Arbeids- og kompetanseområde
Jeg er førsteamanuensis i pedagogikk og har en PhD i Education fra Universitetet i Cambridge. Mine faglige interessefelt er alternativ pedagogikk, uteskole og utdanningssosiologi. Jeg er spesielt opptatt av hvordan nærmiljø, natur og lokalsamfunn kan brukes som en ressurs i utdannelsen av barn og unge.
For tiden er jeg involvert i et utviklingsarbeid knyttet til uteskole i PEL-faget ved HVL. I tillegg deltar jeg i prosjektet SENSE. The New European Roadmap to STEAM Education.
- Pedagogikk- og elevkunnskap (GLU 5-10)
- Spesialpedagogikk
- Masterveiledning
- Alternativ pedagogikk, herunder alternative skoler og alternative læringsarenaer (produksjonsskoler, UWC-skoler, demokratiske skoler og opplæring på gård)
- Uteskole
- Relasjoner i en pedagogisk kontekst
- Skjønnlitteratur og utopier som kilde til pedagogisk innsikt
Forhandling om fortelling
PedLab