Arbeids- og kompetanseområde
- Norsk som andrespråk
- Andrespråkslæring
- Grammatikk (spesielt grammatisk genus)
- Bruksbasert språklæringsteori
- Korpuslingvistikk
Underviser i
- Andrespråkslæring
- Lese- og skriveutvikling
- Språkdidaktikk
- Språkutvikling
- Flerspråklighet
Forskar på
- Grammatikkundervisning
- Metaspråklig bevissthet
Forskargrupper
- ASP801, Andrespråkspedagogikk 1, 24/25, emneansvarlig
- MDIP501D, Andre- og framandspråkslæring i norsk skule og opplæring , 24/25, emneansvarlig
- MDIP550D, Masteroppgåve - Andre- og framandspråksdidaktikk, 24/25
- MGBNO550, Norsk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 24/25
- MGUNO550, Norsk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 24/25
- UVN801, Norsk som andrespråk i voksenopplæringa 1, 24/25
- UVN801N, Norsk som andrespråk i vaksenopplæringa 1, 24/25
- UVN802, Norsk som andrespråk i voksenopplæringa 2, 24/25
- UVN802N, Norsk som andrespråk i vaksenopplæringa 2, 24/25
Publikasjonar
-
Bruksbaserad vs. traditionell undervisning. Undervisningsmetodernas inverkan på tillägnandet av genuskongruens i L2-norskan och L2-svenskan
-
ASK-korpuset som pedagogisk verktøy. En eksplorativ case-studie.
-
Kari Tenfjord – en banebryter i andrespråksfeltet
-
ASK-korpuset som pedagogisk verktøy. En eksplorativ case-studie.
-
Gjesteforelesning om andrespråkselever og eksplisitt grammatikkundervisning i et bruksbasert språklæringsperspektiv
Laster...