Arbeids- og kompetanseområde
Jeg er professor i pedagogikk og faglig leder av ph.d.-programmet "Studier av danning og didaktiske praksiser".
Jeg forsker og underviser på
- komparativ pedagogisk forskning
- danningsteori
- utdanning og sosial ulikhet
- migrasjon og utdanning
- interkulturell pedagogikk
- lærerforskning
- internasjonalisering
- vitenskapsteori,
- Kritische Erziehungswisseschaft
- praxeologisk (pedagogisk) forskning
- pedagogisk sosiologi.
HORIZON2020: Pioneering Policies and Practices Tackling Educational Inequalities in Europe
Website:
Education
2009 – Doctor Philosophiae Habilitatus (Leipzig University/Germany)
2002 – Doctor Philosophiae (Leipzig University/Germany)
1998 – Master in Sociology, Education Science, English (University of Leipzig, Germany)
Academic positions
Since 2014 - Professor in Education (Western Norway University of Applied Sciences, Norway)
Since 2015 - Head of the PhD-program “Studies on Bildung and pedagogical practices” (Western Norway University of Applied Sciences, Norway)
2009-2014 - Professorship in International and Intercultural Educational Research (University of Magdeburg, Germany)
2002-2009 - Associate Professor (Faculty of Education, University of Leipzig, Germany)
1999-2002 - PhD candidate and research fellow (Faculty of Education, University of Leipzig, Germany)
1998-1999 - Lector/Research assistant for methods of empirical social research (Faculty for Social Sciences and Philosophy, University of Leipzig, Germany)
1993-1998 - Student research assistant (Faculty for Social Sciences and Philosophy, University of Leipzig, Germany)
Underviser i
- ph.d.-program "studier av danning og didaktiske praksiser" og Pedagogikk i grunnskolelærerutdanningen (eks.: danningsteori, praksisteori, vitenskapsteori, forskningsmetodikk, interkulturell pedagogikk, pedagogisk sociologi,lærerprofesjon)
Forskar på
- danning og sosiale ulikhet, danningsteori, interkulturell og internasjonal danning, profesjonsforskning, danning i et globalt perspektiv, utdanningspolitikk, komparativ danningsforskning
Forskargrupper
- HORIZON2020: Pioneering Policies and Practices Tackling Educational Inequalities in Europe Website: www.pioneered-project.eu
- Forskningscluster: Kritisk og praksisorientert danningsforskning
Publikasjonar
-
Challenges Faced in Pioneering Practices Tackling Educational Inequalities in Europe
-
Paulo Freire in Times of Liquid Integration
-
Kritische Pädagogik und Bildungsforschung Anschlüsse an Paulo Freire
-
Facilitating agency in Norwegian pupils struggling to stay in school—An alternative approach to emancipatory education
-
Janus-faced discourse in contemporary Norwegian policy framing for tackling educational inequality? A critical analysis of contemporary tensions and contradictions