Arbeids- og kompetanseområde
Jeg er førsteamanuensis i pedagogikk og har en PhD i Education fra Universitetet i Cambridge. Mine faglige interessefelt er alternativ pedagogikk, uteskole og utdanningssosiologi. Jeg er spesielt opptatt av hvordan nærmiljø, natur og lokalsamfunn kan brukes som en ressurs i utdannelsen av barn og unge.
For tiden er jeg involvert i forskningsprosjektet NArENA (naturen som læringsarena). I tillegg deltar jeg i prosjektet SENSE. The New European Roadmap to STEAM Education.
Underviser i
- Pedagogikk- og elevkunnskap (GLU 5-10)
- Spesialpedagogikk
- Masterveiledning
Forskar på
- Alternativ pedagogikk, herunder alternative skoler og alternative læringsarenaer (produksjonsskoler, UWC-skoler, demokratiske skoler og opplæring på gård)
- Uteskole og naturen som læringsarena
- Skjønnlitteratur og utopier som kilde til pedagogisk innsikt
Forskargrupper
Forhandling om fortelling
PedLab
- MGBPE101, Pedagogikk og elevkunnskap, emne 1 - Lærarrolla og elevane si læring og utvikling, 24/25
- MGBPE301, Pedagogikk og elevkunnskap, emne 3 - Den profesjonelle lærar, 24/25
- MGBPP550, Profesjonsretta pedagogikk 2, emne 2 - Masteroppgåve, 24/25
- MGUPE101, Pedagogikk og elevkunnskap, emne 1 - Lærarrolla og elevane si læring og utvikling, 24/25
- MGUPE301, Pedagogikk og elevkunnskap, emne 3 - Den profesjonelle lærar, 24/25, emneansvarlig
- MGUSP101, Spesialpedagogikk 1, emne 1 - Spesialpedagogikk som fag og forskingsfelt, 24/25
- MGUSP201, Spesialpedagogikk 1, emne 2 - Psykososial utvikling og språk-, lese- og skrivevanskar, 24/25
- MGUSP501, Spesialpedagogikk 2, emne 1 - Design av masterprosjekt, 24/25
- MGUSP550, Spesialpedagogikk 2, emne 2 - Masteroppgåve, 24/25
- MPUV550A, Spesialpedagogikk - Masteroppgåve, 24/25