Arbeids- og kompetanseområde

  • Professor i klimadanning og bærekraft
Underviser i
  • Matematikkdidaktikk
  • Bærekraft
  • Demokrati og medborskerskap
  • Forskningsetikk
  • Vitenskapsteori
Forskar på
  • Kritisk matematikkdidaktikk
  • Demokratisk danning
  • Usikkerhet og usikkerhetens rolle i forskning
  • Utdanning og bærekraft
  • Desinformasjon og utdanning
Forskargrupper

Publikasjonar

  • Layers of Ethical Awareness: Mathematics Teachers’ Concerns on Including Socio-political Issues

    Hauge, Kjellrun Hiis, Kacerja, Suela, Lilland, Inger Elin, Steffensen, Lisa (2024)
  • Literacy in a world-centred education in science and mathematics -an explorative case study on a school project on textiles

    Hauge, Kjellrun Hiis, Hasselöw, Helen, Fosse, Trude, Lilland, Inger Elin (2024)
  • How ethical areas of post-normal science can invigorate mathematics education

    Hauge, Kjellrun Hiis (2024)
  • Ecosocial perspectives on (music) teacher education: Advancing interdisciplinary conversations in uncertain times

    Partti, Heidi, Christophersen, Catharina Renate, Hauge, Kjellrun Hiis (2024)
  • Med norsk, matematikk og engelsk mot konspirasjonsteoriar.

    Hauge, Kjellrun Hiis, Breivega, Kjersti Maria Rongen, Rimmereide, Hege Emma, Lilland, Inger Elin, Berg-Brekkhus, Åshild (2024)
Vis alle