Arbeids- og kompetanseområde
MGBNO401 Norsk 2, emne 2 - Språk, kultur og litteratur 2, MGBNO501 Litteratur og litteraturdidaktikk, studentutveksling (særlig knyttet til prosjektet Green Dialogues)
Underviser i
- Barne- og ungdomslitteratur
- Litteraturteori og litteraturdidaktikk
Forskar på
- Norskfaget og bærekraftig utvikling
- Natur i barne- og ungdomslitteraturen
- Sakprosa for barn og unge
- Barnelitteratur, barns rettigheter og barns aktørskap
- Maur i barnelitteraturen
- Kart i barnelitteraturen
Forskargrupper
- GREDI001, Language learning and sustainable language community, 24/25
- GREDI002, Sustainable literacy and environmental children's literature, 24/25
- MGBNO401, Norsk 2, emne 2 - Språk, kultur og litteratur 2, 24/25
- MGBNO501, Norsk 3, emne 1 - Litteratur og litteraturdidaktikk, 24/25, emneansvarlig
- MGBNO550, Norsk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 24/25
- MKUF501A, Litteratur som kunstfag, 24/25
- PHD950, Avhandling, 24/25
Publikasjonar
-
Gjøre hva og hvordan? Ny svensk faglitteratur for barn og unge om miljø- og klimaspørsmål i lys av FNs barnekonvensjon
-
Material Green Entanglements: Research on Student Teachers’ Aesthetic and Ecocritical Engagement with Picturebooks of Their Own Choice
-
Green Dialogues and Digital Collaboration on Nonfiction Children’s Literature
-
Hva er greia med å engasjere barn og unge? En undersøkelse av hvordan voksne bokmeldere og formidlere vurderer oppfordringer til handling i sakprosa for barn om miljø- og klimaspørsmål
-
A is for … awareness. Fostering interspecies awareness through nonfiction ABC picturebooks
Laster...