Arbeids- og kompetanseområde
Vernepleie, vernepleiefaglig teori, funksjonshemming og likestilling (CRPD)
Deltakelse og tilrettelegging for deltakelse (nedbygging av samfunnsskapte barrierer)
Inkludering av personer med utviklingshemming som ansatte i ordinære bedrifter
Studentdrevet undervisning (a.k.a. hverandreundervisning eller collective peer teaching) i høyere utdanning
Faglig veiledning, så vel som å skape rom for refleksjon og refleksitet på tvers av fag
Forskar på
- Uformell tvang i tjenester til personer med utviklingshemming
- Arbeidsinkludering for personer med nedsatt funksjonsvne
- Studentdrevet undervisning
- PHA508, Masteroppgåve, Vår 2025
- PHA508, Masteroppgåve, Høst 2024
- VPD220, Inkludering, deltaking og vernepleierens samfunnsansvar, Høst 2024
- VPD300, Vernepleiefaglig arbeid mellom individ og system , Høst 2024, emneansvarlig
- VPD300, Vernepleiefaglig arbeid mellom individ og system , Vår 2025, emneansvarlig
- VPL130, Miljøterapeutisk arbeid , Vår 2025
- VPL210, Helsefremming og helsehjelp , Høst 2024
- VPL220, Inkludering, deltaking og vernepleiarens samfunnsansvar , Vår 2025
- VPL300, Vernepleiefaglig arbeid mellom individ og system, Høst 2024, emneansvarlig
- VPL310, Velferd, samhandling og prosjektarbeid, Vår 2025
- VPL390, Bacheloroppgave , Vår 2025, emneansvarlig
Forskningsgrupper
Publikasjonar
-
Å slippe til. Nedbygging av barrierer for personer med utviklingshemming (langlest versjon)
-
How may healthcare and social workers contribute to dismantling disabling barriers?
-
Kollegaers læringsprosesser overfor ansatte med utviklingshemming
-
How may healthcare and social workers contribute to dismantling disabling barriers?
-
Hvordan tilrettelegge for personer med utviklingshemming på ordinære arbeidsplasser?
Laster...