Arbeids- og kompetanseområde
Forskar på- Pedagogiske handlinger, transformativ læring, refleksjon og kritisk tenkning
Forskargrupper
- LUPEF103, Profesjonsfag: Lærarrolla og elevane si læring og utvikling, 24/25, emneansvarlig
- MGBPP201, Profesjonsretta pedagogikk 1, emne 2 - Utforskande undervisning, 24/25
- MGUPE401, Pedagogikk og elevkunnskap, emne 4 - Den forskande, nyskapande og etisk medvitne lærar, 24/25, emneansvarlig
- MGUPP501, Profesjonsretta pedagogikk 2, emne 1 - Metode og vitskapsteori i profesjonsretta pedagogikk, 24/25
- MPUV505, Utdanningsforsking i praksis, 24/25
Publikasjonar
-
Questions and answers – indirect teaching to foster students independent thinking and freedom
-
Spørsmål som en pedagogisk handlingsform
-
Grunnlag for kvalifisering til førstelektor i pedagogikk
-
Om pedagogisk forskning ved norske lærerutdanninger Pedagogikkutdanneres oppfatninger av pedagogisk forskning
-
Bakgrunn for utvikling av prosjektet Å spørre som en pedagogisk handlingsform, knyttet til arbeidskrav 3 (MGUPE101)
Laster...