Arbeids- og kompetanseområde
Arbeider i barnehagelærerutdanningen og i grunnskolelærerutdanningen 1-7. Har holdt en rekke etter - og videreutdanningskurs.
Forskningsfeltet er rettet inn mot barnehage, begynneropplæring og lærerstudenters læring. Er med i FINNUT-prosjektet "Learning about teaching argumentation for critical mathematics education in multilingual classrooms" (LATACME, 2018-2022) i delprosjektet "Argumentasjon i det flerspråklige klasserommet".
Underviser i
- Språk, tekst og matematikk 1
- Språk,tekst og matematikk 2
- Språk, tekst og matematikk 3
- Fordypningen Aesthetics and outdoor education i BLU
- GLU 1-7 Matematikk 1
Forskar på
- De yngste (0-3 år)
- Barns matematikk
- Matematikklæring i barnehagens praksis
- Argumentasjon i det flerspråklige klasserommet
Utvalde publikasjonar
-
Stories Neglected About Children's Mathematics Learning in Play
Fosse, Trude, Johansson, Maria L., Lossius, Magni Elen Hope, Wager, Anita, Wernberg, Anna (2018)
-
Fosse, Trude, Lange, Troels, Lossius, Magni Elen Hope, Meaney, Tamsin (2018)
-
“I find that pleasurable and play-oriented mathematical activities create wondering and curiosity”: Norwegian Kindergarten Teachers’ Views on Mathematics.
Fosse, Trude, Lossius, Magni Elen Hope (2018)
-
(Wanting to do) Ethical research in a shifting context
Eikset, Andrea Synnøve Blomsø, Fosse, Trude, Lange, Troels, Lie, Johan, Lossius, Magni Elen Hope, Meaney, Tamsin Jillian, Severina, Elena (2017)