Epost:
Send epost
Bergen
FABRIKKGT, R231-01
Arbeids- og kompetanseområde
Doktorgradsstipendiat ved ph.d.-programmet Studiar av danning og didaktiske praksisar. Lærerutdannet og har tidligere jobbet som kontaktlærer i grunnskolen.
Arbeider for tiden med en avhandling om sosial utjevning i grunnopplæringen. Prosjektet handler om det utdanningspolitiske målet om å motvirke sosial ulikhet i samfunnet gjennom skolen, og hvordan lærere forholder seg til denne politikken i sin praksis.
Studien er en del av det EU-finansierte forskningsprosjektet PIONEERED, som utforsker praksiser som har til hensikt å motvirke sosial ulikhet innen utdanning i Europa.
- Sosial utjeving i grunnopplæringen
- Forholdet mellom utdanningspolitikk og lærerprofesjonen
- Fagfornyelsen - LK20
Publikasjonar
-
«Skolen har jo som mandat å utjevne sosial ulikhet» – lærerpraksis i en utjevningspolitisk kontekst
-
Social Equalization in Norwegian School Policy and Teacher Practice
-
Kunnskapsløftet
-
Skolevalg
-
Nærskoleprinsippet