Arbeids- og kompetanseområde
Ansatt ved FHS ved Institutt for helse- og omsorgsvitskap. Arbeider ved fagseksjon for bachelor i sykepleie.
Underviser i medisinske og naturvitenskapelige emner ved bachelorutdanning i sykepleie i Førde. Underviser også ved master i avansert klinisk allmennsykepleie og master i klinisk sykepleie (anestei/operasjon/intensiv)..
Er opptatt av studentenes læringsmiljø og aktive læringsmetoder. Har laget læringsvideoer til bruk i kombinasjon med veiledning i klasserommet. Har også arbeidet mye med tegning som pedagogisk virkemiddel.
Fikk i 2023 status som merittert underviser.ved HVL.
Fikk i 2023 status som merittert unerviser.
Underviser i
- Medisinske og naturvitenskapelige emner ved bachelorutdanning i sykepleie
- Anatomi for operasjonssykepleiere (masterutdanning)
- Nevrofysiologi ved masterutdanning (anestesi/operasjon/intensiv)
- Klinisk undersøkelse ved master i avansert klinisk allmennsykepleie
Forskar på
- Previsittens betydning for behandling og pleie
- Digitale læringsmidler i klasserommet
- Implementering av medisinsk naturvitskapleg kunnskap i sjukepleie
Forskargrupper
- Utdanningsforskning innen helse- og sosialfagprofesjoner
- Samhandling og folkehelse
- FIN læring
Publikasjonar
-
Digitale drømmer eller papir og penn. Hvordan lærer studentene best?
-
Evaluation of a model to promote greater coordination between stakeholders during vocational rehabilitation for patients with musculosceletal disorders or neurastenia: A qualitative study. HVL-rapport nr. 10/2024
-
Learning Videos from a Student's Perspective
-
Videos in higher education. Why should we make videos, how to make them and how to use them
-
Video and video tools
Laster...