5-10)
Forskar på
  • Profesjonsidentitet for nye lærerutdannere

Publikasjonar

  • Fagfelle-lærebok i pedagogikk

    (2023)
  • Veilederutdanning med felles tilbud for lærere i barnehage og grunnskole, Kompetanse for kvalitet.

    Økland, Magli Sofie, Borgen, Siv Kristin Yndestad, Langørgen, Ketil (2021)
  • Støtte og utvikling i jobben som ny lærerutdanner i Norge

    Langørgen, Ketil, Smith, Kari (2018)
  • Profesjonsrettet praksislærerutdanning Informasjon, innspill, samtale og organisering

    Borgen, Siv Kristin Yndestad, Langørgen, Ketil (2017)
  • Profesjonsretta praksislærarutdanning

    Langørgen, Ketil, Borgen, Siv Kristin Yndestad (2017)
  • Research and development and new teacher educators in Norway

    Langørgen, Ketil, Kalgraf, Solveig (2017)
  • Praksislærerutdanningen-hvilke teorier skal vi arbeide med?

    Vogt, Jessica, Borgen, Siv Kristin Yndestad, Langørgen, Ketil (2017)
  • What attitudes and assumptions do the practice teachers bring into their mentoring studies?

    Vogt, Jessica, Langørgen, Ketil, Borgen, Siv Kristin Yndestad (2017)
  • Støtte og utvikling i jobben som ny lærerutdanner

    (2015)
  • What kind of support and supervision do novice teacher educators experience in Norway the first three years in the profession?

    (2015)
  • What characterizes research on beginning teacher educators in international educational research literature?

    (2014)
  • Who are the new teacher educators in Norway, and what qualifications are emphasized for new teacher educators in Norway?

    (2014)
  • Who are the new teacher educators in Norway?

    (2013)
  • PhD-prosjekter ved AL, Høgskolen i Bergen

    Lea, Kjersti, Faye, Reidun, Langørgen, Ketil, Tynæs, Arne Kristoffer, Birkeland, Åsta, Lyså, Ida Marie, Borgen, Siv Kristin Yndestad, Aaserud, Geir, Bjørlo, Berit Westergaard, Onsrud, Silje Valde, Grindheim, Liv Torunn, Viig, Tine Grieg (2013)
  • Høgskolen i Bergen

    Borgen, Siv Kristin Yndestad, Birkeland, Åsta, Tynæs, Arne Kristoffer, Langørgen, Ketil (2012)
  • Utdannet til veileder-utdannet til hva?

    Helleve, Ingrid, Langørgen, Ketil (2012)
  • Lærerutdannerens digitale kompetanse

    Krumsvik, Rune Johan, Westrheim, Kariane, Sunde, Eva, Langørgen, Ketil (2012)
  • Becoming a teacher educator - a Norwegian perspective

    (2012)
  • What can experienced teachers learn from newcomers? Newly qualified teachers as a resource in schools

    Ulvik, Marit, Langørgen, Ketil (2012)
  • Mentors as support for experienced teachers professional development

    Helleve, Ingrid, Langørgen, Ketil (2011)
  • Hvilken betydning kan veiledning av nye lærere ha for nye lærere og deres veiledere, for skolen og skoleeier, og for utdanningen?

    (2011)
  • Mentors’ professional development

    Helleve, Ingrid, Langørgen, Ketil (2010)
  • Veilederutdanning

    Helleve, Ingrid, Langørgen, Ketil (2010)
  • Induksjon til lærende fellesskap

    Helleve, Ingrid, Langørgen, Ketil (2009)
  • The PEK-Project "Teach as we preach" - Teacher educators digital competence. Preliminary findings from the project

    Krumsvik, Rune Johan, Westrheim, Kariane, Sunde, Eva, Langørgen, Ketil (2009)
  • What can be learned from a novice teacher? Newly qualified teachers as a resource in schools

    Ulvik, Marit, Langørgen, Ketil (2008)
  • Self assessment and community of practice for teacher educators

    Solbue, Vibeke, Helleve, Ingrid, Langørgen, Ketil (2007)