Arbeids- og kompetanseområde
Studieadministrativ leiar har ansvar for studieadministrasjonen ved fakultet, personalansvar for medarbeidere i egen enhet og raporterer til dekan.
Studieadministrativ leder har følgende ansvarsområder:
- Studieveilednig og administrativ oppfølging i forhold til læringsstøtte og læringsmiljø
- Praksisadministrasjon
- Administrative oppgaver i forbindelse med utvikling og godkjenning av studie- og emneplaner
- Administrative oppgaver knyttet til utdanningskvalitet og studieportefølje
- Administrativ oppfølging av studentsaker
- Studentrekruttering
- Saksforberedelse for råd og utvalg i fakultetet
- Sikre god samhandling internt i fakultetet og med relevante enheter i fellesadministrasjonen
- Ansvar for og oppfølging av personale, drift og utvikling innen eget funksjonsområde
- God utnyttelse av ressursene og høy kvalitet på tjenestene, og innsikt i de krav som blir stilt til gode administrative tjenester
Bakgrunn
Hovedutdanning: cand. polit, administrasjon- og organisasjonsvitenskap fra UiB (1996). I graden inngår også sosialøkonomi og informasjonsvitenskap.
Tilleggsutdanning: offentlig rett, arbeidsliv- og organisasjonspsykologi, prosjektledelse samt noe pedagogikk.
Arbeidserfaring: Kommunal- og regionaldepartementet, Finansdepartementet og fire kommuner i Rogaland. Har jobbet tett opp mot politiske prosesser, med samordning, budsjett- og økonomistyring, kommunikasjon, beredskap, utredning, prosjektledelse, HMS, sektorutvikling, ledelse og rekruttering.
Ansatt ved HVL fra juni 2023.