Arbeids- og kompetanseområde
- Professor i klimadanning og bærekraft
- Medlem av Den nasjonale forskningsetiske komité for naturvitenskap og teknologi
Underviser i
- Forskningsetikk
- Vitenskapsteori
- Bærekraft
- Matematikkdidaktikk
Forskar på
- Kritisk demokratisk kompetanse, hovedsaklig innen matematikk
- Usikkerhet og usikkerhetens rolle i forskning
- Bærekraft i barnehagesammenheng
- Bærekraft i utdanning
- Fake news og utdanning
Forskargrupper
- MGBMA101, Matematikk 1, emne 1 - Byrjaropplæring i matematikk, 24/25
- MGBMA502, Matematikk 3, emne 2 - Vitskapsteori og metode, 24/25
- MGUMA301, Matematikk 2, emne 1 - Perspektiv på matematikkfaget, 24/25
- MGUMA502, Matematikk 3, emne 2 - Vitskapsteori og metode, 24/25
- MGUMA503, Matematikk 3, emne 3 - Matematikkdidaktikk i forskingsfeltet, 24/25
- MGUMA550, Matematikk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 24/25
- MGUMAT302, Matematikk 2, emne 1 - Perspektiv på matematikkfaget, 24/25
- PHD901, Danning og didaktiske praksisar, 24/25
- PHD908, Kritisk matematikkdidaktikk: undervisning og forsking, 24/25
Publikasjonar
-
Layers of Ethical Awareness: Mathematics Teachers’ Concerns on Including Socio-political Issues
-
Literacy in a world-centred education in science and mathematics -an explorative case study on a school project on textiles
-
How ethical areas of post-normal science can invigorate mathematics education
-
Ecosocial perspectives on (music) teacher education: Advancing interdisciplinary conversations in uncertain times
-
Med norsk, matematikk og engelsk mot konspirasjonsteoriar.
Laster...