Arbeids- og kompetanseområde
- Matematikkdidaktikk
- Lærerutdanningsdidaktikk
Underviser i
- Matematikkdidaktikk i grunnskolelærerutdanningen 1-7
- Matematikkdidaktikk i grunnskolelærerutdanningen 5-10
- Matematikkdidaktikk i master i didaktiske praksiser
- Matematikkdidaktikk i videreutdanning for lærere (kompetanse for kvalitet)
Forskar på
- Matematiske samtaler
- Argumentasjon og bevis
- Øvingsrommet som lærerutdanningsarena
- Undervisningspraksiser i matematikk
- Å lære å undervise matematikk
Forskargrupper
- ORITE (Oracy in Teacher Education)
- RETPRO (Rehearsing Teaching Professionally )
- Lek, spill og deltakende læring
- MDIP501G, Matematikk- og naturfagdidaktikk i praksisfeltet, 24/25
- MDIP550G, Masteroppgåve - Matematikk/Naturfag, 24/25
- MGBMA101, Matematikk 1, emne 1 - Byrjaropplæring i matematikk, 24/25, emneansvarlig
- MGBMA201, Matematikk 1, emne 2 - Den utforskande matematikklærar - med fokus på mellomtrinnet, 24/25, emneansvarlig
- MGUMA503, Matematikk 3, emne 3 - Matematikkdidaktikk i forskingsfeltet, 24/25
- MGUMA550, Matematikk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 24/25, emneansvarlig
- MGUMAT302, Matematikk 2, emne 1 - Perspektiv på matematikkfaget, 24/25