Arbeids- og kompetanseområde
Jeg er utdannet allmennlærer og har hovedfag (Cand.Polit.) og phd i pedagogikk. Jeg har arbeidet ved høgskolen siden 2002 hvor jeg underviser i ulike profesjonsfaglige tema knyttet til utdanningen av grunnskolelærere. Jeg har også lang erfaring med undervisning på ulike videreutdanninger for ansatte i skoler og PPT, knyttet til tilpasset opplæring, læringsstrategier og organisasjonslæring. I tillegg har jeg arbeidet i flere år med skoleutvikling i tett samarbeid med skoler gjennom ordningene «Ungdomstrinn i Utvikling» og «DEKOMP».
Jeg har gjennom mitt arbeid som lærer, praksislærer og lærerutdanner fått interesse for en rekke temaer knyttet til undervisning, skole og lærerutdanning. De siste årene har jeg vært særlig opptatt av kvalitet i grunnskolelærerutdanning og studentenes opplevelser av ulike sider ved utdanningen. Hva er en god lærerutdanning?
- Grunnskolelærerutdanning 1-7
- Grunnskolelærerutdanning 5-10
Utvalde publikasjonar
-
High-quality practicum–according to teacher education students on their practicum at partnership schools
-
Deltakande læring - i lærarutdanning og skule
-
Deltakende læring - et teoretisk perspektiv
-
It's the journey, not the arrival that matters – Teachers' perceptions of their practice after participating in a continuing professional development program in physically active learning
-
Senter for fysisk aktiv læring: Sluttrapport 2018-2023