Arbeids- og kompetanseområde

Tamsin Meaney er professor i matematikkutdanning. Hun har vært involvert i lærerutdanningsprogrammer og veilederte post-graduate studenter i New Zealand, Australia, Sverige og Norge. Hun er en svært produktiv matematikk utdanningsforsker med mer enn en 100 peer reviewed publikasjon. Hennes spesialiteter er i urfolksutdanning, tidlig barndomsutdanning og lærerutvikling. Hun har presentert keynotes i flere land rundt om i verden. I dag er hun forskningsleder for et stort forskningsråd finansiert prosjekt om "Læring om undervisningsargumentasjon for kritisk matematikkutdanning i flerspråklige klasserom" som vil løpe fra 2018-2021. Hun driver også et prosjekt som en del av Kindergarten Knowledge (Kindknow) - Senter for systemisk forskning om mangfold og bærekraftig fremtid.

Publikasjonar

  • Possibilities for learning about mathematical argumentations using the language resources of multilingual preservice teachers

    Meaney, Tamsin Jillian, Rangnes, Toril Eskeland (2024)
  • Early childhood pre-service teachers’ preparation for using technology with children: a systematic literature review

    Papavlasopoulou, Sofia, Undheim, Marianne, Meaney, Tamsin Jillian, Esmaeeli, Sara (2024)
  • "Shall we bullshit people?" Truth, lies and bullshit in argumentation that uses mathematics

    Tvedt, Eva Elise, Meaney, Tamsin Jillian, Rangnes, Toril Eskeland, Lange, Troels (2024)
  • The complexity of task design for utilising the epistemic potential of multiple languages in developing pattern understandings

    Ferrari, Eugenia, Lekaus, Silke, Meaney, Tamsin Jillian (2023)
  • Lek med problemer

    Fosse, Trude, Lange, Troels, Meaney, Tamsin Jillian (2023)
Vis alle