Arbeids- og kompetanseområde

  • Professor i klimadanning og bærekraft
  • Medlem av Den nasjonale forskningsetiske komité for naturvitenskap og teknologi


Underviser i
  • Forskningsetikk
  • Vitenskapsteori
  • Bærekraft
  • Matematikkdidaktikk

Forskar på
  • Kritisk demokratisk kompetanse, hovedsaklig innen matematikk
  • Usikkerhet og usikkerhetens rolle i forskning
  • Bærekraft i barnehagesammenheng
  • Bærekraft i utdanning
  • Fake news og utdanning

Forskargrupper
Underviser i
  • MGBMA101, Matematikk 1, emne 1 - Byrjaropplæring i matematikk, 24/25
  • MGBMA502, Matematikk 3, emne 2 - Vitskapsteori og metode, 24/25
  • MGUMA301, Matematikk 2, emne 1 - Perspektiv på matematikkfaget, 24/25
  • MGUMA502, Matematikk 3, emne 2 - Vitskapsteori og metode, 24/25
  • MGUMA503, Matematikk 3, emne 3 - Matematikkdidaktikk i forskingsfeltet, 24/25
  • MGUMA550, Matematikk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 24/25
  • MGUMAT302, Matematikk 2, emne 1 - Perspektiv på matematikkfaget, 24/25
  • PHD901, Danning og didaktiske praksisar, 24/25
  • PHD908, Kritisk matematikkdidaktikk: undervisning og forsking, 24/25

Publikasjonar

  • Layers of Ethical Awareness: Mathematics Teachers’ Concerns on Including Socio-political Issues

    Kjellrun Hiis Hauge, Suela Kacerja, Inger Elin Lilland, Lisa Steffensen (2024)
  • Literacy in a world-centred education in science and mathematics -an explorative case study on a school project on textiles

    Kjellrun Hiis Hauge, Helen Hasselöw, Trude Fosse, Inger Elin Lilland (2024)
  • How ethical areas of post-normal science can invigorate mathematics education

    Kjellrun Hiis Hauge (2024)
  • Ecosocial perspectives on (music) teacher education: Advancing interdisciplinary conversations in uncertain times

    Heidi Partti, Catharina Renate Christophersen, Kjellrun Hiis Hauge (2024)
  • Med norsk, matematikk og engelsk mot konspirasjonsteoriar.

    Kjellrun Hiis Hauge, Kjersti Maria Rongen Breivega, Hege Emma Rimmereide, Inger Elin Lilland, Åshild Berg-Brekkhus (2024)
Vis alle
Laster...