Førsteamanuensis

Yuko Kamisaka

Arbeids- og kompetanseområde

Jeg underviser naturfag både grunnskolelærerutdanning (GLU) og barnehagelærerutdanning (BLU). Hoved tema jeg underviser er økologi, biologisk mangfold, bærekraftig utvikling, og humanbiologi. I praktisk pedagogisk utdanning (PPU) underviser jeg naturfagdidaktikk. Jeg er engasjert også i mat og måltid i barnehage og skole. Jeg underviser også noen fysikk tema i BLU.

Jeg har vært med på nettundervisning slik som arbeidsbasert barnehagelærerutdanning (ABLU) og deltids grunnskolelærerutdanning (DLU), så er jeg trygg på å bruke digitale løsning for nettundervisning. Det kommer stadig flere digitale hjelpemidler, så er det krevende men interessant å lære noe nytt som kan brukes til å stimulere studenten sin læring.

Jeg er også campus verneombud på Stord.



Underviser i

  • MGUNA131/MGBNA141 Naturfag 1, emne 1 - Den levende naturen
  • MGUNA550  Naturfag 3, emne 4 - Masteroppgåve (veileder)
  • MDIP501G Matematikk- og naturfagdidaktikk i praksisfeltet 
  • PPUA305 naturfagdidaktikk
  • PPUA306 naturfagdidaktikk
  • NHR102 Natur, helse og rørsle
  • NHRA101 Natur, helse og rørsle

 

Forskar på 

  • SciTalk - Natural Science Talk in Teacher Educations


Forskargrupper

Underviser i
  • BACH301, Bacheloroppgåve, 24/25
  • MDIP501G, Matematikk- og naturfagdidaktikk i praksisfeltet, 24/25
  • MGUMH131, Mat og helse 1, emne 1 - Innføring i mat og helse, 24/25
  • MGUMH231, Mat og helse 1, emne 2 - Mat og helse som undervisningsfag i skulen, 24/25
  • MGUNA131, Naturfag 1, emne 1 - Innføring i biologi for grunnskulen, 24/25, emneansvarlig
  • MGUNA231, Naturfag 1, emne 2 - Innføring i fysikk og kjemi for grunnskulen, 24/25
  • MGUNA550, Naturfag 3, emne 4 - Masteroppgåve, 24/25
  • NHR102, Natur, helse og rørsle, 24/25
  • NHRA101, Natur, helse og rørsle, 24/25
  • PPUA305, Leiing av læreprosessar - leiing av lærings- og utviklingsarbeid i eit individ- og gruppeperspektiv, 24/25
  • PPUA306, Skulen i samfunnet - leiing av lærings- og utviklingsarbeid i eit organisasjons- og samfunnsperspektiv, 24/25