Arbeids- og kompetanseområde
Jeg underviser naturfag både grunnskolelærerutdanning (GLU) og barnehagelærerutdanning (BLU). Hoved tema jeg underviser er økologi, biologisk mangfold, bærekraftig utvikling, og humanbiologi. I praktisk pedagogisk utdanning (PPU) underviser jeg naturfagdidaktikk. Jeg er engasjert også i mat og måltid i barnehage og skole. Jeg underviser også noen fysikk tema i BLU.
Jeg har vært med på nettundervisning slik som arbeidsbasert barnehagelærerutdanning (ABLU) og deltids grunnskolelærerutdanning (DLU), så er jeg trygg på å bruke digitale løsning for nettundervisning. Det kommer stadig flere digitale hjelpemidler, så er det krevende men interessant å lære noe nytt som kan brukes til å stimulere studenten sin læring.
Jeg er også campus verneombud på Stord.
Underviser i
- MGUNA131/MGBNA141 Naturfag 1, emne 1 - Den levende naturen
- MGUNA550 Naturfag 3, emne 4 - Masteroppgåve (veileder)
- MDIP501G Matematikk- og naturfagdidaktikk i praksisfeltet
- PPUA305 naturfagdidaktikk
- PPUA306 naturfagdidaktikk
- NHR102 Natur, helse og rørsle
- NHRA101 Natur, helse og rørsle
Forskar på
- SciTalk - Natural Science Talk in Teacher Educations
Forskargrupper
- Oracy in Teacher Education (ORITE)
- Science, Arts and Argumentation for future-making Education (SAAFE)
- BACH301, Bacheloroppgåve, 24/25
- MDIP501G, Matematikk- og naturfagdidaktikk i praksisfeltet, 24/25
- MGUMH131, Mat og helse 1, emne 1 - Innføring i mat og helse, 24/25
- MGUMH231, Mat og helse 1, emne 2 - Mat og helse som undervisningsfag i skulen, 24/25
- MGUNA131, Naturfag 1, emne 1 - Innføring i biologi for grunnskulen, 24/25, emneansvarlig
- MGUNA231, Naturfag 1, emne 2 - Innføring i fysikk og kjemi for grunnskulen, 24/25
- MGUNA550, Naturfag 3, emne 4 - Masteroppgåve, 24/25
- NHR102, Natur, helse og rørsle, 24/25
- NHRA101, Natur, helse og rørsle, 24/25
- PPUA305, Leiing av læreprosessar - leiing av lærings- og utviklingsarbeid i eit individ- og gruppeperspektiv, 24/25
- PPUA306, Skulen i samfunnet - leiing av lærings- og utviklingsarbeid i eit organisasjons- og samfunnsperspektiv, 24/25