Professor

Silje Valde Onsrud

Arbeids- og kompetanseområde

Silje Valde Onsrud er professor i musikkpedagogikk (ph.d.) ved Institutt for kunstfag og har status som merittert undervisar ved HVL. Ho forskar på musikkpedagogiske praksisar og musikkdidaktisk materiale innafor grunnskule og grunnskulelærarutdanning. Ho underviser og rettleiar på master- og ph.d.-nivå, og har emneansvar for masteroppgåveskriving for musikkstudentane i grunnskulelærarutdanninga samt emnet Kunstfagdidaktikk og praksisorienterte forskingsformer i ph.d.-programmet Studier av danning og didaktiske praksiser. Silje er også fagkontakt for faggruppa i musikk ved campus Bergen og FOU-kontakt mellom HVL og Fridalen skole som er ein av lærarutdanningsskulane ved HVL.

Forskingsprosjekt:

MusikkPedLab - ein studie av musikkstudentars profesjonsutvikling gjennom øving (2024-2026)

Masteroppgåver som kunnskapsbidrag til det musikkpedagogiske fagfeltet (2023-2025)

"Framtidas musikklærarar: Ein longitudinell studie av nyutdanna musikklærarars profesjonsutvikling dei første fem åra i yrkeslivet" (2023-2029).

"Music Teacher Education for the Future" (FUTURED 2019-2022) er eit NFR-finansiert prosjekt som har kartlagt musikkfaget i den nye femårige grunnskulelærarutdanninga og prøvd ut undervisningspraksisar for framtida i samarbeid med studentar. Nettside til FUTURED

Siste publikasjonar:

Skjelbred, B.H., Borgen, J.S., Onsrud, S.V. og Aadland, E.K. (2024). De praktiske og estetiske fagene i grunnskolelærerutdanningen - overbyggende tematikker, metoder og teoretiske perspektiver i første kull med masteroppgaver. Acta Didactica Norden 18(1)

Rinholm, H., Fredriksen, B. & Onsrud, S.V. (2023). Critical reflection in music teacher education: Contradictions and dilemmas in theory, policy and practice. Action, Criticism, and Theory for Music Education 

Onsrud, S.V. & Kvinge, Ø. (2023). Ideological processes and discursive tensions in Norwegian music teacher education. Cogent Education. DOI: 10.1080/2331186X.2023.2259740 

Knudsen, J.S. & Onsrud, S.V. (2023). Ideology, selective tradition, and naturalization in the music teacher education curriculum. Nordic Research in Music Education. https://nrme.no/index.php/nrme/article/view/4161

Fredriksen, B., Onsrud, S. V., Rinholm, H. & Lewis, J. (2023). Who takes part in participation? Challenges to empowering student voice in music teacher education, Music Education Research, DOI: 10.1080/14613808.2023.2210159

Viig, T. G., Onsrud, S. V., Christophersen, C., Lewis, J. & Kvinge, Ø. (2023). Developing Visions for the Future?  A Reflection on Utopias in Music Teacher Education. Visions of Research in Music Education.

Onsrud, S. V., Fredriksen, B., Rinholm, H. & Lindgren, M. (2022). The mulitplicity of preservice music teachers' positioning in a participatory action research project. Research Studies in Music Education, https://doi.org/10.1177/1321103X221089838

Onsrud, S. V. (2021). Thinking queer pedagogy in music education with Girl in Red. In Onsrud, S. V., Blix, H. S. & Vestad I. L. (eds.): Gender Issues in Scandinavian Music Education: From Stereotypes to Multiple Possibilities. London: Routledge Publisher.



Underviser i

Emne i grunnskulelærarutdanninga:

  • MGB/MGUMU201 Eleven og den musikkulturelle konteksten
  • MGB/MGUMU501 Vitskapsteori, akademisk tekstarbeid, forskingsetikk og -metode
  • MGB/MGUMU503 Musikkpedagogisk grunnslagstenking, tradisjonar og utviklingstrekk
  • MGB/MGUMU550 Masteroppgåve

Emne i doktorgradsutdanninga Studiar av danning og didaktiske praksisar:

  • PHD904 Kunstfagdidaktikk og praksisorientert forsking


Forskar på

  • Kjønnsdiskursar i musikkpedagogikk
  • Sangrepertoar som kunst- og kulturuttrykk
  • Lærerutdanning for framtidas skole
  • Musikk i grunnskolelærerutdanninga (GLU)
  • Kjønnsperspektiv i utdanningsforsking
  • Fra musikkstudent til musikklærer
  • Tema i musikkpedagogiske masteroppgåver


Forskargrupper

Underviser i
  • MGUMU201, Musikk 1, emne 2 - Eleven og musikkulturelle kontekstar , 24/25
  • MGUMU501, Musikk 3, emne 1 - Vitskapsteori, akademisk tekstarbeid, forskingsetikk og -metode, 24/25, emneansvarlig
  • MGUMU503, Musikk 3, emne 3 - Musikkpedagogisk grunnlagstenking, tradisjonar og utviklingstrekk , 24/25
  • MGUMU550, Musikk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 24/25, emneansvarlig
  • MKUF501D, Musikkfagleg profesjonsutvikling, 24/25
  • MKUF550, Masteroppgåve, 24/25